2,5 week geleden trof mijn vriend mijn paard in de wei aan met een lap vlees die open lag aan het been en had gelijk door dat het niet goed was. Hij heeft de dierenarts gebeld en deze is gelijk gekomen. bot en pees waren zichtbaar maar godzijdank niet beschadigd, omdat hij er op tijd bij was kon het gehecht worden. Ik zat zelf een dagje in het buitenland dus heb de wond op dat moment niet gezien, maar volgens vriend was het keurig gehecht en zou het allemaal goed komen. Na 4 dagen ging ik voor eerste keer verband verschonen en wond zag er netjes uit. 11 dagen na ongeval zijn hechtingen eruit gehaald, die helaas waren geknapt. Dierenarts had echter al voorspeld dat dit ging gebeuren. Vanaf dat moment ook zonder verband of iets dergelijks. Nu 2,5 week verder heb ik het idee dat de wond groter is geworden. Volgens stalgenoten onderdeel van genezingsproces, eerst wordt wond groter, daarna trekt hij langzaam naar elkaar.
Sinds een dag of twee is de wond erg rood, denk ook omdat paard er aan zit? Paard loopt goed en advies dierenarts weer heel langzaam aan onder het zadel opbouwen. Ik rijd hem nu 2x per week, 20 minuten stappen. Heb dan bandage om met daaronder steriel gaas zodat er geen vuil in kan. Als ik na het stappen bandage en gaasje eraf haal, zit er behoorlijk wat wondvocht op gaasje. Ondanks dat paard hele dag buiten staat en wond dus goed kan luchten, is de wond nog erg nat.
Ik ben benieuwd of iemand ervaring hiermee heeft en hoelang het bij jullie geduurd heeft voor de wond helemaal dicht is. Ik smeer er niets op. Spoel alleen af en toe af. Ik heb vandaag wel even mijn eigen dierenarts gebeld voor overleg (Wond is door een andere dierenarts gehecht omdat mijn dierenarts op dat moment al een spoedgeval had en mijn vriend niet wilde wachten) en morgen mail ik hem even foto zodat hij kan zien hoe wond er nu uit ziet. Onderstaand de foto.
Desnoods wat honingcreme erop.
). Dus wel stalrust.