slobber en muesli

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EstherMe

slobber en muesli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 21:21

Ik ben even aan het kijken op internet en op Bokt naar alle merken die ook Slobber verkopen Lachen

Ik geef mijn paardje nu 1,5 kilo muesli van PAVO Nature's Best. Eerst kreeg hij 1,5 kilo basisbrok. Hier deed hij het prima op, maar hij werd erg druk toen hij moest stilstaan voor een blessure Knipoog
Ik wil er graag bij vermelden dat mijn paardje erg gevoelig is voor voer. Ik merk dus direct als ik hem meer of minder geef! Hij kan dan erg druk worden als ik hem teveel ga geven Knipoog

Nu kijk ik op de PAVO site en ik zie dat zij ook slobber hebben. Alleen zit hier geplette haver in? Is dit erg merkbaar bij de paarden?
Kun je ook verschillende merken voer door elkaar voeren of zijn jullie hier niet van gecharmeerd?

Alvast bedankt voor jullie reacties Lachen
Laatst bijgewerkt door EstherMe op 27-12-08 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

adnariM

Re: slobber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:24

Ik geef/gaf ook altijd de slobber van Pavo. Merkte geen verschil qua karakter bij mijn paard, alleen wel dat ze er een mooi haarkleed van kregen Ja

Maar sinds kort heb ik alles van Marstall.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:25

wij maakten vroeger zelf slobber...biks en zemelen met heet water,een papje ervan maken...

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 21:25

Ok bedankt voor je reactie Lachen Is jouw paard gevoelig voor voerveranderingen?

Ik zie ook goede muesli staan van Hippostar, zij hebben ook slobber. Heeft iemand hier ervaringen mee? Zowel met de kruidenmuesli zonder haver als de slobber?

Eline_Fergie

Re: slobber en muesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:31

Hippostar heeft goed voer, zowel de muesli als de slobber. Mijn paard deed het hier goed op. Nu heb ik haar Pavo gegeven om te proberen voor de afwisseling. Ze doet het erg goed op dit voer, eigenlijk beter dan op Hippostar en ze vind het veel lekkerder. Maar dat verschilt natuurlijk per paard. Hippostar is goed voer.

Kun je anders niet eerst een soort probeerverpakking kopen? Dan kun je kijken hoe je paard op het voer reageert.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:34

Ik geef mijn paard ook PAVO Nature's Best & PAVO Slobber Mash. Hij doet het er super op, en is totaal niet heet, druk of wat dan ook. Hij heeft hier ook snel last van, en voorheen was hij niet te houden. Moet zeggen, dat ook zijn mest er 'lekkerder' van is gaan ruiken. (gezonder zeg maar)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 21:41

Lastig altijd hoor al die merken Lachen Van PAVO zeggen ze ook weer dat er veel suikers inzitten... en van de slobber ben ik niet zo gek ivm de haver.. Diep in twijfel!

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:46

Probeer eens de Marstall. Mijn paardjes doen het er erg goed op Ja

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:51

Mijn pony's kregen altijd kruidenmuesly van pavo. daarna ben ik overgegaan naar hippostar kruidenmuesly zonder haver. Wat ik merk is dat ze er niet meer zo fanatiek van eten als van Pavo. Ze lijken het niet echt lekker te vinden.. Toch is het beter voor ze, en blijf ik het voeren. Maar die van mij krijgen hiernaast ook biks op de ochtend. Ook van Pavo naar Hippostar over gegaan. De Pavo kregen ze een halve kilo per pony ponybrok, nu krijgen ze een kwart Hippostar Quick (eiwit arm) En hier merk ik wel bij dat ze het er veel beter op doen.. Misschien zijn ze 's avonds nog goed gevuld en eten daarom niet goed van de muesly Tong uitsteken Het is overigens wel altijd op als ik 's morgens terug kom Tong uitsteken

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 21:52

ja daar heb ik ook veel over gehoord, maar is in onze buurt lastig aan te komen Knipoog Dus dan zoek ik liever iets wat ik om de hoek kan halen Lachen

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:16

Bedoel je de marstall es? Dat voer ik ook en dat wordt bij grotere aantalen heel fijn thuis geleverd! Ik bestel nu steeds 8 zakken en dan komen ze t gewoon brengen Lachen

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 22:25

ok das dan wel handig!

