Röntgen van rug laten maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roodvos

Berichten: 6668
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 00:17

Art_Ificious schreef:
En je hebt bijzetten en bijzetten. Ik heb nu niks druk op de longeerhulp dus hoofd blijft hoog in draf, maar als je aanraad bij te zetten met druk zodat het hoofd helemaal niet meer zo omhoog kan DAN zal hij gaan panikeren omdat hij die druk nog niet kent en zal in verzet gaan. Zoals iemand anders ook al vermeld had bijzetten rustig op te bouwen.

Ja, en dat is dus een hele normale reactie bij een jong paard die voor de eerste keer echt de bijzet voelt inwerken. Hoe voorzichtig je het ook opbouwt, er komt een moment dat het hoofd net niet meer in de houding kan die het paard graag wil. En daarom moet je dus eerst je huiswerk goed gedaan hebben en je paard netjes hebben leren longeren en bekend met de drijvende hulp van de zweep. Zoals Janine (?) zo goed uitlegde. Want op dat moment MOET jij hem voorwaarts kunnen drijven om te voorkomen dat hij gaat steigeren met het risico op achterover klappen. En desnoods is daar een keer een tik met de zweep bij nodig. Ze moeten naar voren op zo'n moment. En dat gaat je dan niet lukken met een handgebaar. En het is helemaal niet erg dat er dan een paar rondjes wordt gerend. Dan is hij in elk geval naar voren.

Ik gebruik bij zo'n gevoelig dier graag een kaptoom. Dan zit je niet gelijk in die mond te rommelen. En ze leren dan op een hele fijne manier, vind ik, al het wijken voor druk met de bijzet. Als je dan daarna met een bit gaat werken pakken ze het dan ook heel snel op.

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 00:34

Art_Ificious schreef:
Zie pb.
FLH is helaas een te verre afstand. Ik wil graag deel uitmaken van het proces. Dat lukt helaas niet met een afstand van 180km en 2,5u reistijd files niet meegerekend.
Ik.volg hen al op Facebook ;)


Ik heb je al een zeer betaalbare plek aangeboden op een trainstal dichtbij jouw woonplaats, met een bushalte voor de deur en waar je zo vaak kunt komen kijken als je maar wilt :) en waar je uiteraard ook je eigen voer kunt bepalen, het is van de zotte als dat niet kan! Jammer dat je toen die kans niet gegrepen hebt, want de prijs was maar een schijntje van wat je normaal betaalt voor een all-in training - gewoon omdat ik het jou zo gun om eindelijk eens probleemloos en ontspannen van je pony te kunnen genieten. Inmiddels is er geen plek meer vrij, maar in het voorjaar wel weer. Ik raad je echt aan om Limo, of dat nu bij ons is of ergens anders, tijdelijk ergens te zetten waar hij op een veilige en kundige manier de basis kan leren. Anders ga je er nooit een veilige, stabiele pony aan hebben, en dat zou erg jammer zijn. Voor jou, maar ook voor hem.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:34

Roodvos schreef:
Art_Ificious schreef:
En je hebt bijzetten en bijzetten. Ik heb nu niks druk op de longeerhulp dus hoofd blijft hoog in draf, maar als je aanraad bij te zetten met druk zodat het hoofd helemaal niet meer zo omhoog kan DAN zal hij gaan panikeren omdat hij die druk nog niet kent en zal in verzet gaan. Zoals iemand anders ook al vermeld had bijzetten rustig op te bouwen.

Ja, en dat is dus een hele normale reactie bij een jong paard die voor de eerste keer echt de bijzet voelt inwerken. Hoe voorzichtig je het ook opbouwt, er komt een moment dat het hoofd net niet meer in de houding kan die het paard graag wil. En daarom moet je dus eerst je huiswerk goed gedaan hebben en je paard netjes hebben leren longeren en bekend met de drijvende hulp van de zweep. Zoals Janine (?) zo goed uitlegde. Want op dat moment MOET jij hem voorwaarts kunnen drijven om te voorkomen dat hij gaat steigeren met het risico op achterover klappen. En desnoods is daar een keer een tik met de zweep bij nodig. Ze moeten naar voren op zo'n moment. En dat gaat je dan niet lukken met een handgebaar. En het is helemaal niet erg dat er dan een paar rondjes wordt gerend. Dan is hij in elk geval naar voren.

