Bach bloesem ervaringen gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Bach bloesem ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:27

Wie heeft er goede ervaringen met bach bloesem bij een paard,ik werk al wat jaren met bach maar nooit geprobeerd bij een paard.Hoe lang duurde het voor dat het ging werken,en werkte het ook voldoende? Mijn paard heeft verlatingsangst en ik wil weer gaan rijden,dus leek het mij een goed een idee om met Bach aan de gang te gaan.

siskeh

Re: Bach bloesem ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:30

ik werk wel bij bach voor mensen, maar niet voor dieren, heb nog geen cursus oid gehad.

maar rescue remedie gebruik ik wel bij de paarden, en ben erg tevreden.

ik weet ook niet of bach zou helpen bij verlatingsangst.
IMO is paarden verlatingsangst namelijk wat anders dan mensen verlatingsangst

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:33

Ik heb vandaag Bach Rescue Remedy aan mijn paard gegeven tegen de wedstrijdstress en het werkte voor geen meter...
Wellicht dat ik te weinig heb gegeven, ik heb 2 x 5 halve pipetjes met druppels gegeven.

Ben benieuwd naar andere ervaringen!
Laatst bijgewerkt door Nexus op 08-03-09 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:34

Ik kan wel testen welke hij zou moeten hebben maar dat moet dan in de wei met testset en zo dat is een hoop gedoe.Anders test ik gewoon via een foto van hem dat moet ook lukken,ik vroeg me alleen af of er ook mensen waren die goede ervaringen hadden met bach bij paarden? Op internet stond 15 druppels per keer.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:37

@nexus: wanneer heb je het gegeven?
en wedstrijdstress is vaak ook iets wat aan meerdere factoren ligt.
als mijn paard last zou hebben zou ik zeker weten dat het aan mij ligt, in de zin van mijn stress, of de stress van de omgeving waar ik mijn paard niet goedgenoeg op heb voorbereid.

@marleen_usar: oehhh 15 druppels lijkt me wel erg veel eigenlijk, maar ik weet het ook niet....
mijn knollen zijn niet zo gestresst oid

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:44

Hey Siskeh!

Ik heb het verdeeld over twee porties: twee uur voor de wedstrijd en drie kwartier voor de eerste proef. Het is niet zozeer stress alswel echt extreem schrikachtig gedrag... Helaas. Heb ongeveer 50 druppels per keer gegeven, dus circa 100 in totaal. :Y)
We waren op een locatie waar we zeker al tien keer geweest zijn en het blijft 'feest'...
Had zelf ook genomen en bij mij werkte het wel! Was zelf wel ontzettend 'mellow' :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:49

owww gelukkig werkt het voor jouw wel!
maar als je bach hebt gebruikt, zal dat ook niet voor schrikachtig gedrag werken.... het is namelijk geen middel dat er voor zorgt dat hij minder op de buitenwereld reageerd...maar een middel wat op de binnenkant zal reageren.

pff ik vind 100 drups wel heel veel....
als mijn ruin gestresst is, geef ik hem 5 a 10 druppels, en dan merk ik al effect...(en dan geef ik mezelf ook maar zo'n dosis)
maar je kunt ook op het moment(of 5 min. daarvoor) nog eventjes wat geven, maar ik weet niet of het uberhaupt gaat werken.

maar misschien moet je ook een andere remedie gebruiken, alleen moet je dit wel specefiek uit gaan zoeken(iets voor zelfvertrouwen bijv.)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:50

Ik heb super ervaringen met Bach, maar ik heb er wel iemand voor laten komen die wist waar ze mee bezig was, en een speciale remedie voor mijn paard heeft gemaakt. Die trok het op stal staan na haar operatie niet, werdt echt depressief en trok zich in zichzelf terug. Ik heb druppels gekregen, en een olie die ik in haar stal kan spuiten en dat werkt als een trein.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:53

HaHa, ja dacht met die dosis wel voldoende te hebben gegeven... :+
Volgende keer neem ik het zelf nog wel en probeer ik de Primeval Stressless op mijn paard.

Leen24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:12

Heb ook enkele keren bach bloesems aan mijn paardje gegeven. Als het de juiste bloesem is moet je helemaal niet zoveel geven (gaf iets van 15 druppels per dag), dit voor haar angst van auto's

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:22

Mijn paard had in het begin erg veel moeite met de verhuizing naar de nieuwe stal. Hij had erg veel stress en verlatingsangst. Mijn schoonmama maakt bachbloesems voor mensen en ze heeft ook wat voor mijn paard gemaakt. Het had gelijk effect, met een paar minuten merkte je al verandering.
Tegenwoordig hebben we het niet meer nodig, maar als ik weet dat we mogelijk weer een stress situatie tegenkomen, neem ik een flesje rescue mee.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:24

Hier ook goede ervaringen met Bach. Maar dan vooral in de zin van positieve effecten gezien bij andere paarden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:29

ik ben sinds eind januari bezig met Bach Bloesems bij mijn paard (en bij mijzelf) Moet eerlijk zeggen dat ik er vrij nuchter tegenover stond toen ik eraan begon
Maar het resultaat is echt verbluffend! Zelfs mensen die niet wisten dat we ermee bezig waren zagen zeer positieve verandereringen! We zijn nu aan onze tweede serie bezig en wederom zie/merk ik goede veranderingen. Zowel bij de merrie als bij mezelf. Ze krijgt meerdere keren per dag een boterham met daarop de druppels.