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:54

ik gaf mijn pony altijd de slobber van pavo. maar na een paar weken begon ze toch wel feller te worden. zij reageert heel erg op haver. ik voer nu de slobber van havens en dat gaat veel beter. naast slobber geef ik als basisvoer havens cool mix.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 04:11

de slobber van Havens bevalt mij ook het beste.
paarden vinden het superlekker, het is niet zo duur en wel heel gezond:

http://www.paardenvoeders.nl/page11.html

even naar beneden scrollen,daar staat de info wel over die slobber

haflinger4me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 06:51

Mijn haf staat momenteel stil ( al 2 maanden) vanwege hoesten. Ik voer dus nu geen brok , wel krijgt hij slobber van Pavo om zijn medicijnen gemakkelijker te geven. Dit gaat prima , hij reageert er niet op terwijl hij dat op en klein beetje haver extra door z'n brok (plastic bekertje per dag) altijd heel duidelijk al wel doet. Blijft natuurlijk gewoon uitproberen , geen paard reageert hetzelfde maar bij de mijne gaat het dus prima. Hij vindt het ook erg lekker en gaat er mooi van glimmen.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 09:09

adnariM schreef:
Probeer eens de Marstall. Mijn paardjes doen het er erg goed op Ja

Merk je veel verschil met Marstall? En wat geef je nu dan? Lachen Welke Marstall bedoel ik

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 15:15

Ik ga de slobber van Havens een proberen denk ik zo Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:22

Ik heb subli slobber gegeven toen mijn paard op boxrust stond, ivm de medicijnen maar ook voor de smering.

Momenteel krijgt hij dagelijks 1 schep subli zonder (muesli zonder haver) na het werk.. als beloning en het is goed voor de darmwerking..

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 15:23

Ja zonder haver is wel handig Haha!
Ik had de muesli van Havens even bekeken bij ons op stal, maar ik vind mijn PAVO Nature's Best er dan wel wat smakelijker uitzien!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:27

Ik geef nu de muesli en slobber van Equifyt. Ooit gegeven, vanwege de prijs en bereikbaarheid toen vanaf moeten stappen (verdeler wou het vanwege die dingen niet meer aankopen) maar nu ga ik het zelf vlakbij de fabrikant halen.
De slobber is een goede dikmaker zonder dat ik veranderingen in het gedrag merk. De muesli is echt super, alleen visueel merk je al zoveel verschillen met andere muesli's. Equifyt heeft ook nog verschillende andere dingen, o.a. een kruidenaanvulling die per seizoen aangepast wordt.
Paard vindt het heerlijk, wordt nu eindelijk dikker en ik heb niet het gevoel dat ik voer om te voeren (wat ik bij Havens wel had...), maar dat hij er echt wat aan heeft. In gedrag merk ik geen verschil qua handelbaarheid/heetheid. Wel dat hij veel liever eet dan bij andere voeders Clown

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 15:39

Het merk Equifyt is in deze regio niet te krijgen!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:41

Je moet zoeken op haver/granen vrije muesli/slobber!
Water kan er bij muesli ook bij en dan krijg je ook een slobber! Knipoog

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 15:57

Idd Lachen dan komt Marstall weer het dichts in de buurt. Ik heb nog 2 zakken PAVO, dus dat ga ik eerst opmaken en dan kan ik me zo verder orienteren Lachen

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 20:06

En mensen toevallig ervaringen met de muesli van Horsefood? De paarden bij ons op stal krijgen daar ook de basisbrok van, de mijne eerst ook en deed het er prima op, maar kreeg nu de aanbieding dat hij ook op de muesli daarvan over mag.

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:56

Ik geloof dat mijn veulen op pension ook horsefood krijgt. De muesly daarvan vind ze heerlijk en ze ziet er goed uit. Ook de andere paarden daar doen het er heel goed op. Ze zijn niet te heet, maar wel beweegelijk.. En ze vinden het heerlijk Lachen