Ik gebruik bij zo'n gevoelig dier graag een kaptoom. Dan zit je niet gelijk in die mond te rommelen. En ze leren dan op een hele fijne manier, vind ik, al het wijken voor druk met de bijzet. Als je dan daarna met een bit gaat werken pakken ze het dan ook heel snel op.

Precies.
Daarom moeten er ook geen stappen overgeslagen worden.
Nu is het van belang goed te kunnen longeren zonder bijzet, zonder dat hij door dingen vliegt, en met zweep zonder stress. Dan komt pas het volgende.
Als je dat te lang vind duren om welke reden ook heb je bij een jonkie de verkeerde gekocht.
Het is op zich allemaal niet zo moeilijk aan te leren aan het paard als je zelf die vaardigheid al hebt.
Maar jij moet die vaardigheid ook nog leren. Is niet erg, maar daarom gaan dingen langzamer als bij andere die een paard beleren.
Dus laat je niet in je hoofd opnaaien oh die ander kan al dit en dat met haar paard en ik nog steeds niet, dus zal ik toch maar verder gaan.
Nee hou het bij wat er kan. Niet bij wat je al wil.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 10:12

Longeren met zweep doe ik regelmatig hoor.
Enige probleem is dat hij in draf dan over de schouder valt/naar buiten trekt en het hoofd scheef naar binnen houd.
Ik kan dit proberen op te lossen door hem wat steun te bieden dmv een cirkel afspannen in de piste.
Hier zie je dat namelijk:
Is met longeerzweep en enkel op stalhalster.
Overgang naar draf is vanaf minuut 1:17, tevens is dit zijn moeilijke kant.

Hier was iets kleiner dan de helft afgezet maar aan de korte zijdes kon dit niet door tekort aan materiaal.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 10:32

Echt, dit is géén extreem gevoelig dier. Juist een super braaf dier die geen flauw idee heeft wat ie moet... Mijn super brave en relaxte drie jarige zou hier met deze "hulpen" echt heel anders reageren.

Laatste video is alleen al is zo'n goed voorbeeld. Met jouw lichaamshouding zeg jij continue dat hij moet stoppen/afremmen. Jouw schouder is gesloten aan de voorkant, hand is ver naar voren/omhoog en de drijvende hand met zweep laag en naar achteren. Tot hij daadwerkelijk afremt, dan komt die ineens aangevlogen.

mooney

Berichten: 7781
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 10:33

TS. Wat zie jij zelf op het filmpje?

Ik snap dat je al van ver bent gekomen en het tegenvalt als je dit commentaar krijgt.
Maar ook op dit filmpje zie ik een braaf paard (wat misschien niet alles snapt) en een persoon in het midden dat tegen het plafond aan knalt zodra je ook maar boe zegt. Er lijkt geen vezel in je lichaam ontspannen te zijn. Je lijkt de zweep van hem weg proberen te houden, daardoor ga je in elkaar gedoken en traag bewegen. En in elkaar gedoken en traag is niet ontspannend voor een paard, want dat is hoe roofdieren hun prooi besluipen. Ook wordt hij van voren geblokkeerd omdat je je longeerhand naar je navel hebt ipv opzij en je schouder naar zijn schouder toe draait.
Als je nu 'even' voor het longeren je lichaam even los wiebelt, dan lekker borst vooruit en kin omhoog in het midden gaat staan en een slag verder richting het hoofd van je paard draait dan straal je al heel wat anders naar je paard uit. Zweep netjes richting de kont van het paard laten wijzen, pas als dat kan is het longeren met zweep.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 10:43

