Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ShamalArabs schreef:Dit jaar als 6-jarige heeft hij tot nu toe 4 merrie's gedekt, hij is sinds dit jaar ook uit de puberteit. En hier begint ons probleem...
ShamalArabs schreef:Het verschil met los en aan de hand is in ieder geval mijn correctie, ik corrigeer hem wanneer hij in de merrie hapt, ik sta immers naast hem en wens niet de achterbenen van een woeste merrie om mijn oren te krijgen. Los bijt hij wel, springt alle kanten op om de merrie te ontwijken en raakt, vreemd genoeg, meer opgewonden hiervan (althans, zo denken wij he). Hoe meer de merrie brult en gilt (dus hoe meer contact, neus aan neus en wanneer hij hapt) des te wilder wordt hij. Hij dekt overigens gewoon netjes hoor, hij is wel voorzichtig met zichzelf en de merrie.
LBLGypsyCobs schreef:Het 'probleem' van deze hengst is dat hij ouder en wijzer wordt.
Je schrijft dat hij tijdens de eisprong van de merrie zonder problemen dekt, hij weet gewoon precies wanneer het zin heeft en wanneer niet.
anneliesdj schreef:Ja dat is net zo makkelijk, nu je het weet scheelt het je ook moeite natuurlijk.
Misschien moet je je jonge hengsten niet in een mannengroepje laten lopen, heeft blijkbaar een verkeerde invloed, of is die ook al zo slim om te weten wanneer het zin heeft?