Proefpaard Re-Mint Horse & Dog Care Products

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Proefpaard Re-Mint Horse & Dog Care Products

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 15:03

n.a.v dit topic [EA-CO] 5 Serieuze Testers Gezocht ben ik 1 van de uitverkozenen om deze producten te mogen testen op hun paard :D

Ter info:
Re-Mint Horse Care is een lijn die compleet op elkaar is afgestemd qua geur en werkzame stoffen en daardoor uitmuntend samenwerkt, en bovendien vliegwerend, jeukstillend en ontstekingsremmend werkt.
Dus als je de Shampoo of de Anti-Klit spray gebruikt, beïnvloeden deze de werking van de vliegenspray niet etc…
Voor paarden die neiging hebben tot schuren hebben we een Staart en Manen Gel die jeukstillend, verkoelend en ontstekingremmend werkt.

De producten
Ik heb gisteren mijn testpakket ontvangen met daarin testproducten in huis voor 1 paard, van Re-Mint Horse & Dog Care Products.
Ze zijn groen van kleur en ruiken allemaal lekker naar o.a teatree/mint.
De verpakking ziet er prima uit.

- 3x Vliegenspray 500ml
- Shampoo 500ml
- AntiKlit spray 500ml
- Staart en manengel 500ml

Afbeelding

Werkwijze
Ik moet als eerste flink goed wassen, daarna iedere dag een week lang helemaal insprayen met vliegenspray.
De antiklit kan in de manen en staart en de gel op de plekjes.
Na 1 week alleen de zweetplekken insprayen met de vliegenspray in minimaal 1x per week het hele lichaam.

Het testpaard

Mijn testpaard is Wisse, een driejarige ruin.
hij heeft vorig jaar bij zijn vorige eigenaar eczeem gekregen en kon geen dekens op omdat deze in de hengstenkudde steeds vernield werden. Bij ons loopt hij nu in burka en dat gaat prima. Hij is wel nijdig op vliegen, staat ook ondanks dat hij zo goed als ingepakt is, nog veel te stampen en met zijn staart te zwiepen. Hij heeft bij zijn voorpluk en net achter de oren wat plekjes en zijn staart is erg gevoelig; als je eraan komt gaat hij gelijk staan om mooi gekriebeld te worden.

Wisse vlak voor het wassen;
Afbeelding

Plekje achter de oren;
Afbeelding

Ik ben heel benieuwd hoe dit product bevalt en zal hier dagelijks updates plaatsen :)
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 24-06-09 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 15:22

Dag 1

Mijn dag begon met het wassen van Wisse.
De shampoo doet me wat denken aan een sauna; de geur doet denken aan eucalyptus, wat wel klopt want het is mint-shampoo met teatree enz. Ik vond de shampoo niet overmatig schuimen, wat er wel voor zorgde dat ik meer shampoo ging gebruiken dan ik normaliter doe. Met iets meer water erbij bleek het al beter te schuimen.
Het uitspoelen ging wel mooi vlot, er bleven geen zeepresten achter.
Ik heb zijn mokplekjes ook goed meegenomen met het wassen, eens kijken wat voor resultaat dat geeft gezien de ingredienten.
Even een tussendoor-foto van het schuim:

Afbeelding

Omdat ik een zwart-wit paard heb die zichzelf door de deken normaliter nogal bevuilt op zijn achterbenen, heb ik ook gekeken hoe schoon hij na het wassen werd, dat resultaat was prima.
Zijn poepbeentjes voor het wassen:
Afbeelding

Helaas besloot Wisse na het wassen meteen te gaan liggen rollen, dus ik kon zijn schone lijf er niet opkrijgen, maar je kunt wel zien dat hij mooi schoon is (foto na het rollen, vlak voor het opstaan genomen);
Afbeelding

Na het opdrogen en opnieuw borstelen heb ik hem van top ton teen ingespoten met de vliegenspray.
De vliegenspray zelf is fijn in gebruik, heeft een soortgelijke geur als de shampoo en Wisse vond dit niet eng hoewel ik zijn hele lijf dus heb gesprayed. Hij heeft een fijne hoeveelheid en druk erachter zeg maar.

Zijn plekjes heb ik ingesmeerd met de gel.
Deze ging tijdens het inmasseren wel wat schuimen, waardoor ik eerst ging twijfelen of ik de shampoo wel goed had uitgespoeld. Toen bedacht ik me dat ik zijn hoofd niet had gewassen -dat wil meneer niet- en dat het dus wel gewoon de gel moest zijn, niets aan de hand dus. Alles werkte prima, het pompje werkt goed en de gel smeert gemakkelijk uit. Wel wat plakkerig aan de handen.

