Ik maak me behoorlijk ongerust nu, mijn 23jarige ruin heeft sinds een paar weken bloed aan zijn koker. Toen we het de eerste keer zagen hadden we niet meteen door dat het bloed was en maakte we het gewoon dagelijks schoon om te beginnen. Na een paar dagen nog steeds geen verbetering en wisten we dat het bloed was dus hebben we meteen de DA gebeld. Die constateerde dat het om een soort van herpes ging waarbij er allemaal kleine blaasjes op de penis kwamen en dat dit mede veroorzaakt werd doordat mijn paard in zijn koker plaste... We kregen dus als opdracht om het elke dag uit te wassen met lauw water en isobetadine zeep. Ook had hij op het moment zelf een verdoving gegeven zodat hij helemaal uitschachtte zodat de DA heel zijn zaakje eens goed kon wassen en er een bepaalde zalf op smeren, weet de naam niet. Ook kreeg hij een ontstekingsremmende injectie. Als het niet beterde moesten we terug bellen en zou hij de behandeling komen herhalen.
Dat hebben we twee tot drie keer moeten doen omdat er geen verbetering, maar ook geen verslechtering kwam in de situatie. Nu zei de DA dat zolang het niet opnieuw begon te stinken er niets aan de had was en dat het normaal was dat er nog wat bloed uit kwam, maar als het weer begon te stinken er dus weer opnieuw een ontsteking was. Het stonk niet meer dus dat was goed, maar nu zei de DA ook dat dit eventueel een voorteken kon zijn van een tumor, aangezien de problemen maar niet verdwenen en mijn paard al een dagje ouder is. Nu ben ik dus echt héél ongerust dat mijn paard een tumor heeft... De DA komt maandag nog eens langs en neemt dan waarschijnlijk een biopsie van de plaats waar volgens hem de infectie zou moeten zitten, ik hoop dat de test geen slecht nieuws naar boven brengt...
Heeft hier iemand ervaring mee? Ik ben echt super ongerust