Is dit iets of is het schadelijk?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Marls

Is dit iets of is het schadelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 15:31

Hallo,

Ik was gisteren mijn bijrijdpaardje even aan het longeren en ze was al aan het hoesten ik dacht ga gewoon even proberen met longeren maar ze hield maar niet op met hoesten (ze hoestte vooral in de draf) Toen liet ik haar even stappen en zag ik dat er allemaal groene slijm in haar mond zat en ze een beetje begon te hijgen. Kan dit schadelijk zijn? Heeft iemand hier ervaring mee. Want dan kan ik het tegen de eigenaren zeggen. Want zij zeggen dat het komt dat het weer warmer word maar ik vertrouw het toch niet helemaal..

Groetjes Marlies!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:35

groen duid vaak op een ontsteking zover ik heb begrepen.
Denk aan een neusverkoudheid - groen is niet goed ;)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:37

Ondoorzichtig gekleurd slijm is niet goed
Laatst bijgewerkt door JPS op 04-02-11 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:37

Als er bij mijn paard groen slijm uit zijn mond komt, zonder dat het vlak daarvoor een paar happen gras op heeft, zou ik meteen de dierenarts bellen..

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 15:38

Oké dus jullie denken dat het eigenlijk wel dat het schadelijk is? Want de eigenaar zeggen dat het komt dat het warmer word maar volgens mij reageren paarden daar niet zo erg op.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 15:39

stoer schreef:
Als er bij mijn paard groen slijm uit zijn mond komt, zonder dat het vlak daarvoor een paar happen gras op heeft, zou ik meteen de dierenarts bellen..

Dat is het nou het is niet mijn paard en die mensen die hebben het niet zo heel makkelijk en die mensen gaan mij toch niet geloven denk ik.. Maar als het echt schadelijk is.. maar ik wacht ook nog even af misschien is het volgende keer wel weer helemaal weg.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:40

Niet op die manier, nee.. ik zou even de dierenarts bellen

xmarlies96 schreef:
Oké dus jullie denken dat het eigenlijk wel dat het schadelijk is? Want de eigenaar zeggen dat het komt dat het warmer word maar volgens mij reageren paarden daar niet zo erg op.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:43

wat je wel kan doen (weet niet of je geld ken besteden) is foenegriek geven helpt echt super goed en luff (vicks voor babys) in de neusgaten smeren ook doen we wel is een hoestsiroop toevoegen helpt echt uitstekend.!

natuurlijk niet een overdossis maar gewoon de hoeveelheid toe dienen als een mens 2 a 3 maal daags!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:45

Je kan de D.B bellen en daar je vraag stellen.
Dan heb je iig feiten.
Daarbij zou je zelf misschien een ondersteunend middeltje kunnen kopen als ze dat bij de D.A voorstellen.

cabolo: ik zou dat niet aanraden :n
Laatst bijgewerkt door superwoman op 04-02-11 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 15:45

JPS schreef:
Niet op die manier, nee.. ik zou even de dierenarts bellen

xmarlies96 schreef:

Maar als ik de DA ga bellen moet ik alle kosten gaan betalen en dat vinden mijn ouders nooit goed. En die mensen denken dat het niks is.
(het is namelijk niet mijn eigen paard.)

Marls

Re: Is dit iets of is het schadelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 15:46

Als het de volgende keer er nog zit maak ik wel even een foto (als ik het niet vergeet)
En zet ik het in dit topic ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:46

xmarlies96 schreef:
Maar als ik de DA ga bellen moet ik alle kosten gaan betalen en dat vinden mijn ouders nooit goed. En die mensen denken dat het niks is.
(het is namelijk niet mijn eigen paard.)

bellen (advies) kost niks, zolang je ze maar niet laat komen.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 15:47

Oké, maar waar vind ik een goeie weet iemand een goeie DA?

