Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
veel succes
Teigetje008 schreef:hey,
het is sowieso lastig om een pony af te laten vallen. Pas wel op dat hij niet ineens niets meer krijgt!
Ik weet even niet meer de medische redenatie, maar een pony kan er aan dood gaan. Soort van suiker/vet reactie in het lichaam waardoor alles op hol slaat...

Teddylover schreef:Ik zou eerst gewoon normaal voeren zoals ie gewend is en als ie weer een beetje beter is meer bewegen en steeds een klein beetje minder voeren.
Evelli schreef:Sowieso sober houden. Liefst op zand met hooi in netten tot hij beter loopt. Zand goed nathouden, geeft verkoeling aan zijn hoeven.
Je zou kunnen overwegen om hem magnesium bij te voeren. Dit helpt goed bij het afvallen en bij het reguleren van zijn suikerhuishouding in het bloed.
Je kan al een 20 kilo zak kopen voor 13,50 bij de welkoop (niet elk filiaal heeft het, ze kunnen het wel bestellen)
Ongeveer 7 gram per 100 kg lichaamsgewicht per dag geeft geweldige resultaten.
Ik geef het door een klein beetje Dieetmix (subli, zit bijna geen suiker in) met een scheutje olie om het te laten plakken.
Verder kan je rustig met hem gaan wandelen (als hij zich goed voelt en weer fijn loopt) steeds een beetje verder.

Teddylover schreef:merrieveulen
Sorry het spijt me![]()
merrieveulen schreef:....knip....een extraatje magnesium kan nooit kwaad en helpt inderdaad bij het afvallen.
om te beginnen met meer beweging, start heel simpel met lekker wandelen of een stapritje met de wagen. ik weet niet hoe zwaar je wagen is maar gemiddeld gezien is dat geen probleem. duurtraining, lang en rustig, is wat het beste werkt. ook om de glucosewaarde in het bloed zo gelijkmatig mogelijk te houden. uiteraard kan je dat later opbouwen. zeker als je hiermee bezig gaat is een beetje Mg bijvoeren niet onverstandig, aangezien Mg de stof is die verantwoordelijk is voor de ontspanning van de spieren. door wat Mg bij te geven kan je overmatige spierspanning voorkomen, en je helpt het spierherstel na inspanning.
succes!
Komt vast wel goed en we gaan het gewoon proberen.