Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

mantha81 schreef:Ik zou haar wel een beetje 'verwennen' met een regendeken. Zeker omdat ze zo vaak hoest enzo.. Ze staat eigenlijk dag en nacht buiten en regent dat ook wel eens nat...lijkt mij voor dit paard niet ideaal...Wel ervoor zorgen dat ze na het rijden goed droog is voordat je de regendeken op doet anders is de deken aan de binnenkant nat en vochtig en koelt dit af waardoor ze alleen maar meer kans heeft om kou te vatten!!!
En voor jezelf 'afspreken' bij welke temperatuur je deze deken weer afhaalt. Of je doet de deken elke dag op of je doet het niet, de ene dag wel en dan weer niet heeft ook geen zin. Je kunt wel zeggen dat je hem bij temperaturen boven de 15 graden afhoudt.
Nou succes ermee!!

) en deze ijslander is al iets ouder,en niet helemaal gezond. daarom denk ik dat de regels die vroeger golden voor dit paardje,nu dus niet meer gelden.wel een deken op doen dus vind ik,en niet meer afdoen tenzij het plus 10 graden is. succes! groetjes deess spinet schreef:Ze wordt niet mega veel gereden (ongeveer 3x per week), misschien toch beter om meer te rijden waardoor lichamelijk conditie hoger wordt. Misschien help ik haar juist daarmee in de winter periode.