Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Helaas kan ik niet meer doen voor hem. Ik werk fulltime dus ik ben pas rond 6 uur op stal. Dan ga ik mijn merrie rijden en dan kan ik hem nog wel even buiten laten staan. Eigenlijk... zou hij elke dag als ie van stal komt moeten wandelen, maar dat kan ik dus helaas niet doen omdat ik dan werk..!
Plus dat ik het simpelweg ook niet kan betalen om met 2 paarden naar een duurdere stal te gaan. En daarbij.. ik wil m eigenlijk ook liever niet verhuizen. Hij wordt niet zo snel meer geaccepteerd en hij heeft nu eindelijk net een paar vriendjes op stal.
, verder heb ik helaas geen tips, beetje oppassen met de hele dag in de prut lopen mocht dat het geval zijn, wetteke is daar weer gevoelig op.kelz schreef:Denk inderdaad dat het aller beste is om in de omgeving een plekje te zoeken voor hem waar hij inderdaad 24/7 buiten kan staan met een stalletje,zou houden wij ze ook en hebben eigenlijk nooit problemen!
En ja anders kun eigenlijk al geen kant op,zoveel mogelijk doen kwa beweging zou dan denk ik toch meest in de richting komen
Maar dat heb je niet altijd voor het zeggen helaas. Ik zou hem eigenlijk graag in een stal met uitloopje willen hebben ( schuilstal met andere paarden ook liever niet, want hij wordt snel weg gejaagd ) maar goed. Dat is dus geen optie..
Maar ik vind t eigenlijk niet erg als ik iets vind wat hem wel helpt maar dat ie er dan niet meer vanaf komt. Hij is 26, hij gaat geen jaren meer mee om t maar even oneerbiedig te zeggen..!
Ja ik, omdat t mijn paard is
hahaha!
LiVetime schreef:Er zijn zat vochtafdrijvers te krijgen hoor
Denk aan D-tox of Drainage compositum. Azijn is ook een goede (en goedkope) vochtafdrijver.
Zijn een paar simpele dingen om het lichaam te ontdoen van het teveel aan afvalstoffen, waardoor dikke benen zullen afnemen.
Dat kan ik dan idd wel eens proberen. Drainage ken ik wel. D-tox niet, ga ik eens naar kijken
knollentuin schreef:misschien is het ook een idee om iemand voor m te zoeken die wel tijd heeft om met m aan de wandel te gaan? scheelt jou tijd en hij heeft lekker extra aandacht en beweging.

) Def schreef:Mijn paard heeft door een oude blessure ook snel stalbenen.
Je kunt allerlei lapmiddeltjes gaan gebruiken die wel wat werken (bleekselderij), maar eigenlijk is de oplossing meer bewegen.
Oudjes worden alleen maar slechter van de hele dag op stal staan, ze kunnen het vocht niet kwijt enz.
Dus ik denk toch dat je serieus moet nadenken over andere opties dan die je nu hebt. Verhuizen is er daar zeker een van.
Het welzijn van je paard moet hoe dan ook voor gaan.
24/7 buiten zou moeten kunnen, als je er gewoon een lekkere dikke deken op gooit.
kelz schreef:knollentuin schreef:misschien is het ook een idee om iemand voor m te zoeken die wel tijd heeft om met m aan de wandel te gaan? scheelt jou tijd en hij heeft lekker extra aandacht en beweging.
Goh waarom schoot mij dat niet te binnen
Denk overigens dat er zat meiden/vrouwen zijn die dat helemaal top zouden vinden!
Niet iedereen hoeft gelukkig altijd maar te rijden (al lijkt dat tegen woordig er steeds meer op)
Nou goed, ik ga dan toch maar een advertentie zetten

knollentuin schreef:misschien is het ook een idee om iemand voor m te zoeken die wel tijd heeft om met m aan de wandel te gaan? scheelt jou tijd en hij heeft lekker extra aandacht en beweging.

)[/quote]
Nou goed, ik ga dan toch maar een advertentie zetten
[/quote]

Maar ja.. het is niet van mij