Röntgen van rug laten maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:15

LadyMadonna schreef:
Opzich geeft het helemaal niets als je naar 4x per week naar je paard kan. Heb ik m’n halve paardenleven gedaan, ook met jonkies. Di-do-za-zo. De rest had ik met een stalgenoot geregeld dat ze buiten kwamen. Is nooit een probleem geweest...

Er spelen hier echt wel dingen die op zn minst gezegd “niet handig” zijn, maar door een aantal wordt echt op elk mini slakje een kilo zout gegooid....


Ja mee eens, en dan lekker elkaar blijven herhalen..echt zo contructief :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:29

Elisa2 schreef:
Ik snap jullie niet...TS kan echt niks goed doen he?

4x per week iets met een jong paard doen is prima zolang als hij maar wel alle dagen naar buiten komt met of naast een maatje. En degene die dat doet gewoon weet wat hij doet.


Ja, dat ben ik helemaal met je eens en is ook precies wat ik bedoel. Maar dat krijgt Limo niet. :)

Anoniem

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:41

Ach, Limo zal het heus niet veel slechter hebben dan zoveel paarden in Nederland of België. En ik denk dat Art al grote stappen vooruit heeft gezet en echt haar best doet. Het is alleen dat terugkerende riedeltje over werktijden, bussen, fietsen, geen rijbewijs etc wat er hardnekkig bij wordt gesleept. En da's een beetje jammer. Zonde ook. Het doet er uiteindelijk helemaal niet toe en het leidt zo af van waar het feitelijk om gaat.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:51

Ik moet eens een topic openen:kijk mijn jonge paard retesnel gaan!

En daarbij vermelden dat het dier 4/5 keer werkt. Dan wordt er gemeld dat een jong dier lekker paard hoort te zijn. :')

Nee, TS heeft niet alle wijsheid in pacht en moet nog veel leren. Maar ik vind ook dat het vooral vreselijk negatief is allemaal.

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:48

Ik begreep (uit een ander topic) TS, dat morgen de veearts een kreupelheidsonderzoek komt doen.
Ben benieuwd.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 21:34

Babootje schreef:
Ik begreep (uit een ander topic) TS, dat morgen de veearts een kreupelheidsonderzoek komt doen.
Ben benieuwd.
Klopt idd :)
Had idd ook in dat ander topic mijn beknopt verhaal gedaan. Hoop dat die persoon ook haar pony laat onderzoeken of in ieder geval iets heeft aan mijn ervaring.

Morgenmiddag kan ik een update plaatsen over het onderzoek.
Ik ga vragen aan de dierenarts of ik het eventueel mag filmen. Lijkt me erg interessant om beelden te hebben van het onderzoek. Als er dan een kreupelheid uitkomt kan ik die beelden ook weer gebruiken voor de arts op de kliniek die Limo behandeld had.

De dierenarts morgen kan ook uitverdoven bij kreupelheid en kunnen we ook de plaats van de pijn lokaliseren.
Dan kan ik op de kliniek van die plaats echografie laten doen.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:40

Is het niet handiger om iemand te zoeken die dat ter plaatse kan? Want nu moet je dan 2x betalen nee?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 21:47

Had meerdere artsen dezelfde mail gestuurd. Deze reageerde vrijwel meteen (lees binnen 6u) en kon binnen 4 dagen al komen.
Helaas geen mobiel apparatuur, enige nadeel wel.

Van de rest heb ik tot nog toe niks gehoord. :\

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:03

Art_Ificious schreef:
Had meerdere artsen dezelfde mail gestuurd. Deze reageerde vrijwel meteen (lees binnen 6u) en kon binnen 4 dagen al komen.
Helaas geen mobiel apparatuur, enige nadeel wel.

