Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rigolet schreef:Mijn springpaard van 12 heeft al een aantal jaren artrose en sinds ik dat weet heb ik een aantal keer gesprongen en dit ging heel goed! Ze heeft al die tijd helemaal nergens last van! Ze loopt gewoon zuiver! Nu wil ik graag weer beginnen met springen, 1x in de 2 weken ofzo en misschien weer ooit een wedstrijd in de B! Wanneer ik merk dat ze het niet trekt stop ik weer! Maar ze vindt het zo en heeft ook altijd wedstrijden gelopen!
Ik wil graag jullie mening! Wat zouden jullie doen?
Rigolet schreef:Tsja dat is dus het probleem! Kon ik maar buiten rijden met haar! Ze vind dat niet leuk!
Aukie schreef:Rigolet schreef:Tsja dat is dus het probleem! Kon ik maar buiten rijden met haar! Ze vind dat niet leuk!
Vindt zij het buitenrijden niet leuk of vind jij het springen stiekem veel leuker? Het is helemaal niet erg iets graag te willen hoor, maar je zult toch moeten proberen naar alternatieven te zoeken die minder belastend zijn voor je paard. Een buitenrit is volgens mij voor de meeste paarden het einde en voor een paard met artrose de beste manier van bewegen. Bakwerk en longeren is ook al extra belastend voor de meeste artrosepaarden. Heb je goede uitrijmogelijkheden?