Nou, na alle commentaren in dit topic ik vind het filmpje heel erg goed meevallen. Paard loopt in stap redelijk ontspannen en jullie begrijpen elkaar. In draf loopt hij nog niet zoals het moet, maar de spanning lijkt me meer fysiek en niet dat hij het eng vindt.
Dit heb je, en mag je niet meer afgeven. Ttz. wanneer je het iets moeilijker gaat maken en op een bepaald punt gaat het slechter, dan moet je een stapje terugzetten tot hoe het nu gaat.
Je analyse van hem meer steun te geven door een stukje piste af te spannen is ook goed.
Als je het veilig kan afspannen zou je ook zonder longe kunnen proberen. Het kan zijn dat hij in het filpmje zijn hoofd naar binnen doet door de druk op de longe.
Je zou ook kunnen proberen (met longe en zonder af te spannen) wanneer je op de lange zijde komt hem rechtdoor doen gaan, dus aandrijven en nageven op de longe. Veel kans dat hij op het rechte stuk zijn hals al wat laat zakken.
De volgende stap is wat meer overgangen te maken.
Maar altijd wanneer je het gevoel hebt dat het slechter gaat, stapje terug doen.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 21-12-17 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 10:45

Art_Ificious schreef:
Enige probleem is dat hij in draf dan over de schouder valt/naar buiten trekt en het hoofd scheef naar binnen houd.
Ik kan dit proberen op te lossen door hem wat steun te bieden dmv een cirkel afspannen in de piste.


Dit heeft te maken met de scheefheid en de opleidingsgraad van je (jonge) paard en is dus geen "probleem" dat je ter plekke moet "oplossen". Het is een natuurlijk en heel logisch fenoneem dat verbetert met het correct trainen van je paard en echt een stukje basis waar ieder jong paard mee te maken krijgt. Een cirkel afspannen is niet de manier om dit op te lossen, daarmee verdoezel je de scheefheid alleen tot je weer in een open ruimte longeert en weer tegen hetzelfde aanloopt.

En het is allemaal niet erg als je dit voor de eerste keer meemaakt en hier foutjes in maakt, zolang je maar erkent dat je er nog niet genoeg van weet en bereid bent om tijd, geld en moeite te steken in gedegen begeleiding (en daarmee bedoel ik niet een lieve vriendin/zus/kennis die eens een keertje langs mag komen, maar iemand met genoeg opleiding en ervaring om zowel jou als je paard te helpen in jullie ontwikkeling. En die bestaan echt!).

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:34

Ik weet niet of het een bewuste keuze was om je schouders tegenover gesteld te houden als remmende houding?
Hij stapt daar ontspannen en ik denk dat je daar best gewoon recht tegenover hem mag gaan staan.
Dan heb je minder kans dat hij naar binnen wil komen en kun je ook beter zijn houding gaan sturen.

In draf zou het handiger zijn als de bak kleiner was.
Nu gaat zijn hoofd naar binnen en de rest naar buiten omdat zijn hoofd naar binnen "getrokken" word. (nee niet letterlijk want je bent hartstikke zacht)

Maar ook ik zie hier een gespannen meisje in de baan staan.
terwijl ik echt een heel heel braaf paard zie.
relax en jou paard gaat je nadoen. :j

Nynkster

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:37

mooney schreef:
TS. Wat zie jij zelf op het filmpje?

