Het verhaal zit zo,
Ik was zaterdag even weg, en mijn zusje belde op.
Ja Nero doet raar, hij bokt en rent en trapt allemaal naar zijn buik enzo.
Dus ik gezegt loop er maar wat rondjes mee, misschien dat het koliek was.
Dus ik vlug naar naar huis, en hij deed idd vreemd.
Hij sleepte een beetje met zijn achterbeen, op een aantal plekken stond zijn haar heel vreemd ( achterbeen en flank ) en trapte naar zijn buik.
Mijn eigen DA gebeld, maar die was niet in de buurt, dus de praktijk gebeld en er zou er een komen.
Nou DA gekomen, en die zei dat het geen koliek was, maar hij wat de oorzaak was van zijn gedrag wist ie niet.
Hij kon het niet verklaren. Wel reageerde ie wat heftiger bij zijn piemeltje, dus piemeltje schoongemaakt. Maar koliek was het
zowiezo niet. Maar toch heeft ie er een koliekspuit ingezet, onnodig dus...
. Nou DA geweest, en Nero moest op stal, en moest zijn plasgedrag in de gaten houden.
Dus ik weer een beetje rust in me kop, kan altijd zo in paniek raken als Nero vreemd doet

Dus ik vragen aan de mannen die in de wei bezig waren, wat er nu helemaal precies gebeurt was.
En die vertelde dat ie na het rollen raar ging doen. Dus ik ging de plek bekijken, staat er een brandnetelbosje.
Dus die sukkel is gewoon in de brandnetels gaan rollen, wat dus het trappen veroorzaakte en dat zijn haar zo raar stond

Maar ja, ik zit nu dus wel met een onnodige DA rekening, en ik vroeg me af, of daar iets over de regelen valt, omdat de DA een onnodige koliekspuit heeft gezet, terwijl ie wist dat het geen koliek was.
Kan dat? Kosten terugvragen wegens verkeerde DA conclusie?
Normaal gesproken krijgt een paard Buscopan bij koliek. Buscopan ontspant de darm, maar nooit gehoord dat een paard een kalmerende spuit krijgt als standaardbehandeling.
), vraag daarom ook altijd aan de dierenarts waar het voor is ed. 
(spoedje á €63,- lang leve Someren
)
.