Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
met betadine oplossing en daarna een speciale bandage en ze hoef in een hoefzak. Het geneesde gelukkig snel.
, tot ze helemaal niet meer kon staan op haar hoef
. Toen terug de veearts gebeld, met de vraag of hij zelf kon komen en niet weer z'n collega wou sturen. Hij is dus zelf gekomen, toen bleek dat het niet goed was opengemaakt. Hij heeft toen heel lang eraan zitten werken om het open te krijgen, tot het beestje bijna tegen de grond ging van de pijn
. Ik heb er toen 3 maal per dag kamferzalf moeten opsmeren, en het ging echt wel de goeie richting uit
. Maar toen begon ze weer opnieuw te kreupelen, dus maar terug gebeld, veearts weer gekomen, bleek ook dat het er in het midden van de hoef ging uitbarsten
. Veearts dus daar alles opengemaakt, en ja hoor, de volgende dag kwam er een witte brij midden uit haar hoef
. Toen ging het weer ineens een stuk beter met haar. Tot ze weer opnieuw begong te kreupelen. Weer veearts gebeld, die alles nagekeken, maar zag er niks meer aan en zei dat we alleen maar konden hopen dat het vanzelf zou weggaan. Ik heel ongerust natuurlijk
.
. Een paar jaar later was er op de boerderij weer een paard met een hoefzweer, en toen hebben we direct lijnzaad gekookt en been erin en die was ook na een paar dagen weg. Ook een brij van groene klei schijnt heel goed te werken, want die klei trekt er ook alle rotzooi uit
.
v. Muiswinkel kwam gelukkig ook net aanrijden dus na een kopje koffie kon ik Kevin uit de stal halen waar we hem even tijdelijk in geparkeerd hadden.
Lientie schreef:Ja in Emmeloord helpen ze je zelfs nog midden in de nacht! Onze dierenarts stuurde ons gelukkig wel door. Die heeft midden in de nacht naar Emmeloord gebeld dat wij eraan kwamen en toen we daar kwamen stonden ze al op ons te wachten.