Ik snap dat je al van ver bent gekomen en het tegenvalt als je dit commentaar krijgt.
Maar ook op dit filmpje zie ik een braaf paard (wat misschien niet alles snapt) en een persoon in het midden dat tegen het plafond aan knalt zodra je ook maar boe zegt. Er lijkt geen vezel in je lichaam ontspannen te zijn. Je lijkt de zweep van hem weg proberen te houden, daardoor ga je in elkaar gedoken en traag bewegen. En in elkaar gedoken en traag is niet ontspannend voor een paard, want dat is hoe roofdieren hun prooi besluipen. Ook wordt hij van voren geblokkeerd omdat je je longeerhand naar je navel hebt ipv opzij en je schouder naar zijn schouder toe draait.
Als je nu 'even' voor het longeren je lichaam even los wiebelt, dan lekker borst vooruit en kin omhoog in het midden gaat staan en een slag verder richting het hoofd van je paard draait dan straal je al heel wat anders naar je paard uit. Zweep netjes richting de kont van het paard laten wijzen, pas als dat kan is het longeren met zweep.


Mooney legt het volgens mij prima uit.
Wat mij ook opvalt is dat je zelf heel onzeker in het midden rond dwarrelt.
Je mag best lekker rechtop en zelfverzekerd staan. Lekker enthousiast en gewoon doen alsof het allemaal super normaal is :j

Ik denk dat het dan ook al deels beter gaat worden, ook voor jouw gevoel

Edit : praat je ook veel tegen hem? Het filmpje is zonder geluid maar als hij het goed doet mag je hem best uitgebreid belonen (dat doe ik altijd dan). Dan krijgen ze zelf ook iets zekerheid vanuit jou dat ze het wel goed doen

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:11

Ik gebruikte bij mijn gevoelige paard geen zweep, wel even gedaan maar dat werkte averechts. Ik ben puur op mijn stem gaan trainen.

0000
Berichten: 5477
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:37

In het kader van anders tegen dingen aankijken....de ruimte is hier net te groot eigenlijk waardoor de pony scheef blijft lopen en naar buiten trekt omdat hij, logischerwijs, prettiger loopt met steun van de bakrand. Dan kan je excuses gaan bedenken a la materiaal te weinig, niet afgezet, nog jong etc etc....Maar waarom ben je zelf dan niet even wat actiever?! Als jij ipv daar stil blijft staan in een klein rondje op het midden met hem meeloopt, kan hij wel die grotere ronde maken :)* makkelijker voor hem om in balans te blijven, minder getrek aan zijn hoofd, minder druk op zijn lijf....Probeer nou eens in oplossingen te denken en niet zo blijven hangen in wat allemaal niet kan.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:53

Ik heb een beetje de indruk dat je half voor je paard uit loopt, waardoor je de verkeerde hoek met je paard maakt. Zorg voor drie gelijke hoeken constant. Daarmee kan je best een beetje meelopen, als jouw cirkel maar evenredig is aan die die de pony loopt.

Hij is doodbraaf, heeft alleen meer daadkracht nodig van zijn leider.

Trek je niets aan van hoe je paard loopt, hou je alleen bezig met de basisvoorwaarden. Pas als hij die begrijpt kan je met het technische aspect bezig.

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:03

TS ik sluit me aan bij al het bovenstaande. En dit had ik allemaal al 100 pagina's terug een keer vertel nadat ik andere filmpjes op facebook had gezien (met geluid).

Je paard is niet onzeker, hij wordt onzeker genaakt. Op dat andere filmpje staat er iemand te filmen die al gruwelijk in paniek schiet als Limo een stap zet. En alleen maar zegt "nee nu gaat hij rennen hoor" "pas op hij schiet dalijk echt weg hoor" enzovoorts, het hele filmpje lang.

Ik heb hetzelfde hoor, ik ben ook onzeker rond jonge paarden en kan geen stabiele factor voor het paard zijn. Maar ik heb dus de keuze gemaakt om daarom niet meer met jonge paarden te werken.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:10

En nu is iedereen TS nog wat onzekerder aan het maken...
Dit helpt echt niet.

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:26

Sclimpre schreef:
En nu is iedereen TS nog wat onzekerder aan het maken...
Dit helpt echt niet.

Ja en amen zeggen op alles wat ts zegt ipv haar naar zichzelf laten kijken gaat wel helpen?

