Niet tot slecht eten, koorts, maar wel vrolijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1987

Berichten: 6941
Geregistreerd: 29-10-07

Niet tot slecht eten, koorts, maar wel vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 12:52

Dat is wat mijn merrie nu heeft.

Normaal eet ze haar eten in een halfuur schoon op. Noem haar altijd een tazmanian devil die door haar hooi gaat.

Vrijdag liet ze het staan en was ze iets tammer dan normaal. Nou had ze de 2 dagen daarvoor hard gewerkt en spierpijn doet ook veel bij haar dus vreemd maar ook wel logisch.
Niet tot slecht eten zat me toch niet lekker dus zaterdag morgen de da laten komen.
T van 39.9 en verder niets te vinden. Ze staat super alert. Vrolijk. Hinnikt als ik aankom.
Ze wil alleen niet goed eten.

Da heeft pijnstiller en ab gegeven waarvan ik de ab 3 dagen totaal moet geven.

Gisteravond was de temp gezakt naar 38.8 en vanmorgen 37.3.
Ab neemt ze zo in gelukkig. Ze is nog steeds super vrolijk.

Maar wil het hooi niet graag eten.
Hooi van stalgenoot eet ze wel maar ook niet zo graag als ze normaal doet.
Rest vd stal niets aan de hand. Eten allemaal en geen ziektebeeld.

Hebben meer mensen dit gehad?

Het is zo raar dat ze zo vrolijk is maar ondertussen dus wel degelijk ziek is. Maar dat dan weer niet toont op het niet goed eten na.
Verder zou je niets zeggen van ziek zijn.

Ze mest goed, iets minder door minder eten.

Edit: ze is 7 jaar. Heeft zomereczeem dus kan haar niet zomaar alles geven mbt suikers.
2 maanden terug licht spierbevangen geweest.

Verder nooit iets aan de hand geweest.

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Niet tot slecht eten, koorts, maar wel vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:05

Ik begrijp dat je haar niet veel suikers wilt geven maar eet ze wel een wortel oud? Want dan kan het zijn dat ze het hooi misschien niet zo lekker vind? Eventueel het hooi even in water leggen zodat het wat zachter wordt?
Als ik verhoging heb lust ik ook niet alles. Misschien is het bij haar ook zo?

Utixo

Berichten: 6599
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Niet tot slecht eten, koorts, maar wel vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:20

Heb er een paar op stal gehad die koorts hadden. De ene wat zieker dan de andere. Aten slecht. Geen neusuitvloeiingen, niet hoesten. Na een paar dagen met koortsremmers weer als vanouds.

De veearts had het over een virusje.

wendy1987

Berichten: 6941
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Niet tot slecht eten, koorts, maar wel vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 13:26

Ja dat is hier wrs ook aan de hand maar toch fijn om meerdere verhalen te horen zo.

Muesli eet ze wel. Bietenpulp ook wel maar niet alles.
Wortel gaat ze wrs ook gewoon eten. Hooi van stalgenoot eet ze ook alleen slechter. Hooi van stal wil ze echt liever niet.

Zo raar gezien ze normaal de veelvraat van stal is.
Je ziet ook binnen een dag dat ze al aan t invallen is nu. Sneu.

Straks maar weer kijken of ze nu wel weer wat gegeten heeft en lekker papje maken van pulp en meusli. Kan dat alleen niet teveel doen ivm gevoelig voor bevangen op spieren. Lastig haha

Utixo

Berichten: 6599
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Niet tot slecht eten, koorts, maar wel vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:35

Je zou wat zemelen kunnen proberen.

Diddykong

Berichten: 1474
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Niet tot slecht eten, koorts, maar wel vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:11

Veel paarden eten niet met koorts. Dan stopt de mijne ook en dat is ook een veelvraat ;). Als de koorts nu weg is, gaat het vast snel beter worden. Zo nodig kun je slobber/bietenpulp of geweekte grasbrok geven zodat ze wel aan haar voedingsstoffen komt. Als het met een dag of 5 niet beter wordt, dan zou ik wel even de dierenarts nogmaals laten komen. Soms is keelpijn een boosdoener, dan is hooi eten pijnlijk

wendy1987

Berichten: 6941
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Niet tot slecht eten, koorts, maar wel vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 17:28

Diddykong, dank voor je reactie :))
Inmiddels eet ze iets beter, en is haar temp weer helemaal normaal. (gisteren bijna de stal uitgeslagen toen ik weer wou meten .. := )
Ze eet pulp goed op, meusli ook en hooi gaat ook steeds beter. Kan het vandaag zelf niet controleren, ivm werk ben ik pas morgenavond weer op stal helaas, maar stalbaas zegt dat ze vannacht bijna alles op had. Dus hoop dat dat zo blijft. Vanavond is de laatste AB spuit.
Ze valt nog niet aan op het eten, maar eet dus wel beter iig dan afgelopen 3 dagen...