Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, zal het wel net als de andere rassen zijn dat je paardje gewoon hooi als basisvoer mag hebben (dus steeds voldoende aanwezig). Ik ben bang dat je dan niet met een half klein pakje per dag toekomt Daarnaast kun je brok geven naar wat je doet en wat je paard nodig heeft. haf_sjakie schreef:wat bedoel je met pakje? en hoeveel krijgen ze overdag dan nog?
en hoeveel is dat voor 1 haflinger dan?
alvast bedankt
dan weetje ongeveer hoeveel je paard moet hebben 
Maaike83 schreef:Ik vind een halve plak wel erg weinig. Zeker als ze op stal staat.
Paarden in het wild eten bijna de hele dag en daar is de spijsvertering van paarden ook op gemaakt. Dus als je paard op stal staat moet er voldoende hooi zijn dat ze (bijna) continu kunnen eten. (Wil natuurlijk niet zeggen dat ze het ook continu doen) En brokken of wat dan ook (krachtvoer) is extra. De basis is altijd ruwvoer, dus gras en hooi/kuil.
Mijn haflinger staat dag en nacht buiten en krijgt nu er minder in het gras zit ook ook bijgevoerd en dan is dat een halve baal per dag.
En dan kan ze eten wat ze wil.
Natuurlijk staat ze met meerdere paarden, maar er wordt ongeveer een halve baal per paard per dag gerekend en het meerendeel is ook op.
En te dik zijn ze echt niet.
Daarbij krijgt hij ook nog ongeveer 1/4 Compact gras van Hartog. Vindt hij ontzettend lekker
Alleen is het compact gras jammergenoeg echt ontzettend droog, dus ik week het. Dan ruikt het naar kuil, en vindt hij het ook vreselijk lekker.
)