Ik werd vandaag gebeld door de stal van m'n paard....
Ze durfde hem niet op het land te zetten want hij deed heel raar, het begon al in zijn stal, ze wouden ze springenschoenen om doen om hem op de wei te zetten en normaal gesproken is hij dan alleen maar aan het rond draaien in stal, maar nu stond hij stokstijf stil.
Toen ze hem zijn boks uithaalde, toen schrokken ze enorm, want hij leek wel dronken, zijn achterbeen slingerde van links naar rechts, ze wouden zijn been optillen om te kijken of hij wat in z'n hoef had, maar dat durfde ze niet omdat ze bang waren dat hij gewoon om zou vallen.... Wel hebben ze hem in de paddock gezet, even zonder andere paarden.
Ik ging dus heen, om te kijken....Ik schrok me kapot, en barste vrijsnel in tranen uit....Het zag er vrezelijk uit, hij liep idd als een verlamde en waarvan hij met 1 been korter liep als met de ander. En in de bochten...viel hij idd bijna om en zag je aan hem dat hij echt moeite moest doen om ''recht'' te blijven lopen.
Hij biljardeerd zoieso, maar wat hij nu deed had ik nog nooit gezien, bij geen enkel ander paard. Toen heb ik hem even vast gezet en ben ik hem even gaan onderzoeken, heb in z'n rug geknepen en gedrukt, maar nergens reactie.....Alleen dat ik zijn staart pakte,
Ik pakte zijn staart en draaide hem naar rechts: bijna geen reactie
Toen draaide ik hem naar links, toen deed het heel erg zeer, maakte hij zijn rug helemaal bol en kneep zijn buikspieren helemaal aan, deze reactie kreeg ik ook als ik zijn staart omhoog tilde....
Verder probeerde we zijn hoeven op te tillen...rechts achter ging....maar toen we links achter deden, toen viel hij bijna om, ik denk omdat hij nit op rechts wil staan....Hij slaat nu ook afentoe narrig naar achter, terwijl hij nooit slaat, dus hij heeft volgens mij echt ergens pijn. Als hij stil staat, lijkt het erop dat hij zijn achterbenen ook ver onder zijn lichaam houd en niet naar achter wil staan.
NU het volgende: Het 1e waar ik aan dacht dat ik hem zag.....Ataxie....Maar kan dat zo acute???
Even een korte geschiedenis: Zaterdag ben ik met hem rondje polder wezen doen, en daar is hij een stukje ineens heel erg hard gegaan....Ik schrok evan hoe hard hij ging dus heb hem eigenlijk na aantal meter teruggenomen, en heb daarna terug naar huis gestapt, dat was zeker 15 tot 20 min als het al niet langer was..... Zondag was er niks aan de hand en liep hij nog helemaal normaal en vandaag werd ik dus gebeld, mijn moeder dacht aan spierpijn...maar dat kan toch niet zo erg...dat geloof ik niet....
In de toestand hoe ik hem zag vandaag....pfff ging/gaat heel even de angst door me heen, dat dit echt....echt helemaal foute boel is.
Het is een keiharde, hij laat nooit zien als hij ergens pijn heeft, hij had zelfs een peesblesure wat we nooooit gemerkt hadden als ik hem nooit voor de zekerheid op de scan had gezet, dus zegt voor mij genoeg...
Dus.....mijn vraag is...waar zouden jullie aan kunnen denken...iets met spieren of banden, ataxie, spierpijn????
En wilde heel graag even mijn verhaal kwijt aan jullie
Succes in ieder geval!!
Daarna heeft ze altijd goed gelopen. De DA weet alleen niet waar het van kwam.
( heel erg triest) .