Je gelooft het of niet, maar vanaf de zijkant (aan het voorste deel van de tong) is zijn tong helemaal in (of beter gezegd af-)gescheurd tot het midden. En dat stuk hangt er nu los bij. Ik wist echt niet wat ik zag en wat een bloedbad in de spuitplaats. Bleek dat ie, tijdens het dichtdoen, met z'n tong tussen het zadelkast deurtje heeft gezeten en dat heeft zn tong afgesneden. Gewoon pure stomme pech.
Arme Caat stond verstijft stil en liet alles maar over zich heen komen. Natuurlijk alleen maar gespoeld met water en ik had ondertussen de veearts gebeld. Die is gekomen en zei dat ie er helaas vrij weinig aan kon doen. Een tong kan je eigenlijk niet hechten, want dat levert alleen maar meer problemen op. Dus nu veel spoelen en een aantal dagen Metacam geven tegen de pijn.
Helaas zal het nooit meer helemaal genezen, want daarvoor is het te ver afgescheurd. Het is te hopen dat de spierspanning weer wat toeneemt en dat het losse stuk niet steeds tussen zijn tanden komt. Misschien sterft het stukje wel af, maar dat is afwachten.
De veearts komt van de week als het nodig is weer kijken om te beoordelen of het goed geneest. Volgens hem is het wonderbaarlijk hoe snel een wond in de tong 'geneest'. Dus ik wacht wel af....
Nu het advies gekregen om van de week wel weer erop te gaan en bitloos te gaan rijden voorlopig. Hij zal toch in beweging moeten blijven. Hoop dat ik uberhaupt bitloos kan rijden
Iemand wel eens iets soortgelijks meegemaakt???