Van de rest heb ik tot nog toe niks gehoord. :\

TS, Bas van der Pant kan meestal ook binnen 2/3 dagen en heeft mobiele apparatuur. Woont ook in de buurt van jou. Mocht je mobiele apparatuur nodig hebben, zou je hem kunnen bellen. Vaak heeft hij ook vrouwelijke assistentes bij hem, mocht Limo dat nodig hebben.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 08:39

Daar zou ik persoonlijk nooit voor gekozen hebben. Gewoon even rondbellen, krijg je ook direct antwoord. Mail is nu eenmaal niet snel en meesten werken ook niet op die manier. Kreupelheidsonderzoek(uitverdoven) echo of foto's en daarna eventueel behandelplan/inspuiten dat hoort gewoon bij 1 arts of kliniek.

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:24

DatBenIkNou schreef:
Daar zou ik persoonlijk nooit voor gekozen hebben. Gewoon even rondbellen, krijg je ook direct antwoord. Mail is nu eenmaal niet snel en meesten werken ook niet op die manier. Kreupelheidsonderzoek(uitverdoven) echo of foto's en daarna eventueel behandelplan/inspuiten dat hoort gewoon bij 1 arts of kliniek.


Ik begrijp uit de reactie van TS dat dat ook gebeurd. Dat de veearts die nu komt ter plaatse komt, maar dat eventuele beeldvorming op de kliniek (van die arts) gaat plaatsvinden.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:27

Nou sowieso goed om een richting te hebben, ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:25

Babootje schreef:
DatBenIkNou schreef:
Daar zou ik persoonlijk nooit voor gekozen hebben. Gewoon even rondbellen, krijg je ook direct antwoord. Mail is nu eenmaal niet snel en meesten werken ook niet op die manier. Kreupelheidsonderzoek(uitverdoven) echo of foto's en daarna eventueel behandelplan/inspuiten dat hoort gewoon bij 1 arts of kliniek.


Ik begrijp uit de reactie van TS dat dat ook gebeurd. Dat de veearts die nu komt ter plaatse komt, maar dat eventuele beeldvorming op de kliniek (van die arts) gaat plaatsvinden.


Zo lees ik dat niet?

Morgenmiddag kan ik een update plaatsen over het onderzoek.
Ik ga vragen aan de dierenarts of ik het eventueel mag filmen. Lijkt me erg interessant om beelden te hebben van het onderzoek. Als er dan een kreupelheid uitkomt kan ik die beelden ook weer gebruiken voor de arts op de kliniek die Limo behandeld had.

Succes vanmiddag TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:26

Succes vanmiddag!

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:25

Art_Ificious schreef:
De dierenarts morgen kan ook uitverdoven bij kreupelheid en kunnen we ook de plaats van de pijn lokaliseren.
Dan kan ik op de kliniek van die plaats echografie laten doen.


Je vergat deze @DatBenIkNou :D

Succes vanmiddag TS!

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:39

Babootje schreef:
Art_Ificious schreef:
De dierenarts morgen kan ook uitverdoven bij kreupelheid en kunnen we ook de plaats van de pijn lokaliseren.
Dan kan ik op de kliniek van die plaats echografie laten doen.


Je vergat deze @DatBenIkNou :D

Succes vanmiddag TS!


Ik lees dan nog steeds dat de kliniek een andere veearts is, dan degene die vanmiddag voor kreupelheid onderzoek komt?

oji

Berichten: 4250
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:09

Als ik het zo lees heeft het topic in ieder geval bereikt dat Limo nu dagelijks voor langere tijd vrij buiten kan bewegen en dat lijkt mij een grote winst voor dit dier!

Nu die dagelijks buiten komt vind ik het persoonlijk minder een punt dat TS niet elke dag naar Limo kan. Het was vooral de combinatie, niet/weinig buiten gezet worden èn weinig dagen naar paard toe gaan die mij ontzettend stoorde en waarvan ik het idee had dat TS alleen maar excuses aan het bedenken was. Maar nu het eerste geregeld is is het 2e niet meer zo'n bezwaar. Dus ik ben blij dat TS hierop tot inzicht is gekomen en de stappen heeft genomen!

