Mijn jaarling staat 180 kilometer verder op, de reden dat ik haar dichterbij haal is dat ze te mager is, en ik geen controle daar op heb, wat ze te eten krijgt.
Nu vroeg ik mij af, wat krijg die van jullie te eten, en waarom??
ik zal even vertellen hoe het allemaal gekomen is:
Femke is mijn Friese jaarling, Haar half broertje Douwe daarvan de moeder is overleden, en de moeder van Femke mijn Friese jaarling heeft Douwe erbij geaccepteerd, nu werd daardoor de moeder ineens mager omdat ze er 2 moest voeden, aangezien de eigenaren geen kuil meer konden krijgen zijn ze, koeienkuil gaan bijvoeren, de moeder had daar geen problemen mee maar Femke en Douwe zijn daar erg ziek van geweest.
En daardoor dus erg mager, nu had ik haar door de magerheid heen gekocht ze is goed gekeurd door de Dierenarts, en dus helemaal gezond.
Nu kwam ik daar 2 maand geleden en inderdaad ze werd wat dikker, maar helaas belde ik haar een 2 weken geleden, en vertelde ze dat ze weer was afgevallen omdat het gras op was, en de eigenaar daar te laat achter kwam.
Toen had ik zo iets van ja, eigenlijk wil ik er wat meer zicht op hebben en dat is dus de reden dat ik haar zondag ophaal.
De eigenaar heeft goed voor haar gezorgd en ik val hun daarin ook echt niet op af, maar toch ben ik een beetje bang dat ze nu belemmerd word ik haar groeien, dit was hun eerste keer dat ze een veulentje gingen fokken, ik denk dat ze nog niet echt snel zien of er wat aan de hand is, daar moet je natuurlijk ook zicht op leren krijgen.
als ik haar opgehaald heb:
Ze komt voorlopig 24/7 op de wei maar toch wil ik haar daarnaast misschien wat bij laten voeren.
Moet even kijken hoe het gaat, maar ik wil haar ook niet overvallen met eten.
Met mijn ander paard, (tinker) die stond ik de opfok, en die had zo veel gras dat hij eerder dik was dan te mager, + dat hij in de winter 24/7 kuil kreeg.
Dus ik heb geen evaring met magere paarden die in de groei zijn.
Ik ken wel een Friese ruin van 1 jaar die krijg 2 kilo brok + 3 x op een dag een plak hooi en daarnaast 1 uurtje weidegang de rest staan ze op zand.
Moet zeggen nu ze zo veel bijvoeren krijg die wel een buikje, maar toch is dat weer anders aangezien ze geen wei hebben.
Op de foto's is het slecht te zien dat ze zo mager is, ik heb er ook niet mee te koop gelopen dus de foto's wel zo laten maken dat je het ook niet echt goed zag,
op de eerste foto was van de laatste keer dat ze wat aangekomen was.
de 2de foto was ons 2de bezoek aan haar, daar kan je haar ruggengraad zien
+ dat ze nu na al deze warme dagen nog in haar wintervacht zit.
Ik wil verder geen commentaar over de eigenaren ze hebben goed voor haar proberen te zorgen.

Gr..

Mooi paardje hoor!
Ik verwacht hem zo net onder de 1.80, is een mooie maat voor mij aangezien ik nogal lange stelten heb.