over een half jaartje / jaartje krijg ik misschien na veel knokken mijn verzorgshetlander als eigen, na die tijd heb ik hem waarschijnlijk alweer een jaar / anderhalf jaar verzorgd.
de shetlander heeft paspoort + papieren & is gechipt, word onder het zadel gereden, word in de zomer 10 & is 'officieel' dekhengst geweest, zeggen ze.
het gaat even niet om het verhaal eromheen kwa alle kosten die komen kijken, het is allemaal nog niet zeker maar ik moet zo ongeveer de kosten kunnen weten om te kunnen kijken of het echt door gaat, hij moet zoiezo gecastreerd worden omdat ik hem anders niet kan houden.
maar nu de vraag: hoe? waar? & wat de kosten kunnen zijn??
ik heb echt werkelijk geen idee hoe dit allemaal zit omdat ik hier nooit meer informatie etc voor nodig had, maar nu het toch echt dichterbij komt zal ik het echt moeten weten.
ik heb geen idee welke dierenarts of een speciaal iemand dit moet doen, hoe dit allemaal gaat & al die dingen, ik heb echt werkelijk geen idee.
ik maak me aardig zorgen omdat ik al best bang ben dat dit niet meer kan op zijn 10e & of dit hier in de buurt kan etc, dan nog niet gepraat over de kosten.
ik ben geen beginner & ik ben ook zeker niet net met paarden bezig maar bij dit onderwerp heb ik er gewoon totaal geen informatie van dus ik zou een beetje de prijsrichting willen weten & hoe dit allemaal in z'n werking gaat.

extra info etc mag er allemaal bijgezet worden tips maakt niet uit wat, zolang het maar ontopic blijft ik vraag ook echt ALLEEN om de kosten, hoe wat wanneer waar etc etc & niet om alles rond de verkoping etc.

groetjes.