HerhalingZonet heb ik hem weer van top tot teen ingespoten, hoewel hij nog steeds lekker mintig rook, en heb ik de plekjes opnieuw ingesmeerd.

Tot zover dag 1, ik ben benieuwd hoe ik Wisse morgen aantref :)

Amy77

Re: Proefpaard Re-Mint Horse & Dog Care Products

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:32

Interessant, ben erg benieuwd hoe het bij jou verloopt..ik hoop dat als ik straks thuiskom, ik mijn pakket ook binnenheb..(heb mn washulpje voor morgen al gevraagd, hihi).

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:32

Fijne uitleg!
Zal het gaan volgen, want ben zeer benieuwd!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:53

Ik volg dit even.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:14

Ik ook :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:04

Ok.. We drukken even op de rode uitroepteken. Dit is spam jienaa2 en mag officieel niet!

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:21

Ja alle berichten die ze geplaatst heeft zijn hetzelfde als hierboven assepoester, ik heb ook even gemeld.

Hey super Op=op met alle foto's erbij, even een vraagje: Gebruik je nu de deken nog of niet?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 23:31

Nee heb de deken af, anders valt er niet zoveel te testen denk ik?

Maak me wel wat zorgen, ben net om half 11 na mn werk nog langs de wei gegaan en hij stond tocfh echt heel erg te zwiepen met zijn staart! Storm en Chuba staan onder vliegendeken en stonden er rustig bij.
Ik heb Wisse weer van top tot teen onder gespoten en weer zijn plekjes met de gel ingesmeerd.
Hij heeft in de 15min. dat ik er ongeveer was, twee keer met zijn achterbeen aan zijn hals gekrabd.
Deed ie met deken ook weleens, maar dan had het weinig effect omdat de deken er nog tussenzat, maar ik zag nu dus wel meteen striemen van zijn hoeven.
Ik vond de geur ook al behoorlijk weggetrokken van de vliegenspray.

Morgen verslag van dag 2 :D

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:21

Lees ook even mee. Spannend of het gaat werken ;-) Hoop dat ie niet gek gaat worden van de jeuk tijdens de testperiode. Het wordt lekker warm in elk geval, dus veel vliegengespuis in de lucht. Gelukkig waait het nu nog behoorlijk.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 16:23

DAG 2

Vanmorgen trof ik een toch niet zo happy Wisse aan in de wei.
Toen ik kwam lag hij, toen ik eraan kwam ging hij staan en weer met zijn achterbenen aan zijn hals krabben.
Te zien aan zijn hals had hij dit sinds dag 1 vaker gedaan, er stonden striemen in zijn hals.
In paniek -die iedere eigenaar van een eczemer wel kent :o - heb ik hem weer van top tot teen ingesprayed en zijn hele hals en manenkam ingesmeerd met de gel in de hoop dat dit wat verzachting zou geven en daarna vlug de deken weer opgedaan!

Ik laat voorlopig de deken om en ga hem wel dagelijks insprayen met de vliegenspray in de hoop dat de olien dan toch goed in zullen trekken. De gel blijf ik ook smeren.
Heb nog een foto gemaakt die zal ik later even plaatsen!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 00:45

Agosh, wat jammer..denk dat je er goed aan doet de deken toch om te laten, dat is ook wel meteen erg bloot..(geen idee of dat wel kon eigenlijk tijdens het testen, deken omlaten?)..de olieeen zullen vast hun werk doen, want wij eczeempaardeigenaren smeren en sprayen altijd, met of zonder deken :P en zullen heus het verschil wel merken.

Mijn merrie heb ik vandaag gewassen en vooralsnog fijne 1e indruk..zwiepen van staart en trappen naar buik bleven uit en het in paniek naar stalwand rennen ook, om te schuren..ze bleef bij mij en liep mee naar het hek, wat ze nooit doet rond etenstijd, wegens alle ugjes...
Dus zal het voor mijn merrie we een uitkomstz ijn??? Laten we het hopen.

Ik hoop dat Wisse zich morgen beter voelt. Succes.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 10:18

Doordat wij nu bezig zijn met de verhuizing van de paarden en het daar erg mee druk hebben kom ik nu onverwacht even niet aan het testen toe. Vriendlief heeft gisteren de testspullen per ongeluk al naar de nieuwe stalling gebracht namelijk :o
Maandag verhuizen de paarden en dan ga ik weer verder met de producten.
Ondertussen kan Wisse even -met deken op- een paar dagen bijkomen want die wordt dus nog gek van de jeuk en staat voor het eerst ook echt te schuren.