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:50

Ook ik heb hele goede ervaringen met Bachbloesems bij mijn paard. Het was een grote gestresste stuiterbal en is nu veranderd in een (nog steeds pittig) zelfverzekerd, stabiel, plezierig paard. Ik kan het iedereen adviseren mits je je wel door iemand laat begeleiden die weet wat ie doet en naar het geval opzichzelf kijkt!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:16

@ marleen het is wel altijd wat met jouw paarden, dan hebben ze dit dan dat. Misschien moet je eens kritisch kijken naar huisvesting en voeding en de oorzaak van al die kwaaltjes wegnemen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 17:24

Hij staat op het land en heeft een prima leven,verlatingsangst heeft hij altijd al gehad.De èèn heeft dat nou eenmaal sneller dan de ander.Ik geef het nu een paar dagen,en heb ook het flesje op een foto van hem gezet zodat het de hele dag op hem in werkt.Ik heb een heerlijke buitenrit gemaakt van ongeveer 15 minuten,langer kan niet vanwege mijn spieren en hij staat al meer dan een jaar stil dus gaan we het op bouwen.Er was een shetlander die naar hem riep maar hij liep gewoon door het deed hem niks.Ik was echt zeer verbaasd,en morgen ga ik weer lekker naar buiten.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:33

Ik heb erg goede ervaringen met Bach bij twee paarden.
Paard 1 is extreem gehecht aan zijn vaste ritme, en erg stressvol en schrikachtig bij zowel veranderingen in zijn vertrouwde omgeving als op vreemd terrein. Hiervoor heeft de eigenaresse hem Bach Rescue gegeven, en dit werkte erg goed. Hij is beter geconcentreerd op de ruiter en laat zich niet zo snel uit het veld slaan. Ik kon hem toen heel fijn rijden op concours, net zo fijn als thuis.
Mijn eigen paard staat noodgedwongen al een half jaar op rust ( boxrust + een half uur stappen per dag ). We zijn meteen begonnen met Bach tegen schrikken, en later algemene rustgevende formule. hij is een tijd heel gefrustreerd geweest, toen is er iets aangepast, en dat heeft echt geholpen.
Ik heb het geluk dat mijn stalhoudster/instructrice zelf opgeleid is om dit toe te passen op dieren, dus zij maakt en geeft het. BIj de Rescue hebben we gewoon de spray van de natuurdrogist voor mensen gebruikt. Twee spraytjes een uur voor de wedstrijd of vervoer op de tong.
Bij mijn eigen paard gebruiken we een onderhoudsdosis. De Bach wordt gemengd met bronwater in druppels over een klein handje brokjes gedaan.
Overigens ben ik het wel met Arabesk heen, dat je in mijn beleving best vaak problemen hebt met je paard. Hopelijk kan je iets vinden wat jullie voor langere tijd kan ondersteunen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:35

marleen_usar schreef:
en heb ook het flesje op een foto van hem gezet zodat het de hele dag op hem in werkt.

Ik onthoud mij van verder commentaar :x

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 17:36

Sinds hij op de wei staat(meer dan een jaar) gaat het erg goed met hem.In de stal was hij altijd erg depri en kreeg daar door van allerlij kwalen,maar hij staat nu op een groot stuk land met nog 2 shetjes.Is bekend hoor dat je een flesje op een foto kan zetten,een flesje bij je dragen heeft ook hetzelfde effect.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:44

@marleen_user:
mag ik trouwens vragen welke remedie je hebt gebruikt voor je paard?
ik heb zelf een paardje wat vrij lang alleen heeft gestaan met andere paarden ernaast.
daar kon ze prima alleen zijn, maar sinds ze samen staat met mn ruin is kan ze echt niet meer alleen zijn...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 17:47

Ik gebruik centaury.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:50

had je paard maar 1 remedy nodig?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 18:11

Ja hij heeft er maar 1 nodig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 15:42

Ik ben nu voor de 2e keer naar buiten gegaan en bij het uit de wei gaan duwde hij mij bijna omver.Hij wilde heel erg graag naar buiten en was lekker voorwaarts.

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:25

Ik heb vanmiddag ook Rescue van Bach gekocht, ik wil dit gaan gebruiken voor de wedstrijden, en het trailer rijden hiervoor.

Nu is mijn vraag: Hoelang van te voren geef je dit? en hoeveel druppels dan?

Ik zit er ook aan te denken om het zelf te nemen voor de wedstrijd.