)We hebben haar begin van de zomer geschoren, omdat haar vacht wel kort maar erg dik bleef en ze jeuk had.(geen exceem)
Ze is mooi op gewicht en goed fit.
Nu begint ze te verharen, maar ze krijgt geen wintervacht.
Er zijn op verschillende plaatsen al kale plekken zichtbaar, wisselend van een euromunt-grootte tot zelfs een hand grootte.
Uiteraard heeft ze jeuk zoals alle paarden in de rui, voornamelijk onder haar dikke bos manen terwijl het haar op d'r hals wel blijft zitten.
Ze heeft een kale plek op d'r schouder, op d'r flanken en beginnend op d'r lendenen.
De huid ziet er mooi uit, geen kleurverschil(gewoon zwart, ze is vos zonder aftekeningen), geen gekke plekjes/wondjes/beestjes aangetroffen.
Ze heeft er ook geen pijn aan, en ze schuurt afentoe, niet heel de dag door.
Ze eet goed, drinkt goed, ziet er goed uit qua gewicht, is fit en speels, geen koorts etc.
Maar een kale pony de winter in laten gaan is ook zo sneu, uiteraard word de veearts ingeschakeld maar dat ga ik niet 's avonds doen.
Wellicht dat hier iemand een suggestie heeft of hetzelfde heeft meegemaakt.
Je trekt de haren ook met wortel en al uit op sommige plekken, op andere plekken zit het haar goed vast.
Het ziet er niet uit als een ordinaire schimmelinfectie of iets dergelijks, luizen heeft mijn paard gehad en herken ik, maar dat is het niet.
Zit te denken aan mijten of iets dergelijks...
Ik heb al veel gezien, maar dit ken ik niet dus vandaar dat ik hier mijn licht opsteek.

maar die kans acht ik klein.