Wordt vervolgd op maandag dus!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:22

Ik vind 5 testpaarden veels te weinig om van een betrouwbaar onderzoek te kunnen praten.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:53

Ik heb eerlijk gezegd nog geen 5 paarden gezien...
Ik zie der maar 2 hoor op bokt met een verslag...

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:42

Ik ben ook van het weekend begonnen, alleen mij is verteld dat het in 1 topic vermeld moest worden, dus wacht even bericht af van degene die erover gaat.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:33

We morgen het ook geen 'testpaarden' noemen eigenlijk...want het middel is allang getest en vrij verkoopbaar..maar gok dat het meer is om er meer bekendheid aan te geven en te bekijken wat in welke regio doet, gezien het overal anders is met de dazen, knutten en muggen..en die extra informatie kan nooit kwaad om het in het publiek te gooien ;)

Succes met verhuizen Opisopshop (he gest wat een ingewikkelde naam, hihi).

Klopt, ik begreep ook dat er 1 topic voldoende was ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 18:34

Amy77 schreef:
Succes met verhuizen Opisopshop (he gest wat een ingewikkelde naam, hihi).

Bedankt, gaat vast wel lukken :)

Enneh... meeste mensen hier noemen me opisop dat bekt toch wel oke? :D

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:34

kijk, die naam is makkelijker, doenne we dat :P

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:05

Dit merk bestaat al een tijd.. Zeker 3 jaar geleden stonden ze met een promo tentje op de achterhoese paardendagen in zelhem! Heb toen ook wat producten getest op mijn pony en was er zeer over te spreken maar kon het daarna nergens meer krijgen..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 12:25

Dag 3

Min of meer althans, omdat er een paar dagen tussenzaten.
De paarden zijn vandaag verhuisd.
Op de trailer heeft Wisse zijn staart helaas flink lopen schuren, met als gevolg een kale plek op de staartwortel van zo'n 10x5cm.

Het is vandaag echt tropisch warm en op de nieuwe plek zaten ontzettend veel kriebelbeesten en heel erg veel dazen!
De paarden eerst zonder deken in de wei gezet, de deken had ik op de trailer af ivm de warmte.
Ze werden beide compleet gek van de muggen en hun staarten draaiden overuren!
Ik heb Wisse even goed onder handen genomen.
Zijn hals was weer tot rust gekomen dankzij de paar dagen met deken.
Het hele akkefietje heeft me wel wat manen gekost helaas.
Ik heb de staart en de plekjes op/om zijn hoofd goed ingesmeerd met de gel.
Daarna zijn hele lijf ingesprayd met de vliegenspray en vervolgens nadat de gel was ingetrokken de deken erover.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel mijn twijfels heb bij de vliegenspray, ik denk toch dat die niet voldoende werkt.
Hij stond zo'n 50% rustiger na het insprayen, maar wel 95% rustiger met de deken op!
Het is natuurlijk nu wel echt heel erg met de muggen door deze hitte, maar de deken gaat hier niet meer af.
Eind deze week komt mijn nieuwe deken binnen, een gewone vliegendeken die gevoerd is op de hals en staart en hopelijk kan hij daar ook goed de zomer mee doorkomen, zal stukken minder heet zijn dan zijn burka in elk geval.
Vanavond weer opnieuw insprayen, ben benieuwd hoe hij er dan bijstaat!

Zal dan ook even een foto maken van zijn staart zodat ik kan laten zien wat voor werking de gel daarbij heeft.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:47

LadyAngel schreef:
Ik ben ook van het weekend begonnen, alleen mij is verteld dat het in 1 topic vermeld moest worden, dus wacht even bericht af van degene die erover gaat.

Ik vind het persoonlijk fijner het in een 'eigen' topic te zetten, voor de overzichtelijkheid. Vandaar dat ik ook nog even afwacht wat er gezegd gaat worden :) Ben al wel begonnen met behandelen, vanaf donderdag.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 20:05

Dag 4

Heb vandaag een foto gemaakt van Wisses staart nadat hij gisteren op de trailer had lopen schuren, ik zal zodra ik de foto's op de pc heb gezet ze hier plaatsen.

