Iemand enig idee wat dit kan zijn, en of het nog weg gaat?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

zij schreef:spieratrofie?
sokje87 schreef:zij schreef:spieratrofie?
Dat treed toch eigenlijk alleen op bij langdurige rust/niet gebruiken van de spieren? Veulen heeft 24/7 buiten gelopen sinds z'n geboorte. Hij is wel behandeld met antibiotica en ontstekingsremmers voor een baceriele/influenza infectie, maar kan geen reden verzinnen waarom dat effect zou hebben op de spieren.
Citaat:Atrofie bij paarden ontstaat vaak doordat "iets" knelt. Dit kan zijn een te krap zadel, of bijvoorbeeld een te strak zittende peesbeschermer. Het spierweefsel komt in de verknelling waardoor er geen goede toevoer van voedingsstoffen naar de spieren kan plaatsvinden. Het gevolg is dat het spierweefselvervolgens afneemt.
zij schreef:ook als er dus bijv. een hoefje heeft gezeten in de baarmoeder... door de druk ontwikkeld die spier zich niet of minder dan dacht ik...
sokje87 schreef:Het lijkt idd veel op het deukje wat veel paarden in de hals hebben.. Maar dit is recent, dat heeft er niet altijd gezeten. Vraag me af wat er gebeurt kan zijn! Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen, zeker omdat het zadel daar moet liggen straks
JaneJansen schreef:Mijn merrie heeft t op haar bil, de duimafdruk van Allah noemde mijn stalgenoot het!
(merrie is halfarabier)

DubbelDun schreef:JaneJansen schreef:Mijn merrie heeft t op haar bil, de duimafdruk van Allah noemde mijn stalgenoot het!
(merrie is halfarabier)
Stalgenoot heeft het bij het rechte eind
Komt overigens niet alleen bij Arabieren voor, mijn Quarter/Paint hebben het ook. Hoeft ook niet altijd op de hals te zitten, eentje heeft het op de bil.
In het geval van TS (omdat het er eerst niet zat) zou het het gevolg van een 'trauma' kunnen zijn. Die kleintjes kunnen rare dingen uitvreten.
Hou het in de gaten hoe het zich ontwikkeld en of hij er pijn aan heeft/gaat krijgen.
Verder kun je er nu weinig aan doen.