Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Martinedd schreef:nou is mij vandaag een jaarling(1.5) aangeboden voor de slachtprijs, met denk ik mogelijk ataxie/wobbler.
hij slungelt achter, coordinatie is niet goed, zeer traag,dikke benen.
Maar het is wel een kwpn met papieren...
Wat zou jij nou doen met zo'n aanbod?
Is hier mee te dokteren of zeg je geef hem maar een laatste spuit?
Ik zou graag jullie mening willen weten...
wuswa schreef:Ik zeg altijd: problemen moet je niet kopen; die krijg je vanzelf..
is wel een grappige zin.
Rianneke schreef:wuswa schreef:Ik zeg altijd: problemen moet je niet kopen; die krijg je vanzelf..
is wel een grappige zin.
maar zoals ik het verhaal lees is het anders als alleen ataxie... ik zou de kans denk ik persoonlijk wagen, maar ik heb al snel iets met dieren die anders zijn of "zielig" zijn
wuswa schreef:merrie had je nog mee kunnen fokken....
Jeanine84 schreef:Martinedd schreef:nou is mij vandaag een jaarling(1.5) aangeboden voor de slachtprijs, met denk ik mogelijk ataxie/wobbler.
hij slungelt achter, coordinatie is niet goed, zeer traag,dikke benen.
Maar het is wel een kwpn met papieren...
Wat zou jij nou doen met zo'n aanbod?
Is hier mee te dokteren of zeg je geef hem maar een laatste spuit?
Ik zou graag jullie mening willen weten...
Ligt eraan wat je er mee wil doen..een paard met ataxie kan prima als recreatie paard dienen of als gezelschap..je moet hem niet kopen voor de sport. Persoonlijk zou ik het niet doen in ieder geval!
tjady schreef:Ben erg benieuwd wat je gaat doen. Ik heb zelf een 2enhalf jarige hengst met ataxie. Hij is bij mij geboren en is afgelopen zomer op zijn rug in de sloot beland. Ondank dat er lint met prik voor stond. Helaas is zijn toestand net zo als het paard dat martinedd beschrijft. Hij heeft geen pijn en redt zich prima. Staat in een hele grote open box met een shet en kunnen zelf kiezen of ze in de paddock of in de box staat. Ik hoop dat hij toch steeds nog iets verder verbetert en mogelijk met traning als hij 3 is wat sterker wordt.
Dus mocht je hem kopen en het gouden ei vinden dan hoor ik het graag. Als je eens bij die van mij wilt komen kijken ben je welkom.