Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ShamalArabs schreef:Dit jaar als 6-jarige heeft hij tot nu toe 4 merrie's gedekt, hij is sinds dit jaar ook uit de puberteit. En hier begint ons probleem...

Maar ik zou dus proberen om ze samen te zetten en het even aan te kijken, misschien dat hij zonder de druk van jou aan de hand beter presteert? 
Hij likt graag in die streek, dat vinden de merrie's ook prima natuurlijk.
Dus we proberen altijd maar gewoon met zn tweeën te zijn

Mensen komen na de pubertijd altijd in een soort "identiteitscrisis" (de één wat heftiger dan de ander), misschien is ie opeens onzeker over z`n doen en laten?
Dan wil een grote peptalk van hoe een knappe man het wel niet is wel eens helpen (en een knappe man is het
)
alleen een heel veelzijdig iemand vinden wordt misschien wat lastiger
En dan ook nog in de buurt natuurlijk, want hij blijft wel hier staan!
Nieuwe fase in zn leven? Midlifecrisis? Aaah... Toch maar een nieuwe auto ehhh trailer kopen voor m? Glimmende rooie? 
). Hij is ook ontzettend zelfverzekerd en schrikt gewoon nergens van. Ik doe eigenlijk nog niet eens veel met hem, beetje vrijheidsdressuur (ivm zn leeftijd ook nog maar basisdingetjes, niet eens stoere hengstendingen), beetje wandelen.. Niks spannends eigenlijk, maar hij bloeit enorm op als hij het goed doet. En met wandelen kan ie helemaal inzakken (loopt dat ook echt eerst heel mans te klieren en daarna sjokt ie met zn hoofd laag achter me aan) als we iets tegenkomen dat spannend is.. Laatst bijv 10 minuten bezig geweest om hem te overtuigen dat schapen écht geen pony's eten, je had hem moeten zien daarna! Ego was zwaaaaar geknakt
Dus wie weet.. Het is iig het proberen waard en ook ontzettend leuk om te doen! ShamalArabs schreef:Het verschil met los en aan de hand is in ieder geval mijn correctie, ik corrigeer hem wanneer hij in de merrie hapt, ik sta immers naast hem en wens niet de achterbenen van een woeste merrie om mijn oren te krijgen. Los bijt hij wel, springt alle kanten op om de merrie te ontwijken en raakt, vreemd genoeg, meer opgewonden hiervan (althans, zo denken wij he). Hoe meer de merrie brult en gilt (dus hoe meer contact, neus aan neus en wanneer hij hapt) des te wilder wordt hij. Hij dekt overigens gewoon netjes hoor, hij is wel voorzichtig met zichzelf en de merrie.
LBLGypsyCobs schreef:Het 'probleem' van deze hengst is dat hij ouder en wijzer wordt.
Je schrijft dat hij tijdens de eisprong van de merrie zonder problemen dekt, hij weet gewoon precies wanneer het zin heeft en wanneer niet.

anneliesdj schreef:Ja dat is net zo makkelijk, nu je het weet scheelt het je ook moeite natuurlijk.
Misschien moet je je jonge hengsten niet in een mannengroepje laten lopen, heeft blijkbaar een verkeerde invloed, of is die ook al zo slim om te weten wanneer het zin heeft?
Ik kan hem achter een merrie zetten, dan springt ie niet, maar sta je even stil achter een hengst of ruin, dan moet je opletten dat ie niet springt