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:49

Paard hoest lelijk en heeft groen slijm! Lijkt me niet dat je hier zelf moet gaan dokteren!!

caboclo schreef:
wat je wel kan doen (weet niet of je geld ken besteden) is foenegriek geven helpt echt super goed en luff (vicks voor babys) in de neusgaten smeren ook doen we wel is een hoestsiroop toevoegen helpt echt uitstekend.!

natuurlijk niet een overdossis maar gewoon de hoeveelheid toe dienen als een mens 2 a 3 maal daags!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:54

wat is er miss aan foenegriek dat is toch echt een paarden middel voor verkoudheden tegen te gaan..

luff is voor frisselucht

en dan t hoest drankje tja dat ken je dan buitenwegen houden dat is dan het enige waar ik niet bij kan verzinnen

(dit is trouwens een heel oud techniek die vroeger bij de dieren werden gebruikt)
hier hebben we het dan over de tijd uit (1920/30)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:00

Zolang het op advies preventief of als ondersteuning wordt gegeven is er niks mis mee.. maar bij een reeds ziek paard dat nog niet door een arts is beoordeeld.. nee

caboclo schreef:
wat is er miss aan foenegriek dat is toch echt een paarden middel voor verkoudheden tegen te gaan..

luff is voor frisselucht

en dan t hoest drankje tja dat ken je dan buitenwegen houden dat is dan het enige waar ik niet bij kan verzinnen

(dit is trouwens een heel oud techniek die vroeger bij de dieren werden gebruikt)
hier hebben we het dan over de tijd uit (1920/30)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:01

Weet iemand misschien een goed middeltje? Wat tegen de problemen bij mijn verzorgpaard helpt?

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:06

TO,hoeveel dagen had je het paard niet gezien totdat je gisteren ging longeren ??
Heb je het idee dat het paard misschien koorts heeft ??

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:07

Ik had het paard toen ongeveer 6 dagen niet gezien. Koorts heb ik eigenlijk nog niet aangedacht.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:08

Helaas, elk paar dwordt eens ziek, en niemand zit daar op te wachten. En dit is serieus. Ook al heb je weinig geld (de eigenaren dan), als je dit soort klachten niet goed aanpakt, KAN het blijvende schade betekenen, in het slechtste geval. Voor het juiste middel, en antibiotica, heb je een onderzoek van de DA nodig. Die kijkt of het de voorste luchtwegen zijn, of dat het dieper ligt, en neemt de temperatuur op. Het laatste kun jezelf ook, maar de medicatie moet dan toch door de DA bepaalt worden.

Men kan het afwachten, maar dan neemt men een gok, dit kan sluipend doorgaan, overgaan, of echt snel heel erg worden.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:09

xmarlies96 schreef:
Weet iemand misschien een goed middeltje? Wat tegen de problemen bij mijn verzorgpaard helpt?

Ja, het beste middel is om contact op te nemen met een dierenarts. Wij hebben het paard niet gezien en zijn ook geen dierenarts.
Bellen kost niets meid, maar dan weet je wel gelijk wat je het beste kan doen.

Beterschap voor je verzorgpaard!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:10

Ik wil heus voor een keer wel de DA een keer betalen maar ik weet dan denk ik precies wat er gaat gebeuren ik betaal het 1 keer en ik moet als ze de volgende keer weer ziek word ook betalen en dan later denken ze straks: Oh we wachten net zo lang dat zij de hoefsmid betaald & zo maar door en daar heb ik ook geen zin in.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:11

_Dune_ schreef:
xmarlies96 schreef:

Ja, het beste middel is om contact op te nemen met een dierenarts. Wij hebben het paard niet gezien en zijn ook geen dierenarts.
Bellen kost niets meid, maar dan weet je wel gelijk wat je het beste kan doen.

Beterschap voor je verzorgpaard!

Bedankt! :)
Als ik er heen ga en zie haar zo zielig in die stal staan kan ik wel janken.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:12

Maar meid, BEL dan gewoon even, dat kost niets.
Ik kan me voorstellen dat je weinig zin hebt om de dierenarts te betalen, het is uiteraard niet jouw paard. Maar als je nieuws hebt van de dierenarts, dan kun je toch even contact openemen met de eigenaar om te overleggen?

Succes!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:14

Ja ik ga ook de DA bellen.