Wanneer je geen eigen verantwoordelijkheid neemt en altijd iets/iemand anders de schud geeft, ga je nooit zelf beter worden/groeien.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:32

Dat is nog iets anders dan met z'n allen elk foutje gaan uitvergroten.
Er zijn andere topics waar er veel klungeriger filmpjes getoond worden en waar iedereen oh en ah roept en het heeft over een ongelooflijke vooruitgang.
En dan topics waar er net heel kritisch gereageerd wordt en alles tot de grond toe afgebroken wordt.
Het zou fijn zijn als er ergens een tussenweg kon gevonden worden.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 13:40

Ik begrijp dat jullie mij als "onzeker" zien in de filmpjes. Maar dit is nu eenmaal mijn houding en ben juist rustig en ontspannen.
Als ik onzeker ben/mij onzeker voel zal ik niet met Limo werken. Eens gedaan en limo heeft mij toen laten weten dat ik het beter niet doe als ik gespannen, gestresst, onzeker ben.

BlackShadowZ in dat filmpje legt mijn zus het zadel los op zijn rug, niet aangesingeld, en wil dan ermee gaan stappen. Ik wéét dat het geen slim idee is en dat limo naar voor kon schieten zodra het zadel zou verschuiven. Daarom heeft mijn zus niet zo rondgestapt zoals ze eerst wel wou doen. Maar achteraf na het filmen heeft ze mogen ervaren waarvoor ik haar waarschuwde. Limo schrok en ze kon hem niet meer tegenhouden, gevolg een blaar op haar hand. Gelukkig was toen het zadel wel aangesingeld anders was die gevallen wat nog meer angst had veroorzaakt bij Limo.
Inmiddels heeft Limo wel geleerd dat hij niet moet blijven rondlopen met een touw aan zijn halster. Nu gaat hij al snel stilstaan in een.hoekje en kan ik hem ook weer benaderen.
Dit was voorheen anders, hij bleef rondscrossen doordat hij dat touw achter zich zag slepen, dit duurde dan vaak 10-20min eer hij weer rustig te benaderen was. Inclusief alle hoeken van.de piste omgeploegd. Dus hij heeft wel een klik gemaakt dat het touw hem niks doet.
Al een goede stap :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:43

Ik ken een menner die dat expres doet.
1 longeerlijn vast en 1 hangt hij dan los er achteraan.
Zijn motto als het een keer fout gaat in de koets dat hij over de strengen komt of zo gaat hij daar niet van aan de kletter.
Ieder zijn manier :)
Maar ja op zich heeft hij wel een punt.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:05

ik begrijp niet waar iedereen zich zo druk om maakt...... maar ik zal mijn bril wel niet op hebben. Paard is ontspannen, ts is kalmpjes en niet gehaast, dier heeft nog niet veel bespiering en balans... maar dat is een kwestie van tijd.

Lekker doorgaan, veel leren, veel ideeën op doen, regelmatig instructie.... en inderdaad niet teveel suikerrijk voer en lekker veel naar buiten. Ga ook veel lopen, rechtuit, zorg dat het paard veel ziet.... leer elkaar op die manier ook beter kennen.

Ik denk dat mensen meer hebben aan hulp en ideeën die leuk verwoord worden, zoals sommigen hier doen.... andere posts lijken meer een uiting van persoonlijk frustratie ;-) Maar daar heb je boksballen en therapeuten voor :-P

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:09

Ninx schreef:
ik begrijp niet waar iedereen zich zo druk om maakt...... maar ik zal mijn bril wel niet op hebben. Paard is ontspannen, ts is kalmpjes en niet gehaast, dier heeft nog niet veel bespiering en balans... maar dat is een kwestie van tijd.

Lekker doorgaan, veel leren, veel ideeën op doen, regelmatig instructie.... en inderdaad niet teveel suikerrijk voer en lekker veel naar buiten. Ga ook veel lopen, rechtuit, zorg dat het paard veel ziet.... leer elkaar op die manier ook beter kennen.