De paarden worden op de nieuwe plek echt compleet GEK van de muggen, ik had verwacht dat er minder zouden zitten maar ben zelf ook helemaal lek geprikt! Ze stonden met zn 2en in de schaduw en zelfs daar nog helemaal bezweet.
Heb de dekens afgedaan (hoefsmid kwam langs namelijk), van top tot teen ingespoten met vliegenspray (bij Wisse, ivm de test. Benen wel met antidaas) en antidaas (bij Storm) en na het bekappen vlug de dekens weer op.
Het is overduidelijk te zien dat dit het enige effectieve is tegen de dazen; met dit zweterige weer hadden ze geen baat bij vliegen/dazenspray...
Hopelijk komt eind deze week of maandag de nieuwe levering binnen dan kan ik ze mooi va top tot teen in de vliegendekens steken!
Heb van een oude HH fly protection nog de singelflap liggen, die doe ik er dan bij Wisse nog aan zodat hij ook zijn buik wat bedekt heeft want dat hebben die vliegendekens dan heaas weer niet.

Mijn bevinding tot nu toe is, dat de vliegenspray onvoldoende werkt.
Oke, het is nu echt belachelijk weer en de vliegen en andere prik/kriebelbeesten zijn nu flink in een opmars, maar ik zie toch duidelijk dat wanneer ik antidaas spray, dit effectiever is dan de Horse Care Vliegenspray van de test.
Mijn idee is dat verjagen van de vliegen dus beter werkt dan verbergen van het paard (geurmaskering).
Is het niet zo dat wanneer je meer paarden bij elkaar hebt staan en je 1 insprayed met de vliegenspray, ze deze 'per ongeluk' vast wel tegen het lijf zullen lopen omdat ze immers bij het paard in de buurt zijn namelijk op het lijf van de buurman?
En dat wanneer je het paard echt laat stinken, ze wel weten dat hij daar is maar er gewoon niet heenwillen?
Heb de vliegenspray ook op mezelf gespoten, heb niet staan zweten in de schaduw maar ben toch geprikt.

De shampoo en de gel vind ik wel fijn tot nu toe!
De antiklit merk ik eigenlijk niet in gebruik, of ik het er nu wel of niet inspray.
Dit komt natuurlijk doordat deze antiklit niet chemisch is zeg maar, maar ja dat is nu juist hetgene wat equishine en consorten zo fijn in gebruik maakt! Wellicht wel een fijne antiklit voor mensen die de manen veel moeten invlechten; blijft wel makkelijk doorkambaar maar wordt niet glad.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:01

Oh tis ook echt vreselijk weer he..arme paarden...jammer dat op je nieuwe stek het zo drama is.
Ik had hier ook minder mugje sverwacht, maar zwermen vol, zelfs de niet eczemers hebben jeuk.

Maf eigenlijk hoe verschillend het middel werkt he..hier doet de gel geen wonderen, sterker nog, mn merri eheeft zich volledig kapotgeschuurd, zo diep en kapot dat ik mn vingertoppen erin kon steken..het ruikt ook wat naar groene zeep, geen idee of dat erdoor zit? maar dar kan zij niet tegen, dus dan snap ik het wel die jeuk.
Heb helaas wegens de narigheid de gel weg moeten laten en toch weer moeten smeren met de sudocreme.
De antiklit werkt daarintegen perfect, heb nog niet zo;n fijne antiklit gehad..(niet op droog haar, maar na het wassen, zo makkelijk doorkambaar, zonder haar af te breken of eruit te trekken).
De shampoo vond ik ook erg fijn, heb haar 2 maal gewassen ermee, wegens de verwondingen een 2e keer..ruikt lekker, ook wat naar groene zeep..maar weet dus niet of dat haar goed doet. Wel maakte het de wondjes keurig schoon.

Dus wij ervaren het middel heel verschillend :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 12:27

Nouja, of de gel goed werkt weet ik nog niet, maar heb er in elk geval nu nog geen slechte ervaring mee.

Vandaag dag 5

Heb Wisse's zweetplekken met water afgespoeld. Daarna zijn hele lijf weer ingepsrayed met de vliegenspray. Zijn staart heb ik even gewassen met de shampoo en daarna de gel erop.

Achter zijn oren lag het nu open, daar heb ik iets Dettol opgesmeerd en vervolgens zijn hoofdkap weer op ipv het vliegenmasker, zodat het daar niet meer blootligt.
De benen blijf ik sprayen met antidaas, hoewel ook dat niet voldoende werkt met dit hete weer maar volgens mij had ik de verkeerde fles te pakken (aangelengd met water) want het rook/kleurde ook niet zo sterk.
Volgende keer even goed kijken...