Röntgen van rug laten maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12848
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:29

Art_Ificious schreef:
Nogmaals over voerbeleid heb ik geen inspraak. Kan wel vragen of ze de hoeveelheid kunnen halveren, maar veranderen? Nee want dan gaag iedereen eigen voer willen geven en wordt het erg verwarrend voor de stalbaas die zelf al wat ouder is.
Mijn zus stond eerst op een andere stal, maar daar mocht je ook niet je voer zelf bepalen. Denk dat het op de meeste plaatsen zo is .


Ik weet niet anders dan dat je hier in de buurt altijd zelf kunt bepalen welk voer je paard krijgt. Gewoon in bakjes bij de stal zetten en de pensionhouder gooit het in de voerbak.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:29

Citaat:
Dus of die suikers echt invloed hebben? Zijn er wetenschappelijke teksten van?

Meen je dit echt serieus? :)

Kabayo

Berichten: 14002
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:30

Ninacharlie nou zon domme opmerking is dat niet hoor. Ik heb zelf nog nooit een heet paard van suiker mee gemaakt. Meer van andere invloeden / tekorten

Doordrammen over dat voer heeft geen zin jongens. Alle pensionstalling in mijn regio heeft hetzelfde als artflicious. Wat ik héél goed begrijp

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:35

Kabayo schreef:
Ninacharlie nou zon domme opmerking is dat niet hoor. Ik heb zelf nog nooit een heet paard van suiker mee gemaakt. Meer van andere invloeden / tekorten

Doordrammen over dat voer heeft geen zin jongens. Alle pensionstalling in mijn regio heeft hetzelfde als artflicious. Wat ik héél goed begrijp


Bijzonder, ik dacht dat jij niet zover bij mij vandaan zat.
Ik heb in de regio Groningen/Friesland nog nooit gehoord over pensionstallen of manege's waar dat niet kan... En gezien er bepaald geen schaarste is onder pensionstallen hier...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:36

Hier zat basisbrok bij de prijs in. Wilde je wat anders? Prima, zelf klaar zetten.
Kom nou, jouw paard! Al wil je dat ie dagelijks gepelde erwten krijgt, als je het maar klaar zet...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:41

Zo heb ik ook altijd gestaan.
Basisbrok bij de prijs in, wilde je die niet ging er niets van de prijs af.
En de de brokken die je wilt schafte je ook zelf aan. Maar het werd wel gegeven.
Veel mensen doen dat dan niet, maar niet omdat het niet kan.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:05

NinaCharlie schreef:
Wil je dit probleem eigenlijk wel aanpakken?


Volgens mij niet... Probleem ligt overal (paard, stal baas, etc), behalve bij haar.

Snap gewoon niet wat ze met zo'n dier, een jong dier, moet...

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:06

Kabayo schreef:
Ninacharlie nou zon domme opmerking is dat niet hoor. Ik heb zelf nog nooit een heet paard van suiker mee gemaakt. Meer van andere invloeden / tekorten

Doordrammen over dat voer heeft geen zin jongens. Alle pensionstalling in mijn regio heeft hetzelfde als artflicious. Wat ik héél goed begrijp

Volgens mij zijn de adviezen die jij geeft niet heel topic aanvullend. Je komt meer over als een vriendinnetje van.

TS, wil je dit probleem aanpakken? Zoja, luister dan naar de bokkers. Of open gewoon geen topic en verkoop je paard lekker.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:08

Ik had ook ooit steeds gezeik op stal, over voer en hooi.Werd er steeds gezegd dat IK een zeur was omdat hun voer niet goed genoeg was.Hooi kreeg hij ook heel weinig, als ik klaagde was ik een zeur want een paard heeft niet veel hooi nodig werd er gezegd. Toen ik besloot weg te gaan werd ik weggestuurd.Want ik was erg moeilijk, terwijl ik juist heel makkelijk ben maar de gezondheid van mijn paard gaat voor.

Kabayo

Berichten: 14002
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:13

PrinceAmos schreef:
Kabayo schreef:
Ninacharlie nou zon domme opmerking is dat niet hoor. Ik heb zelf nog nooit een heet paard van suiker mee gemaakt. Meer van andere invloeden / tekorten

Doordrammen over dat voer heeft geen zin jongens. Alle pensionstalling in mijn regio heeft hetzelfde als artflicious. Wat ik héél goed begrijp

Volgens mij zijn de adviezen die jij geeft niet heel topic aanvullend. Je komt meer over als een vriendinnetje van.

TS, wil je dit probleem aanpakken? Zoja, luister dan naar de bokkers. Of open gewoon geen topic en verkoop je paard lekker.

Ik verbeter alleen onwaarheden ;)
Ik ken artflicious niet en weet niet eens haar echte naam. Maar wat ik wel weet is dat ze grote sprongen vooruit maakt :)

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:32

Onwaarheden? Jij denkt dus niet dat een paard onder spanning kan staan van veel suiker e.d. omdat je dat zelf niet hebt meegemaakt?

Nynkster

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:37

Als iedereen nou zn “verkoop hem lekker” advies nou even bij zich houdt. Als het je allemaal niet aanstaat ontstip je toch? Dan blijven er mensen iver die wél willen helpen....

Kabayo

Berichten: 14002
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:43

Art_Ificious schreef:
Maar voor ik hem verder beleer wil ik graag meer zekerheid over de rug.
Iemand ervaring met het op de foto zetten van de rug en wat kost dat ongeveer?


