Vanaf veulen af aan heb ik mijn pony Jack, vanaf dat hij jong was is hij elke winter chagerijnig heeft jeuk keert in zichzelf en is erg wisselvallig.
Ik zal het proberen goed uit te leggen. Zijn jeuk begint elke winter wanneer zijn haar lang word, in de zomer heeft hij ook jeuk maar in mindere maten. Wanneer ik mijn pony scheer en kort in het haar hou vermindert dit de jeuk maar zeker niet alles maar kort in het haar houden is lastig, het zit er zo weer aan en bovendien is het ook niet goed voor zijn afweersysteem! Wanneer ik hem lang in het haar laat komen, plukt hij zichzelf kaal, vergaat van de jeuk is gigantisch down en chagerijnig. Elk jaar weer komt de Dierenarts erbij verschillende testen gedaan; Huidafschraapsels, injecties, mestonderzoek, medicijnen, wasmethode's andere testen enz enz maar we worden er niet beter van. De dierenarts weet het zo onderhand ook niet meer, en ik sta machteloos..
Het is wel echt een serieus probleem, hij is af en toe zo uit zijn doen dat hij zelf uithaalt en in zichzelf keert puur door de jeuk hij word letterlijk gek. Hij gaat lichen oom zijn buik te schuren, laat zich tegen hekken en bomen en voorwerpen helemaal scheef staan om maar te kunnen schuren. Bijt zichzelf door zijn deken heen, en schuurt door zijn bucas dekens heen...
Wandelen geeft afleiding dacht ik, maar zelf hierbij wil hij contineu stilstaan, om maar zichzelf te kunnen jeuken.
Vorige maand is er nog een huidafschraapsel gemaakt, maar hier kwam ook niets uit.
Ik ben nu ook in behandeling bij een man die het paard van binnen bekijkt na de hand van een pluk manen met de wortel eraan.. Deze man zegt dat het van binnenuit komt van zijn organen. Hij krijgt nu 3x daags druppels en moet dat 23 dagen lang. Nu na bijna 2 weken zie ik nog steeds geen verbetering.
Het is overigens geen allergie voor voer, dit is getest door hem er helemaal van af te halen en dingen te testen, ook is hij van stal verandert. eerst stond hij snachts op stal en overdag buiten.. nu 24,7 buiten.
Zijn jeuk zit op zijn billen, flanken, buik en soms de benen.
Mijn vraag; Welke mensen herkennen hier iets in, of weten mij te helpen ? ik sta machteloos
Tijdens wandelen

Buik schuren

Als het haar te lang word, begin van het eruit trekken haar, als je dit laat door gaan, worden het wondjes.

) ben ik geen voorstander meer van alternatieve geneeswijzen... maar goed, dat is mijn eigen ervaring...)