hoe staat het paardje er bij? heb zelf ook zoiets gehad vorig jaar met mn hafjes, en dat kwam omdat het weiland waar ze stonden veels te nat en te blubberig was, toen ze op droge grond kwamen was het meteen over.
zijn het witte haarschilfers?? dat ken ik wel dat zie je vaker bij paarden met wat meer haar op de benen, omdat je de haren er slechter uit kan poetsen als bij een "gewoon'' paard. ik weet niet of het is wat je bedoeld maar dat noemen ze berg en komt bij mensen ook voor. gewoon met berkenteer wassen en proberen het er goed met een zachte rosborstel uit te poetsen. ps; maak er even een foto van.
doei
Geplaatst: 12-10-09 13:22
Ik dacht ook als eerste aan mok... Wat je sowieso kan doen is sokken eraf scheren... De sokken worden vochtig,, klam, modderig, klonterig, broeierig een nest voor bacterieen!!! Ik heb ooit een haffie gehad die mok had! Sindsdien hebben mijn paarden geen sokken meer!!! En ook omdat ik het makkelijk te onderhouden is en het verzorgd staat... Eens in de tijd goed wassen met betadine, na het natmaken goed afdrogen en klaar is klaartje...
Mok kan dus 'doorslaan' tot op de benen zoals je op de foto ziet.
elsjevdw1
Geplaatst: 27-10-09 08:52
ik had vorig jaar ook witte korsten op de benen van mijn haflinger zitten maar het was geen mok want zo zag het er niet uit toen heb ik de dierenarts er bij gehaald en toen bleek het ringworm te zijn!!
Mijn haflinger heeft dit ook en daar bloed het ook af en toe. Het is echt mok wat hij heeft. ik heb van de dierenarts geen mokzalf gekregen maar een antibioticazalf. 2 weken goed smeren en het is weg.
Ik heb overigens ook wel de sokken afgeknipt.
Hommage
Geplaatst: 30-10-09 11:23
@odessjuh Wel een beetje raar dat de DA gewoon mokzalf geeft zonder dat hij echt is wezen kijken en precies weet wat het is... het is dus blijkbaar waarschijnlijk wel wat anders... en voor de rest sluit ik me helemaal aan bij chelletju veel suc6 !