Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
replay1998 schreef:Heeft er iemand ervaring met paarden die uit een soort stress of gespannenheid gaan hoesten???
Nouvel schreef:Mijn paard hoest ook met rijden als ze gespannen is, het lijkt dan ook net of ze zich verslikt of haar keel even dicht drukt in de spanning en dan geeft ze een paar kuchen (vaak 'rommelt' ze eerst ook even in haar keel) en dan is het over.
Meestal is het bij de eerste draf, en vaak ook alleen bij werk waarbij ze spanning heeft...

omaas schreef:Mijn paard doet dit al heel zijn leven lang (18 jaar), met en zonder bit. Dit doet hij alleen in de eerste draf-passen, daarna niet meer.
Tanden zijn ook helemaal in orde, behalve dat hij een klein beetje overbijt heeft. Vaak zie je ook wat voedsel met de kuch eruit komen.
Ik denk dat jij je niet zo'n zorgen hoeft te maken en mss uitproberen of zonder bit een groot verschil maakt. Je zou ook zijn mond eerst kunnen uitspoelen voordat je gaat werken met hem.

.