Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aerdenhout1 schreef:Er staat hier op stal een ouder paard dat nier problemen heeft.
Al zijn hele leven trouwens volgens de eigenares, paard is inmiddels ( en zeker weet ik het niet) 22 jaar.)
Paard plast erg veel en word nu afgelopen maanden ook steeds magerder.
Hij krijgt al sinds die periode meer hooi ( voor droog 3 keer per dag) en sinds een week of 2 ook pulp biks extra naast zijn normale portie krachtvoer wat ook al iets is opgevoerd.
Hij glimt als een spiegeltje, is levendig, en eet goed! Plast wel erg veel!!! Zijn box is echt elke dag een drama om te mesten!
Afgelopen week is er weer bloed geprikt en de nieren waren toch wel slecht, zoals ik het begreep 50 % van de normale functie.
Nu mijn vraag,,, omdat ik er zelf echt totaal niet mee bekend ben, zelfs na 40 jaar niet... wat doen jullie met zo'n paard en wat kan je doen om hem toch wat meer " lijf" te geven??
Let wel, paard is van een pension klant en ik denk even met haar mee ..... dierenarts is al 2 keer langs geweest en eigenares heeft alles over voor het paard, maar zit niet op bokt.
Ik weet dat er vast mensen zijn die zo'n geval hebben, of hebben gehad en ben dus nieuwsgierig naar de behandeling, voeding, en zeker ook het verloop van deze af wijking!