Wat betreft de dierenarts, mijn keuze zou het niet zijn versnipperd over verschillende DA's onderzoek te doen, maar goed, het belangrijkste is dat er onderzoek wordt gedaan. Ik hoop dat er vandaag uit het kreupelheids onderzoek in ieder geval een eenduidig beeld komt van in welk gebied het probleem zich bevind. Want in de laatste filmpjes zie ik persoonlijk niet een overduidelijke kreupelheid, maar ik zie wel een paard dat zeker niet beweegt zoals een 3-4 jarige in mijn ogen zou moeten bewegen, dus dat er iets niet lekker in dat lijf zit is voor mij wel duidelijk. Succes vanmiddag met het onderzoek TS! Hopelijk komt er wat duidelijkheid.

Verder als tip zou ik niet teveel uitspraken doen over wanneer dat rijbewijs er nu gaat zijn. Al 2,5 jaar roep je dat het rijbewijs er binnenkort gaat zijn en ja het is enorm balen dat je iedere keer zakt, maar een nieuwe deadline van "weet zeker dat ik voor pasen mijn rijbewijs heb" is dus niet realistisch en geeft alleen maar extra druk. Ik zou andere maatregelen treffen waardoor je minder afhankelijk wordt van dat rijbewijs. Ikzelf zou al lang gek geworden zijn van een dagelijkse dergelijke lange reistijd voor zo'n kort stukje van 20 km naar werk. Schaf een brommer of scootertje aan en dat geeft al zoveel meer vrijheid en misschien wordt je dan ook minder gestresst voor dat rijbewijs omdat je er minder afhankelijk van wordt.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:12

Ik denk wat Oji zegt is inderdaad een goeie tip. Brommertje is niet duur en geraak je al ver met! Heb ik ook een tijdje gehad.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:18

Een rijbewijs kan je halen maar een auto is ook duur. Brommer is goedkoper.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:22

marleen_usar schreef:
Een rijbewijs kan je halen maar een auto is ook duur. Brommer is goedkoper.

Ook voor je brommer moet je je rijbewijs halen, in Nederland inclusief praktijk tegenwoordig. Kost een paar honderd euro en is toh sonde gezien je het gewoon bij je autorijbewijs krijgt.

oji

Berichten: 4250
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:27

Dat busabonnement kost ook al 2,5 jaar geld.

Weet niet hoe de regels in belgie zijn. Ik stam nog uit de tijd dat je zonder rijbewijs op een brommer mocht rijden.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 16:13

Voor een snorfiets heb je in België geen rijbewijs nodig, ook een optie

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 17:24

De langverwachte update.

Dierenarts heeft eerst algemeen onderzoek gedaan: hart, longen, slijmvliezen nagekeken.
Daarna de benen betast op zoek naar eventuele afwijkingen ->> beenwerk was heel droog dus geen vocht ofzo in de pezen
Hoeven met viseertang geknepen ->> geen pijnreactie
Rug reflexen bekeken ->> strakke rug en weinig beweeglijkheid Osteopaat is dus zeker geen overbodige luxe
Nekbeweeglijkheid ->> stijf

Dan de buigproeven, helaas niet alle benen gelukt. Voorbenen geen kreupelheid
achterbenen niet kunnen vastnemen, zelfs mij lukte het niet omdat limo te nerveus was geworden. Maar enige wat ze kon zien was scheve bekken waarvan links vast zit en rechts wel roteert.

Op de volte in de piste liep limo gewoon goed zonder kreupelheid en voor deze keer zelfs géén overkruiste/verkeerde galop.
Op de harde volte kreeg ik zelfs een groot compliment exact zoals ik hier neertyp: "Hij loopt beter dan menig sportpaard op de harde volte. Mooie takt en zelfs ontspanning."

Gek genoeg zette limo ook elke keer op de voltes zijn achtervoetjes wel goed onder en in het spoor van de voorvoeten.
Enige wat de arts kon zeggen:
- stijf paardje
- groen moet nog veel getraind worden
- kleine achterhand tov het lichaam, hier moet hij meer spieren krijgen om goed te kunnen dragen

Er is ook bloed geprikt om eventuele tekorten op te sporen.

Suikers achterwege laten, dus mais vervangen door bietenpulp.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:30

Fijn! Een osteopaat laten komen dus en daarna gewoon gericht gaan trainen.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:31