Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Angela schreef:Schoonmaken met afgekoelde kamillethee (watje daarin dopen, en dan schoon maken). Mijn oude (30 jarige) merrie had dit ook heel erg, in beide ogen. De DA heeft toen haar traanbuisjes doorgespoten. Dat hielp voor 1 oog, het andere oog was niet mogelijk (traanbuis zat helemaal dicht gegroeit als ik me niet vergis). Zijn advies was dagelijks schoonmaken met de kamillethee, en zolang het oog helder en schoon is, was er niets aan de hand.
EllaBellaah schreef:@Yinnar: Is dat voor langer gebruik of maar voor een paar dagen? Hij heeft het nu al zo lang ik me kan herinneren dus weet niet zo goed hoe 'makkelijk' het over zal gaan.
EllaBellaah schreef:Die oogdruppels zal ik ook even gaan proberen, klopt het dat ik zag dat het homeopatisch is? Dan kan het meestal sowieso weinig kwaad.
Alvaron schreef:Kans is groot dat het om een verstopt traanbuisje gaat. Heeft mijn paard ook af en toe last van. Even DA laten komen, die kan het dan doorspoelen.