Zullen we bij de oorspronkelijke vraag van ts blijven?

Ts . Ik heb er geen ervaring mee. Succes verder

Ik trek mij terug :evaw:

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:47

En daar is het antwoord al op gegeven.
Bel even een rondje in de buurt want de prijzen lopen erg uit elkaar.
Maar dan was het topic na pagina 1 al klaar. Waarom moet er altijd zo steevast daar aan vast gehouden worden als andere tips net zo waardevol zijn dan de oorspronkelijke vraag.

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:55

Na die eerste vraag heeft ts in dit topic nog 10 andere vragen gesteld, daar mag dan geen antwoord op gegeven worden?

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 21:03

Daar was inderdaad al antwoord op gegeven en blijkbaar was 1 antwoord ook voldoende.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 21:53

Idd het had mogen stoppen op pagina 1.
Máár er zijn wéér eens spelbrekers die offtopic gaan vanaf reactie 9 op pagina 1.
En daarna is het steeds offtopic blijven gaan. Worden offtopic reacties normaal niet meteen door een moderator verwijderd?
Het zijn ook steeds dezelfde die meteen een.andere draai geven aan topics van mij. Vervelend hoor.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:23

En je gaat zelf al na 4 berichten off topic. (dat je hem niet gaat bij zetten omdat hij in paniek raakt terwijl je dat gisteren ineens wel kon)
Ook dat allemaal verwijderen?

Wederom leg je het bij andere neer.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 20-12-17 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:24

Mocht je in de buurt wonen van drenthe, dan zou ik je graag eens uitnodigen om langs te komen Art-Ificious om eens met mijn paard te longeren. Zij is echt een spiegel, misschien kan zij je helpen om bewust te worden waar jij jezelf kan verbeteren.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 22:53

bruintje123 schreef:
En je gaat zelf al na 4 berichten off topic. (dat je hem niet gaat bij zetten omdat hij in paniek raakt terwijl je dat gisteren ineens wel kon)
Ook dat allemaal verwijderen?

Wederom leg je het bij andere neer.

De reacties op pagina 1 van Dees vind ik gewoon vriendelijker dan jullie reacties.
En je hebt bijzetten en bijzetten. Ik heb nu niks druk op de longeerhulp dus hoofd blijft hoog in draf, maar als je aanraad bij te zetten met druk zodat het hoofd helemaal niet meer zo omhoog kan DAN zal hij gaan panikeren omdat hij die druk nog niet kent en zal in verzet gaan. Zoals iemand anders ook al vermeld had bijzetten rustig op te bouwen.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:57

Ts,

Ik ken een meid die met probleempaarden werkt.

Ik denk dat jij en het paard hier wel veel aan zult hebben als je hem daar eens een paar maandjes heen brengt.
Kijk maar eens op haar Facebook, de filmpjes daarop zeggen wel genoeg.

Feather Light Horsemanship.

Je krijgt je paard vertrouwd, in rust terug.
Er zijn niet veel mensen die ik aanbeveel waarvan ik weet dat je je paard goed terug krijgt, maar bij haar wel!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 23:13

Zie pb.
FLH is helaas een te verre afstand. Ik wil graag deel uitmaken van het proces. Dat lukt helaas niet met een afstand van 180km en 2,5u reistijd files niet meegerekend.
Ik.volg hen al op Facebook ;)

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:23

Ik heb echt nog nooit een stal meegemaakt waar ik niet zelf het voer voor mijn paard mocht bepalen. Dat zou ook een absolute spelbreker zijn.

Suikers zijn korte snelle energieleveranciers. Een overload aan suikers kan dus heel wel een piekbelasting in zijn energiebalans geven... lijkt me nogal onwenselijk eigenlijk.

Verder in ieder geval kleine stapjes bij dit paard, maar niet blijven hangen bij stap 2, omdat je denkt dat je paard panikert.

0000
Berichten: 5477
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:37

Art_Ificious schreef:
bruintje123 schreef:
En je gaat zelf al na 4 berichten off topic. (dat je hem niet gaat bij zetten omdat hij in paniek raakt terwijl je dat gisteren ineens wel kon)
Ook dat allemaal verwijderen?

Wederom leg je het bij andere neer.

De reacties op pagina 1 van Dees vind ik gewoon vriendelijker dan jullie reacties.
En je hebt bijzetten en bijzetten. Ik heb nu niks druk op de longeerhulp dus hoofd blijft hoog in draf, maar als je aanraad bij te zetten met druk zodat het hoofd helemaal niet meer zo omhoog kan DAN zal hij gaan panikeren omdat hij die druk nog niet kent en zal in verzet gaan. Zoals iemand anders ook al vermeld had bijzetten rustig op te bouwen.


NIVEA....Niet Invullen Voor Een Ander! Ook niet als die ander een paard is.

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:41

Om even neutraal antwoord te geven over de suikers, aangezien ik personal trainer ben en dat systeem bij paarden net zo werkt als bij mensen.

Zoals hierboven al gezeg wordt, zijn suiker snelle brandstoffen. De brandstoffen die hij als eerste gebruikt en opmaakt. Dus bijvoorbeeld bij een paniekreactie. Hoe meer suiker je hebt, hoe liever je dat wilt verbranden omdat je simpelweg teveel brandstoffen in je lichaam hebt.