Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Je zou kunnen kijken om je paard wat krachtiger en stabieler krachtvoer te geven.
Maya schreef:Kippenvoer zou, naar mijn idee, dan bestaan uit tarwe, gerst, en hele maïskorrels, eventueel nog wat kalk erbij. Vooral de maïskorrels zijn voor een paard op die wijze lastig te verteren, terwijl daar wel het meest uit te halen valt qua energie.
Ik zou eigenlijk niet naar kippenvoer grijpen, da's voor kippen, niet voor paardenJe zou kunnen kijken om je paard wat krachtiger en stabieler krachtvoer te geven.
Wat geef je hem nu? Je zegt biks, maar welk type?
)

maj0 schreef:Maya schreef:Kippenvoer zou, naar mijn idee, dan bestaan uit tarwe, gerst, en hele maïskorrels, eventueel nog wat kalk erbij. Vooral de maïskorrels zijn voor een paard op die wijze lastig te verteren, terwijl daar wel het meest uit te halen valt qua energie.
Ik zou eigenlijk niet naar kippenvoer grijpen, da's voor kippen, niet voor paardenJe zou kunnen kijken om je paard wat krachtiger en stabieler krachtvoer te geven.
Wat geef je hem nu? Je zegt biks, maar welk type?
Er is wel kippen voer zonder mais volgens mij. Aangezien ze bij ons (de duiven vooral) geen mais lusten. Hebben wij het zonder mais. Maar weet even niet meer of dat nou het duiven of het kippen voer was (ze eten hier het zelfde namelijk)
te verwent
)Hannahnas schreef:Er is wel kippen voer zonder mais volgens mij. Aangezien ze bij ons (de duiven vooral) geen mais lusten. Hebben wij het zonder mais. Maar weet even niet meer of dat nou het duiven of het kippen voer was (ze eten hier het zelfde namelijk)
te verwent
)nr_1 schreef:hij staat sinds een paar dagen volgens mij weer halve dagen op het land.
het is idd even zien hoe en wat, maar omdat de zadelmaker zij dat het goed voor hem was om dat bijtegaan voeren wil ik toch even meningen van anderen horen.
mocht hij straks nog een tikje meer moeten aankomen (wat ik wel denk) wat ik dan het beste er bij kan geven.
groetjes

Thioro schreef:Nooit oftenooit kippenvoer geven aan paarden.
Bij kippenvoer worden soms producten tegen coccidia (parasieten) toegevoegd (voor industriële kippen dan) en paarden kunnen hier heel slecht tegen.
Het is zelfs zo dat een fabrikant geen paardenvoer mag maken/mengen indien hij daarvoor in dezelfde installatie kippenvoer met die producten gemaakt heeft. De restanten die mogelijk in de leidingen achterblijven en zo in het paardenvoer terechtkomen zouden al genoeg kunnen zijn om bij paarden serieuze problemen te geven.
Nu zullen die producten meestal niet aanwezig zijn in kippenvoer voor hobbykippen, maar een bedrijf dat kippenvoer maakt doet dit uiteraard niet alleen voor hobbykippen. Het is dus mogelijk dat er restanten in het voer zitten.