Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Alles met rust oplossen dan kom je er wel
NHP schreef:Paard is heel zwak in de achterbenen en wat ik van hier af kan zien heeft hij erg last van zijn SI gewricht en kantelt hij zijn hoofd wat betekent dat hij een probleem heeft bij zijn atlas..
Met dit paard moet je grondwerk doen en leren in zijn eigen balans te lopen hij concentreert zich op zijn omgeving ipv op de ruiter, zadel ligt ook te ver naar voren trouwens
Aan een halstertje longeren en leren dat hij zich gaat onderzetten van achter en dat hij leert ontspannen in zijn lengtebuigingMaar verder goed bezig ;P
Tamadine schreef:Kan je me in het kort uitleggen wat het SI gewricht is. De atlas zit achter de oren toch?!NHP schreef:Paard is heel zwak in de achterbenen en wat ik van hier af kan zien heeft hij erg last van zijn SI gewricht en kantelt hij zijn hoofd wat betekent dat hij een probleem heeft bij zijn atlas..
Met dit paard moet je grondwerk doen en leren in zijn eigen balans te lopen hij concentreert zich op zijn omgeving ipv op de ruiter, zadel ligt ook te ver naar voren trouwens
Aan een halstertje longeren en leren dat hij zich gaat onderzetten van achter en dat hij leert ontspannen in zijn lengtebuigingMaar verder goed bezig ;P
saral schreef:P.S. Het SI gewricht zit echt diep in het bekken, kan je niet van buiten af voelen.....
Jethafa schreef:Zadel is te klein voor de ruiter
Zadel lijkt te kiepen (misschien ook doordat de ruiter op de achterkant zit)
Het lijkt alsof het precies op de plek van het zadel hem zeer doet in z'n rug. Hij blokkeert helemaal. Ik vind hem niet raar lopen, maar zijn bovenlijn is ontzettend gespannen.
Tamadine schreef:Ostheo is pas nog langs geweest en heeft het SI gewricht weer los gemaakt. Als ze loopt dan swingt ze wel met de achterhand, alleen dus niet onder het zadel.
Zadel ligt trouwens wel goed, dit is ook nog nagekeken door de Ostheo.
Bak is in dat gedeelte inderdaad vrij zwaar, andere zijde is de bak wel goed. Bak ligt er nog niet zo lang namelijk.
Tamadine schreef:Mijn paard word momenteel een aantal maanden uit de training gehaald en alleen nog mee gewandeld. (...)Nu vind ik het zelf nog erg moeilijk om te zien, dus ik hoop dat er misschien mensen zijn die mij tips kunnen geven zodat ik het wat beter kan gaan zien. Dit, zodat ik het bij een eventuele volgende keer zelf op tijd kan singaleren.

Tamadine schreef:Iedereen alvast bedankt voor de reacties. Er zitten een aantal rake bij die het probleem wel zien.
Maar HOE kan je het precies goed zien?
Loopt het paard regelmatig?
lees net dat je dat al gedaan hebt. Annetje schreef:Tamadine schreef:Mijn paard word momenteel een aantal maanden uit de training gehaald en alleen nog mee gewandeld. (...)Nu vind ik het zelf nog erg moeilijk om te zien, dus ik hoop dat er misschien mensen zijn die mij tips kunnen geven zodat ik het wat beter kan gaan zien. Dit, zodat ik het bij een eventuele volgende keer zelf op tijd kan singaleren.
Wat wordt bedoeld met het? Wat is er gesignaleerd bij je dier?
Ik zie op de eerste filmpjes een paard dat ten eerst onrustig is met zijn hoofd, heeeeel kort loopt achter, traag, niet door het lijf en scheef lijkt te zijn in het bekken. Af en toe zie je ook een vreemder huppeltje. Paard draaft niet weg, maar galopeerd aan en dat kan ook vaak duiden op een slappe, of niet meewerkende achterhand.
NHP schreef:saral schreef:P.S. Het SI gewricht zit echt diep in het bekken, kan je niet van buiten af voelen.....
http://www.keerhoeve.nl/index.php/paard ... -problemen
als je op deze link klikt zie je waar het SI gewricht zit, boven op dit SI gewricht zit een slijmbeurs aan die slijmbeurs kun je voelen of je paard last heeft van zijn SI, warmte of dik is een teken dat hier irritatie is..
Je uitleg is wel goed, ik ben heel slecht in uitleggen hahah

SusanH schreef:Ik ga mee met bovenstaand commentaar, lijkt heel erg op hoe ons paard liep toen hij rugklachten had. Ik zou er een prof naar laten kijken, een consult van een osteopaat of fysio is niet zo duur en kan je al een hoop duidelijkheid geven. Laat ook het zadel bekijken, of dit goed past. Kan je wel vast meegeven dat, als er sprake is van rugklachten, een zware bak helemaal uit den boze is. Kijk dus of je daar ook wat aan kan laten doen.