Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik bedoelde meer zeg maar paarden die niet met snelheid gereden te hoeven worden..

poes schreef:Nou. Mijn merrie kwam op 12jarige leeftijd bij mij. Hele leven vierkant beslagen geweest (allee vanaf zadelmakmaken).
Ik wou ijzerloos, dus goed, netjes kappen en in het oog houden.
3 maand later nog steeds korte hoeven, op het randje van gevoelig steeds, beton werd ze ook gevoelig op... Had niks reserve.
In nauw overleg met de smid vooraan 2 ijzertjes.
Paard liep pakken beter, ik vond het zonde, maja je wilt je paard toch graag recht houden?
Winter kwam eraan, met veel sneeuw en keiharde grond en ook de achterhoeven werden schrikbarend kort.
Ik ben begonnen ijzerloos, om na een jaar te eindigen op vierkant beslagen weer... ik had het graag ijzerloos gehad, maar als het niet wil, dan wil het niet.
TurdusMerula schreef:Ik denk zelf dat als een paard al twaalf jaar op ijzers staat, er best flinke schade kan zijn al; dat heeft echt wel tijd nodig en dat zal goed langer dan drie maanden duren...
Waren hoefschoenen geen optie? Ik denk dat op termijn de boel zeker zal uitbetalen, maar je moet inderdaad stevig in je schoenen staan een poos, soms!