Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
8nnemiek schreef:Nee, niet doen![]()
Dat is een oud boeren-middeltje, maar in de olie zitten kankerverwekkende stoffen..
Tegen droge hoeven werkt alleen heel veel water. Gewoon een flinke modderpoel maken voor de drinkbak zodat je paard zelf een aantal keer per dag door de modder moet.
Arabesk schreef:De droogte is niet zozeer het probleem. Mijn paarden woonden een tijdje op zand en beton, waar je ook totaal geen dauw op hebt. Zolang je de hoeven maar regelmatig bekapt en voorkomt dat de hoefwand gaat uitsteken t.o.v. de zool is er niets aan de hand en gaan de hoeven ook niet scheuren en brokkelen. Ik ging gewoon in draf en galop over het asfalt en er brak nog geen flintertje af.
Overigens hebben de andere 8 er geen last van.Tallie1979 schreef:Nee hoor, in deze moderne tijd gebruiken we bloedzuigersIk blijf me ervan verbazen dat er mensen zijn die dit soort ouderwetse "bakerpraatjes" nog steeds toepassen. De dokter doet toch ook geen aderlating meer bij mensen omdat dit ze zou genezen??
!
Citaat:Ik heb vochtinbrengende hoefcreme, zodat het beetje vocht dat in de hoef zit niet direct verdampt raakt.