Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
16easer24 schreef:Je hoefsmid even bellen om te vragen of hij de straal wil uitsnijden en dan insprayen met CTC spray (kun je volgens mij alleen bij je hoefsmid/dierenarts krijgen maar dat weet ik niet zeker) insprayen dagelijks blijven herhalen totdat de rotstraal weg is
en zoals je zelf al zij droge stal houde, hoeven goed uitkrabben.
LiVetime schreef:Ja hoor, de smid zou het kunnen wegsnijden als het al niet heel erg diep zit.
Even de smid erbij halen igg. Die kan beoordelen hoe erg het is en wat je eraan moet doen.
Zodra paard eraan kreupel gaat lopen dan is het al best wel erg.
Chipsielover schreef:tandpasta werkt om de hoef droger te maken
werkt bij mijn verzorgpony die in een nat weiland loopt goed,
verder idd CTC spray, is het zelfde als blauw en violetspray
volgensmij is de CTC spray alleen te krijgen via de DA volgensmij 8 euro voor 150 ml
de violet en blauwspray krijg je niet alleen bij de DA kost +/- 7 euro voor 250 ml
voordeel van CTC spray is voor mij dat het ook voor wondjes te gebruiken is
blauw en violet spary ook hoor maar dan is die plek wel blauw of violet
bij de hoef is het de volgende dag weer weg,
_Dune_ schreef:Chipsielover schreef:tandpasta werkt om de hoef droger te maken
volgensmij is de CTC spray alleen te krijgen via de DA volgensmij 8 euro voor 150 ml
de violet en blauwspray krijg je niet alleen bij de DA kost +/- 7 euro voor 250 ml
Tandpasta zou ik niet zo snel aan beginnen. CTC spray is bij mijn dierenarts iets van 13 euro en kan inderdaad ook voor wondjes gebruikt worden, maar dit is niet hetzelfde als de blauwspray die je in de ruiterwinkel kan kopen. En als je CTC spray op een wond sprayt, dan zie je het een week later nog hoorZelfs twee weken later nog, als je het onder de voorpluk moet spuiten.
vosje456 schreef:Ik had laatst mijn smid gesmst omdat mijn paard ook nieuwe ijzers heeft gekregen(Wordt iets bijgestelt.) Ik had vertelt dat ie ietsjes onzuiver liep. Hij zei geef het een weekje,Hij loopt niet kreupel het is gewoon even een ietsjes 'hinkelig'(In draf) Stap zie je niks.Maar ik zal de smid even smsen!
Aukelizzy schreef:vosje456 schreef:Ik had laatst mijn smid gesmst omdat mijn paard ook nieuwe ijzers heeft gekregen(Wordt iets bijgestelt.) Ik had vertelt dat ie ietsjes onzuiver liep. Hij zei geef het een weekje,Hij loopt niet kreupel het is gewoon even een ietsjes 'hinkelig'(In draf) Stap zie je niks.Maar ik zal de smid even smsen!
Is je paard niet "gewoon" licht vernageld? Omdat hij net beslagen is? Wat moet er "bijgesteld" worden bij je paard?
Chipsielover schreef:tandpasta werkt om de hoef droger te maken
en wat al eerder gezegd is pure honing ( wel een geklieder XD )
honingen op watjes doen en in de straal duwen
heb je nog vragen stuur maar een BPtje ( heb er enige ervaring mee, 2 verzorgpony's die rotstraal hadden)
Paddenpad schreef:Dry feet van Cavalor helpt ook heel goed,maar trek wel handschoentjes aan is niet goed wanneer het op je huid komt en pas op voor je kleding.
Droge stal is vereiste nummer 1,anders werkt geen een middel!
vosje456 schreef:Cowgirl schreef:Pure citroen sap, in zo'n geel flesje bij de AH(of andere supermarkt). Kost een paar dubbeltjes en werkt perfect.
dat spuit je dan in de gleuf zeg maar? Op de straal?