Hij is 3,5 jaar en ben hem half juli beginnen leren. We doen het heel rustig aan, moet maar max 1x per week werken, soms om de twee weken eens en hij doet steeds flink zijn best en begint stilletjes aan zeer netjes te lopen. Zadel en hoofdstel kende hij absoluut nog niet, dat was te merken, zelfs poetsen kende hij niet.
Toen ik hem kocht zag hij er niet uit, verwaarloosde voetjes, vol met beten van andere paarden en wondjes van prikkeldraad, en je kon hem amper aanraken. Hij was doodsbang.
Hij is nog zeer jong, heb hem gekocht toen hij volgens de eigenaren net 3 geworden was. volgens mijn veearts was hij al zeker 3,5.
Ondanks zijn jonge leeftijd heeft hij een erg holle/ingevallen rug. Hij is nog sterk overbouwd maar die rug zal altijd blijven.
Hij is half arabier en on-ge-loofelijk soepel. Hij kan echt letterlijk dubbel vouwen!
De ostheopaat heeft zijn rugje al volledig gecheckt en is in orde, geen abnormale spanningen of plekken die vastzaten.
Ik ben nu in het rijden vooral aan het oefenen op laag lopen en dat hij zich draagt. Galopje laat ik nu nog achterwege omdat hij daar nog érg zijn hoofd in de lucht steekt en zijn rug wegdrukt. Ik hoop hierdoor zijn rugspieren toch wat sterker te maken. In omgang is hij ook echt een schatje geworden nu

Zijn er meerdere redenen waardoor dit zou kunnen komen? Ik dacht eerst dat ze hem al zouden gereden hebben maar dat betwijfel ik sterk aangezien hij echt nog niets kende en zo bang was.

maar ik zou eerder aan de hand gaan werken dan gaan rijden, op zijn minst tot hij meer spieren heeft ontwikkeld en is uitgegroeid.
Heb wel eens een paardje, ook arabiertje , gezien bij de kliniek in Roosendaal, deze werdt behandeld door een arts die doet aan chiropractie , accupunctuur,en manueeltherapie.
Sorry, daar heb ik wsl over heen gelezen! Maar wat jij bedoelt, is dus idd 'bellyliften'. Op de trainingsstal, waar ik gewerkt heb, gebruikten ze deze benaming. Ik betwijfel of dit een echte benaming is maarja...