Vandaag mijn arab weer opgehaald. Na een rampzalige rit, was hij dan eindelijk weer thuis.
Ik moet zeggen dat ik schrok van hoe hij eruit zag. Hij was goed gevoerd, dat was een ding wat zeker is, maar zijn manen zijn er helemaal af

Ik heb hem op 3 jarige leeftijd rustig aan beleerd en af en toe wat buitenritten gereden. Door zijn veranderende bouw had ik een zadel met verwisselbare boom. Een knightrider neptunus dressuur met medium boom. Deze had ik erin laten zetten door een erkend zadelmaker.
Toen hij bij zijn nieuwe baasje kwam, ontstonden er problemen. Hij kreeg singelnijd met als gevolg dat ze helemaal niet meer op hem kon rijden. Nu is hij terug en als ik alleen al naar zijn rug wijs, duikt hij ineen!
Hij stons bij haar zonder deken 24/7 buiten en persoonlijk ben ik daar geen voorstander van bij arabjes in nederland. Hij staat nu net n paar uur bij mij op stal en ik merkte op dat hij met gespannen buik stond, continu.
Ik heb er een staldeken op gelegd en na een paar minuten was zijn gespannen buik weg en begon hij ook lekkerder te bewegen. Even in de binnenbak gezet waar hij gelijk uitbundig begon te rollen, helemaal om, dus ik denk dat het hem wel goed heeft gedaan..
Nu die rug.... Ik heb al die tijd met het zadel gereden zonder dat het een enkel probleem gaf. Geen druk- of schuurplekken, geen zadel- en/of singelnijd en bovenal was mijn zadelmaker geweest voor de juiste boommaat.
Nu vraag ik me af wat er gebeurt zou kunnen zijn... Toen ik hem meegaf had zij al iets over een zadel van haar vorige paard, maar ik stond erop om mijn zadel mee te nemen ivm het goede passen.......
Nu deze rug.... En dan heeft hij daarbij ook aan weerszijden twee deuken in zijn rug... Mijn zadel had ze er overigens niet meer bij omdat het volgens haar deze rug veroorzaakt zou hebben..
Sta erg versteld van hoe hij verandert is en hoe erg zijn rug sprongen achteruit heeft gemaakt. Dat vrouwtje liep met hem bij de fysio, maar als ik dit zo zie heeft dat weinig nuttigs opgeleverd.
Wat zou dit veroorzaakt kunnen hebben?
En wat nu te doen? Ik zat zelf te denken om mijn ostheopaat te bellen voor n consult...