Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

. Het is namelijk aanvullend voer voor onze gevleugelde vrienden, en daar bestellen ze 5 kilo balen voor me. Je kan het op de snelle en makkelijke manier doen: werkt ook alleen geeft minder slijm (en troep) dat is 200 gram lijnzaad in een bakkie doen, kokend water erop zodat het goed onderstaat en kan opzwellen en af laten koelen. Dan de manier die veel slijm maar ook veel troep geeft: lijnzaad in ruim water doen in een pan. Laten koken en dan ik dacht 20 minuten laten koken. Ik doe tenminste zelf 20 minuten want dan krijg je veel stevig slijm. Maak meteen de pan waarin gekookt is heeeeeel erg goed schoon anders kan je hem weggooien.

Femke_L schreef:Ja, maar dat is het probleem, ze eet dat juist niet. Alleen met een behoorlijke smak appelmoes er doorheen.. En vandaar de vraag of lijnzaad ongeveer dezelfde werking heeft en of ik dat na het koken direct moet voeren óf dat ik het gewoon eerst naar stal kan vervoeren en dan geven.. of het dan zijn werking niet verliest?

lonnie schreef:dus al ik thuis water kook, op het lijnzaad gooi, laat weken tot het een papje wordt en dan naar stal rijdt om het te voeren is dat prima?

lonnie schreef:ok ga ik dat proberen. mochten er liefhebbers zijn, ik ehb hier nog een volle emmer zandweg, mag overgenomen worden voor 27,50 excl

Femke_L schreef:Ik ga het ook proberen met de lijnzaad!
Dankjewel voor de tip! Want met zandweg zit ik met mijn handen in het haar!
Breghje schreef:lonnie schreef:ok ga ik dat proberen. mochten er liefhebbers zijn, ik ehb hier nog een volle emmer zandweg, mag overgenomen worden voor 27,50 excl
Ik ga nu eerst een kuurtje Sandclear halen, kijken of dat makkelijker gaat anders denk ik dat ik wel interesse heb. Hoeveel kg is het?