Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

ikenindi schreef:wat voor blikje?
ik zou niet zomaar lavendel er door gaan geven. kamille thee zit vaak ook nog ander spul door volgens mij (in de kant en klare theezakjes). misschien dat je bij depaardendrogist.nl kan kopen?

kamsel schreef:Wat voer je verder?? Ofwel krijgt hij krachtvoer en zoja hoeveel????
@ nanne: volbloeden kunnen drukker zijn met maar een oorzaak: volbloed.. (hoeft natuurlijk niet) maar volgens mij zijn we het verder eens, hoewel ik niet meteen een da zou bellen, maar even kritisch zou kijken naar mijn voerpatroon op dit moment... Zou ook niet zomaar kamille of lavendel voeren..

detour schreef:Arabieren zijn geen EV, ik vind ze nuchterder, taaier, geharder ofzo..
maar ben het met je eens nanne, dat de oorzaak beter eerst gevonden kan worden..

Nanne schreef:kamsel schreef:Wat voer je verder?? Ofwel krijgt hij krachtvoer en zoja hoeveel????
@ nanne: volbloeden kunnen drukker zijn met maar een oorzaak: volbloed.. (hoeft natuurlijk niet) maar volgens mij zijn we het verder eens, hoewel ik niet meteen een da zou bellen, maar even kritisch zou kijken naar mijn voerpatroon op dit moment... Zou ook niet zomaar kamille of lavendel voeren..
Lieve schat.. Drukte heeft imo niks te maken met volbloed of niet.
Ik heb zelf een flink aantal arabieren gehad, op dit moment zijn het er 3, maar als die gewoon gevoerd worden, lekker buiten komen en goed aan het werk gaan is er helemaal niks aan de hand. Kan er een kanon naast afschieten en nog geven ze geen krimp.
Net als Detour al zegt, zonder er iets l*llig oid mee te bedoelen, de een kan beter met een volbloed rijden dan de ander.

Breghje schreef:Waarom wordt ie niet bereden eigenlijk? Want als ik zo je voer doorspit dan zit daar eigenlijk niets van bijzonders in, alleen dat bier dat blijf ik vreemd vinden. En waar is hij zo ziek van geweest dat ie een terugslag krijgt zonder brok, want hij doet het nu op de havens wel goed verder?
Leeftijd zegt niets hoor van een paard dat goed in conditie is en helder in de kop.
Misschien heeft ie toch meer uitdaging nodig met rijden ofzo? Als hij zo staat te stuiteren terwijl ze met de anderen bezig zijn kunnen ze hem dan ook niet meenemen?

Nanne schreef:Even over het bier.. Het is echt niet goed om een paard elke dag bier te geven hoor.
Alcohol is niet iets wat een paard van nature binnen krijgt.. En 5% op 600 kg lijkt weinig, maar als je het niet gewend bent.. En het behoort niet tot jouw natuurlijke dieet kan het wel schadelijk zijn.
En je zegt nu twee tegenstrijdige dingen.. Je zegt over het bier " ik gebruik het zo vaak" en " dit paard kreeg het gewoon zo nu en dan voor zijn vacht en darmpjes". Welke van de twee is het nou?
En ik denk dat jij een paard hebt wat gewoon veel beweging/werk nodig heeft. En dus geen genoegen neemt afentoe wat frutselen.
ellepel schreef:de welkoop heeft feelgood 30
die is dacht ik ook wel goed
http://www.feelgood30.nl/
moet je even kijken of ze het bij jou in de buurt hebben