Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mist schreef:als het er eenmaal is dan ben je te laat. En tenzij het recentelijk nog veranderd is zegt volgens mij het NL draaiboek voor deze ziekte (correct me if i'm wrong) dat bij een uitbraak binnen een bepaalde cirkel niet geente paarden geruimd worden.
Focussed schreef:Mist schreef:als het er eenmaal is dan ben je te laat. En tenzij het recentelijk nog veranderd is zegt volgens mij het NL draaiboek voor deze ziekte (correct me if i'm wrong) dat bij een uitbraak binnen een bepaalde cirkel niet geente paarden geruimd worden.
En dat is de reden dat ik vorig jaar ben begonnen met deze enting
Liever €50,- (bij mij was het 50 euro) voor die enting per stuk dan een dood paard... Wat is nu €50,- op een paardenleven? Een schijntje.. En daarmee kan je een aardig groot risico afkopen
marceltje0 schreef:Ik vind het ook een lastige beslissing.
Sommigen mensen zeggen als iedereen hem ent voor
het virus hoef ik het niet te doen.
Dat vind ik toch wel zo'n belachelijke uitspraak.
Maar ik wist niet dat alleen vogels het virus konden verspreiden.
Is toch wel handig om te weten.
huricane schreef:Weet iemand eigenlijk wat het ong. kost, of heb ik er over heen gelezen.
Ik zag wel staan tussen de 40 en 50 euro maar is dat per enting? Ze hebben er de eerste keer immers 2 nodig vertelde mijn dierenarts. Is het dan 2x 50 euro of alles 50 euro.
Ik laat die van mij toch wel enten, maar er staan een paar mensen bij mij op stal die dat bedrag misschien weer te veel vinden. Maandag ochtend komt de dierenarst bij mij enten.