Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
_Fer_ schreef:maar schimmel, mok etc komt wel vrij vaak voor
vooral in dit seizoen van het jaar!!
je kan ze er evt ook nog tegen enten..
Zammie schreef:_Fer_ schreef:maar schimmel, mok etc komt wel vrij vaak voor
vooral in dit seizoen van het jaar!!
je kan ze er evt ook nog tegen enten..
Ja, dat moet je doen en dan maar hopen dat niet net jou paard allergies en ter plekke dood neer valt. 2 op de 100 zijn allergies voor die troep.
Mocht het wel schurft zijn, dan zou ik behandelen met sebacil. Imaverol werkt erg goed bij schimmel, volgens mij niet bij schurft.
Zammie schreef:Ja, is ook vergif, maar paard zal er niet dood van omvallen...ennuh, wat is erger? 3 x behandelen en er van af zijn of schurft?
Zammie schreef:Tja, moet je nu echt het laatste woord hebben... Blijf jij maar lekker rotzooi inspuiten. Bij de mijne zal dat nooit gebeuren. Een DA kan niet van tevoren weten of het paard er wel of niet tegen kan. Vraag je DA maar eens na. Een DA die het voorstelt hoeft bij mij niet meer op het pad te komen, die wil ik nooit weer bij mijn paarden hebben...
_Fer_ schreef:Zammie schreef:Ja, is ook vergif, maar paard zal er niet dood van omvallen...ennuh, wat is erger? 3 x behandelen en er van af zijn of schurft?
maar van een enting tegen schimmel vallen ze ook niet 'zomaar' dood neer'...
het word tenslotte gewoon door de dierenarts gedaan en die weten echt wel wat
ze inspuiten....maar ik zei dat ze dat evt. kan doen....
op sebacil reageren sommige paarden ook heel heftig.
je moet goed opletten dat je het goed mengt... sommige paarden krijgen er over hun hele
lijf rare bultjes van, soort allergie... en je moet opletten dat je niet getrapt word
als je het op de benen gaat doen want het kan ontzettend prikken!!
Zammie schreef:Volgens mij mag het niet eens aan een paard gegeven worden. Is al eens een topic over geweest hier. Dat paard waar het over ging is overleden na de spuit. Ik zal zo'n risico dus nooit nemen. dan maar wat vergif erop.
En jij hebt het over schimmel. dat is echt wat anders als schurft hoor! Ff in de wiki kijken misschien?