Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
, mijn paard heeft zelfs hoefkanker gehad en hiermee hou ik het nu onder controle. Zo gauw het weer de verkeerde kant op gaat doe ik op stal toch mooi weer zijn hoefschoen aan waar hij fulltime op liep toen hij geopereerd is
. Mijn paard was zo goed als opgegeven
a_n_giee_ schreef:ja dan moet je van die proppen met teer er in stoppen, maar teer sluit af, dus dat betekent dat er geen vuil uit kan....
echt waar dryfeet is het wondermiddel

Martine_m schreef:hmm dan vind ik het toch vreemd janneke.. mijn paard staat noooit in een vieze stal.. Hij staat altijd de hele dag buiten en aat savonds pas zijn stal in. Ik maak altijd zijn hoeven helemaal netjes schoon.. dus om nu meteen beginnen te roepen dat er wat veranderd moet worden in de leefsituatie van het paard... soms misschien ja maar niet altijd!
Citaat:Rotstraal komt niet alleen als de hoeven nat zijn.
Het is een combinatie van nattigehid en viezigheid.
Paarden krijgen vaak rotstraal als ze in een vieze stal staan
Citaat:Maar in het weiland is het in deze periode ook nat, ik heb paarden met rotstraal gezien die het in de natte periode beter deden op stal dan op het land!
Janneke148 schreef:Rotstraal komt niet alleen als de hoeven nat zijn.
Het is een combinatie van nattigehid en viezigheid.
Paarden krijgen vaak rotstraal als ze in een vieze stal staan.
Lekker buiten laten staan of de stal goed schoon houden en zorgen dat de straal voldoende doorbloeding heeft (dus niet door de hoefsmid stukken weg laten snijden en zorgen dat de straal de grond kan raken)
Dan ben je toch al een heel eind!
Met al die middeltjes heb ik zelf niet veel en misschien gaat het daar nu wel van over maar als je vervolgens niks verandert aan de leefsituatie van je paard heb je kans dat hij het vaker gaat krijgen.