Ik denk dat mensen meer hebben aan hulp en ideeën die leuk verwoord worden, zoals sommigen hier doen.... andere posts lijken meer een uiting van persoonlijk frustratie ;-) Maar daar heb je boksballen en therapeuten voor :-P

Ik geloof dat jij een ander topic hebt gelezen dan ik :)
Er staan hier toch allemaal nette berichten?
Zonder frustratie en boksbal uitingen?

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:13

TS, als mensen vanaf een filmpje je houding als onzeker kwalificeren, zal een paard dat ook zeker doen. Je hoeft je niet per se onzekerder te voelen dan je bent. De meeste mensen zijn zich niet heel erg bewust van hun houding, dat is heel normaal. Maar als er dingen anders gaan dan bedoeld, is het zeker in de omgang met paarden goed om naar je eigen houding te kijken en je daar sterk bewust van te worden.

Zelf loop ik momenteel ook tegen een probleem aan dat bij mij ligt. Ik rij Z1 met mijn paard, vorig jaar in teamverband grote shows gereden (zelfs in het buitenland) met een paar duizend man publiek en lichtshows. Dat paard heeft alles wel gezien zou je zeggen, ik ben niet zenuwachtig op wedstrijd. En toch rijden we thuis de sterren van de hemel en op wedstrijd nog geen deuk in een pakje boter (terwijl we eerder gewoon super presteerden, regelmatig 2 winstpunten per proef, prijzen). Enorm teleurstellend!
Voor mij staat nu buiten kijf dat ik de enige ben die dat kan oplossen en dat de oplossing bij mij persoonlijk en in mijn houding ligt. Mijn houding naar het paard toe bedoel ik dan natuurlijk.

Het lijkt misschien of men op jou persoonlijk afgeeft. Maar ik denk dat 9 van de 10 bokkers die zo reageren eenzelfde ervaring hebben als ik hier van mezelf uitleg.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:13

bruintje123 schreef:
Ninx schreef:
ik begrijp niet waar iedereen zich zo druk om maakt...... maar ik zal mijn bril wel niet op hebben. Paard is ontspannen, ts is kalmpjes en niet gehaast, dier heeft nog niet veel bespiering en balans... maar dat is een kwestie van tijd.

Lekker doorgaan, veel leren, veel ideeën op doen, regelmatig instructie.... en inderdaad niet teveel suikerrijk voer en lekker veel naar buiten. Ga ook veel lopen, rechtuit, zorg dat het paard veel ziet.... leer elkaar op die manier ook beter kennen.

Ik denk dat mensen meer hebben aan hulp en ideeën die leuk verwoord worden, zoals sommigen hier doen.... andere posts lijken meer een uiting van persoonlijk frustratie ;-) Maar daar heb je boksballen en therapeuten voor :-P

Ik geloof dat jij een ander topic hebt gelezen dan ik :)
Er staan hier toch allemaal nette berichten?
Zonder frustratie en boksbal uitingen?


Zou ik toch nog even teruglezen.... ik ben niet de enige die het aanhaalt.

Het is soms een beetje de gewoonte om ietwat belerende spierballen-taal te gebruiken, en afgaande op sommige reacties had ik zwaar ellendige beelden verwacht...
Het kan gewoon wat vriendelijker en gematigder, ts lijkt namelijk behoorlijk ontvankelijk voor tips. Ze is evengoed niet verplicht ALLES op te volgen...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:18

Dat jij zwaar ellendige beelden verwacht is jou verwachting, moet je niet afschuiven op wat andere geschreven hebben. :)



Precies Janine :j

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:47

NInx, natuurlijk is ze niet verplicht alles op te volgen... al hakt ze m in stukjes en gooit ze m op de bbq... haar paard....
Maar het is topic, na topic, na topic, na topic...
Waarin het aan van alles ligt, maar niet aan ts...