Vast een rare titel maar wil het toch met jullie delen;
Mijn jaarling hengst is vanaf oktober licht atactisch waarschijnlijk
knal of val in het land gekregen of te snel gegroeid hierdoor zijn zijn halswervels
uitelkaar gaan staan en tikt het de zenuw aan. met rust en tijd zou het volgens
een arts in de kliniek goed kunnen komen.
Afgelopen maandag kon mijn paard niet overeind komen door
de stal waar hij staat is toen een veearts gebeld uit het dorp. Paard is toen
vrij snel gaan stan en verder was er niets aan de hand; Die arts kwam mij het volgende vertellen
Je paard is ernstig verslechterd het ziet er niet goed voor hem uit en het wordt nooit een
goed paard. Je kan hem beter laten inslapen.
Toch zijn we die dag erna na de kliniek gegaan voor exact advies.
Deze arts zij dat mijn hengst niet verslechterd was en het zeker nog niet op wou geven,
paard heeft geen pijn maar is alleen verzwakt omdat hij 3 maanden verplicht boxrust moest.
en kon daarom moeilijk overeind komen. Ook vond hij het erg ongepast dat de andere arts
hem al in wou laten slapen terwijl er gewoon kans is dat mijn paard gewoon weer helemaal
goed wordt.
Even ter info! MIjn hengst gaan 5 februari naar de kliniek voor onderzoeken of impulsen via de zenuwengoed aankomen. Aan de hand daarvan worden er verder stappen ondernomen.
Wat vinden jullie? mag een dierenarts zomaar zeggen dat je je paard moet laten inslapen?
En welke arts heeft gelijk?
Wij gaan zelf alle processen af die de kliniek ons adviseerd en willen alles eruit halen wat erin zit
ben wel benieuwd hoe bokt hier over denkt!!
) Het meerendeel van de DA's in zulke klinieken is behoorlijk pessimistisch ingesteld, veel té politiek correct, ze zijn bijna altijd erg gefixeerd op dat ene ding dat ze als probleem zien en gaan aan de rest vaak voorbij, en het advies dat zij theoretisch geven staat vaak mijlenver af van de realiteit. Noem het misschien tunnelvisie?