Ik had de eigenaar kunnen overtuigen om een scan te laten maken zodat we zeker weten wat er aan de hand is.
Maar de eigenaar heeft ook nog een kennis in de draverswereld en die wist wel een middeltje wat zou helpen.
Een soort jodium-achtig spul wat voor meer doorbloeding zorgt. Weken later was het been nog steeds niet afgezwakt.
In de tussentijd probeerde ik de eigenaar ervan te overtuigen dat er toch echt een DA bij moest komen, maar hij wilde weer eerst overleggen met die kennis van hem. Hij wist nog wel een spulletje en dat had hij erop gesmeerd. Toen ik de volgende dag kwam was het been van Odin ontzettend dik geworden en super gevoelig. De tranen stonden in m'n ogen, van verdriet en onmacht. De dagen erna kwamen er korsten op haar been. Als ik aan de eigenaar vroeg hoe dit kwam, kon hij daar zelf ook geen antwoord op geven. De kennis vertelde echter dat dit erbij hoorde en dat er zo 'spul' uit het been zou sijpelen.
Paar weken later is het been wat dunner geworden, maar wel erg hard. Ook zitten de korsten er nog steeds.
Nu vertelde iemand op een ander forum dat dit wel eens 'blisteren' kon zijn, een erg dier-onvriendelijk goedje.
Nu is m'n vraag: Hebben sommige van jullie hier ervaringen mee? Hoe gaat dit blisteren precies in z'n werk? Ik neem aan dat dit het genezingsproces zou moeten versnellen, werkt dit ook echt? En wat kan ik nu het beste doen? Niemand luisterd naar me, heeft iemand misschien sterke argumenten wat ik dan krachtig kan doorgeven aan de eigenaar? Sta al een tijdje machteloos in deze situatie en ik word er echt gek van

Dus al met al is het goed afgelopen.
Fijn dat het goed gaat, en dat jij zo goed en voorzichtig met het paardje om gaat