Graag wil ik jullie een situatie voorleggen. Mijn tinkermerrie (ruim anderhalf) heeft, met name, 's-winters last van natte mest (geen diarree!). Haar staart en benen zitten telkens helemaal onder
In de zomer staat ze 24/7 buiten en heeft ze er geen last van, maar zodra ze weer op stal komen begint de ellende weer, was vorig jaar ook al zo. De dierenarts heeft vorig jaar wel de nodige onderzoeken gedaan (mest- en bloedonderzoek) en toen bleek ze leverbot te hebben, die we gelukkig snel hebben kunnen behandelen. Op advies van de DA heb ik dit jaar (enkele weken geleden) weer een spuit tegen leverbot gegeven (puur prefentief). Ook krijgt ze trouw op tijd haar wormkuren.
Toch zit haar achterkant nu weer iedere keer onder de mest. De mest zelf is niet overdreven dun o.i.d. dus hoe ze het voor elkaar krijgt is mij een raadsel
Echter raken haar billen nu ook geïrriteerd door de mest en ik ben al aan het smeren met uiercreme om te voorkomen dat het echt open gaat, maar heeft iemand nog tips hoe ik dit het beste kan bestrijden of behandelen?
Herkent iemand dit trouwens? Zit me nl niet lekker dat ze blijkbaar ieder jaar met de winter last krijgt met haar ontlasting....
Ik hoop dat iemand tips en of adviesen heeft.

) een echte vuilnisbak is! Ze staat constant kuil te eten! Is echt een bodemloze put, lijkt wel....