Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Dennis schreef:Als zijn basis enting ook klopt is dit voldoende.
Ik zou hem wel na de keuring wel weer enten. Zeker als hij er door komt, dan moet hij in januari voor primering en als het goed is moet er ook een week tussen de enting en de keuring zitten.
Shattered schreef:Je moet even kijken in je entboekje. Dan moet je kijken of er 2 entingen dicht op elkaar zijn geplaatst (qua data). Een basisenting is een enting die 2x moet, na de eerste enting moet hij binnen 2 tot 4 (of was het nou 6 ?) weken nog een keer geënt zijn.
Bertvr schreef:Shattered schreef:Je moet even kijken in je entboekje. Dan moet je kijken of er 2 entingen dicht op elkaar zijn geplaatst (qua data). Een basisenting is een enting die 2x moet, na de eerste enting moet hij binnen 2 tot 4 (of was het nou 6 ?) weken nog een keer geënt zijn.
oeps...er staat in het paspoort bij entingen:
06-01-07 EQUILIS EQUENZA
09-01-08 DUVAXYN
is dit goed???
Pytje schreef:staat er ook geen zinnetje: alle voorgaande inentingen zijn gedaan. O.i.d.?
Hoe oud is je pony en hoe lang heeft hij dit paspoort al? Misschien dat dan de basisentingen opnieuw gegeven moeten worden. Let er wel op: tussen den enting en een concours/keuring moet minimaal een week tussen zitten.
Avelienvd schreef:Klopt maar de basisinenting krijg je dan niet meer voor die tijd in orde.
Die moet namelijk compleet gegeven zijn en dat betekent dus minstens 6 weken.
Je kan dus de eerste van de basisentingen wel geven maar dan issie nog niet goed ingeent voor de keuring
Bedankt voor de snelle reactie's! Ik ga even kijken/bellen wat ik ga doen...

. Zonder basisenting zal de immunisatie niet altijd volledig verlopen. Yinari schreef:Alle paarden moeten een basisenting hebben. Zonder basisenting zal de immunisatie niet altijd volledig verlopen.
Het is wel heel erg balen zo! Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het bij het shetlanderstamboek geregeld is, maar als je wedstrijden rijdt moet je twee maar per jaar enten, is dat voor keuringen niet ook zo?