mijn shet zn hoefjes zijn helemaal mooi school van binnen!
allen ik merk dat er een dikke rand zit die begint te scheuren!
dus.. tijd voor de smid?

jaja, mijn shetje gaat ong. om de 9 maanden na de smid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjors schreef:Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met een 'dikke rand' ?
Heb je toevallig een foto? of kan je die maken?
iLOVEVIDO schreef:set_elkol schreef:mijn arabier hoeft serieus ook maar zo weinig naar de smid (en ik ben geen penny)
@ ts, foto zou misschien handig zijn
Lekker handig zo'n pony! Scheelt gelijk wat geld!![]()
Jelleee schreef:Ik vind het een beetje een vreemde vraag... Je zegt zelf dat de hoeven scheuren, er een dikke rand omheen zit (te lang dus) en dat het al 9 maanden geleden is dat de smid geweest is. Je hebt je antwoord dus al. Foto is niet nodig, gezond verstand wel. Succes!
Jelleee schreef:Ik vind het een beetje een vreemde vraag... Je zegt zelf dat de hoeven scheuren, er een dikke rand omheen zit (te lang dus) en dat het al 9 maanden geleden is dat de smid geweest is. Je hebt je antwoord dus al. Foto is niet nodig, gezond verstand wel. Succes!
JoyCiej007 schreef:Jelleee schreef:Ik vind het een beetje een vreemde vraag... Je zegt zelf dat de hoeven scheuren, er een dikke rand omheen zit (te lang dus) en dat het al 9 maanden geleden is dat de smid geweest is. Je hebt je antwoord dus al. Foto is niet nodig, gezond verstand wel. Succes!
Compleet mee eens.
En wachten tot de hoeven gaan brokkelen, scheuren en dan pas de smid bellen....... tsja dan ben je al veel te laat.
En 9 maanden kán op zich best wel hoor, heb hier 4 jaar lang een shetruintje gehad, en in die 4 jaar is hij misschien 2x bekapt. Wel steeds gecontroleerd door de smid, maar was niet nodig. Hij sleet zijn hoefjes heel mooi zelf af, omdat ik er ook veel mee wandelde en fietste over het asfalt. En hij sleet ze mooi gelijkmatig.
Mijn 2 shetters staan nu ook wel wat lang en moeten eigenlijk ook echt weer. Afspraak met de smid stond al, maarja toen begon de uitbraak v/d Rhino echt serieus te worden. Smid dus maar afgebeld, aangezien die natuurlijk overal komt en ik erg zuinig ben op m'n pony's. Heb m'n eigen wei, dus m'n pony's komen verder ook niet met anderen in contact en bij mij was er dus weinig risico, en dat wilde ik graag zo houden.
Nu het Rhino weer wat is afgezakt, komt de smid wel binnenkort weer, want het is toch wel echt nodig nu. Al staan ze nog steeds niet te brokkelen of te scheuren, dat houd ik wel héel goed in de gaten.
Maar ik snap werkelijk niet het nut van dit topic. Waarom eerst vragen of het tijd is voor de smid, als het zo overduidelijk is dat de hoeven te lang zijn?!Zelfde als met die topics op Medisch: 'help mijn paard is ziek/eet niet meer/heeft koliek, wat moet ik doen?!'. Niet bokken maar meteen de DA bellen.........