Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Aukelizzy schreef:Hier staan sowieso de wedstrijd paarden op een ijzer, omdat het er netjes uitziet en het de beweging ten goede komt. Daarnaast heb ik 1 paard die hele dunne zolen heeft en daardoor absoluut niet zonder ijzers kan. Verder zijn er nog 1000 andere redenen waarom een paard op een ijzer kan staan. Kwestie van even de zoekfunctie gebruiken.
Fleur1984 schreef:Aukelizzy schreef:Hier staan sowieso de wedstrijd paarden op een ijzer, omdat het er netjes uitziet en het de beweging ten goede komt. Daarnaast heb ik 1 paard die hele dunne zolen heeft en daardoor absoluut niet zonder ijzers kan. Verder zijn er nog 1000 andere redenen waarom een paard op een ijzer kan staan. Kwestie van even de zoekfunctie gebruiken.
Omdat het er netjes uitziet?!????? Is dat nu echt een reden?
En het komt de beweging juist niet ten goede. Paard heeft op die manier een slecht of quasi geen hoefmechanisme.
En jouw ander paard dat dunne zolen heeft, hoe zou dat komen denk je??? Als de zool de grond niet kan raken, wordt die natuurlijk dun hé.
Ach ja... Sommige mensen zijn blind denk ik
Fleur1984 schreef:Aukelizzy schreef:Hier staan sowieso de wedstrijd paarden op een ijzer, omdat het er netjes uitziet en het de beweging ten goede komt. Daarnaast heb ik 1 paard die hele dunne zolen heeft en daardoor absoluut niet zonder ijzers kan. Verder zijn er nog 1000 andere redenen waarom een paard op een ijzer kan staan. Kwestie van even de zoekfunctie gebruiken.
En het komt de beweging juist niet ten goede. Paard heeft op die manier een slecht of quasi geen hoefmechanisme.
En jouw ander paard dat dunne zolen heeft, hoe zou dat komen denk je??? Als de zool de grond niet kan raken, wordt die natuurlijk dun hé.
mylittlejoy schreef:Daarnaast heb je een groepje paarden dat een (lichte) correctie nodig heeft. Voor de een werkt in dit geval een mustangroll, voor de ander gaat dit beter met een ijzer.
hestejente schreef:mylittlejoy schreef:Daarnaast heb je een groepje paarden dat een (lichte) correctie nodig heeft. Voor de een werkt in dit geval een mustangroll, voor de ander gaat dit beter met een ijzer.
Een mustang roll zou ik geen correctie willen noemen maar meer een onmisbaar iets dat op iedere onbeslagen hoef zou moeten worden aangebracht.

Aukelizzy schreef:En om antwoord op je vraag te geven waar het vandaan komt. Welkom in de sportwereld. Worden wel ergere dingen gedaan hoor, dan een paard op ijzers zetten.