Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
AaronYve schreef:Zijn het geen lintwormen?
Moet je eens op google afbeeldingen lintworm intypen, ik vind ze er wel op lijken.
wat bedoel je eigenlijk met kluwe? Is dat een hoopje?MysticTinker schreef:Ik zou niet weten wat voor wormen het zijn. Maar het werkt niet om elke keer hetzelfde middel te geven. Veel wormen reageren niet op ivermectine, en voor die wormen moet je een middel met een andere werkzame stof geven zoals moxidectine of praziquantel.
Ik zou inderdaad even een dierenarts laten komen, want als er zo veel wormen in een keer uit komen dan heeft de pony echt een flinke wormbesmetting, dan zit de buik zo vol dat er geen plaats meer is voor meer wormen en komen ze achter eruit, dus snel handelen is dan belangrijk!
AaronYve schreef:Ok had gekundwat bedoel je eigenlijk met kluwe? Is dat een hoopje?
MysticTinker schreef:Ik zou niet weten wat voor wormen het zijn. Maar het werkt niet om elke keer hetzelfde middel te geven. Veel wormen reageren niet op ivermectine, en voor die wormen moet je een middel met een andere werkzame stof geven zoals moxidectine of praziquantel.
Ik zou inderdaad even een dierenarts laten komen, want als er zo veel wormen in een keer uit komen dan heeft de pony echt een flinke wormbesmetting, dan zit de buik zo vol dat er geen plaats meer is voor meer wormen en komen ze achter eruit, dus snel handelen is dan belangrijk!
haan schreef:Ik denk dat je juist niet met ivermectine moet ontwormen als ik deze wormen zie. Dit zijn spoelwormen en die verhelp je niet met ivermectine, die verhelp je met praziquantel (equiworm P).
Maar als ik zo'n erge wormbesmetting zien dan verbaas ik me dat je niet de Equest Pramox van je DA hebt gekregen, die doodt alle soorten wormen