Röntgen van rug laten maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:16

Janine1990
prachtige quote.
Precies wat ik bedoel maar dan in minder beter uitgelegd.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:25

@Jeanine 1990 idd een been there done that (als 12 jarige dan he).


Ik was 12 en kreeg van mijn ouders een schitterende NRPS pony hengst (zou naar de hengsten keuring gaan). Uiteraard gecastreerd en zadelmak laten maken door de betreffende hengsten houder. Was overigens een braaf dier hoor, zat er al op in de longeerkraal met pas de 2de x zadel erop.

Nou mijn ouders hadden liever het dubbele uitgegeven (en pony was echt niet goedkoop) omdat de weg lang is gebleken. Als 12 jarige heb je gewoon (vaak niet) de handigheid snelheid kwa reageren die af en toe nodig is bij een 3 jarige. En ja ook een brave 3 jarige kan als ie maar lang genoeg kan doen en laten wat ie wil vervelend worden en ik ben er ook bang van geworden.

Uiteraard had ik ook begeleiding (uit den treure en heeft ook echt klauwen met geld gekost) maar achteraf hadden mijn ouders gewoon die 8 jarige kant en klare moeten kopen. Kind blij ouders ook blij.

Uiteraard is het goed gekomen pony uit 1000den (springen/ crossen hij deed het allemaal super goed) maar de weg is lang geweest en zeker niet altijd leuk.

Nou dat ga ik mijn dochter dus besparen. (mocht ze willen gaan paardrijden...ze is pas 3.5).
Jonge kinderen en jonge ponies is vaak geen succes (wellicht als je uit een echt paarden gezin komt dat het makkelijker gaat), maar mijn ouders wisten vrij weinig van paarden (ponies)..en dan is het gewoon geen goede combi.

(en ik had mijn 1ste eigen pony toen ik 10 was een brave oude rot in het vak en kon echt heel behoorlijk sturen maar zo'n 3 jarige was toch echt op den duur een verkeerde keus).

Ik zie het ook vaak bij de hele kleintjes...ja dat veelste mooie 3 jarige B ponytje....die met jonge kindjes aan de haal gaat (en de kinderen en huilend op zitten)..maar ja dan maak je wel de blits met je pony........

Heleennn

Berichten: 6358
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:35

Kijk TS, het is heel simpel. Ik heb op 13-jarige leeftijd een 4-jarige merrie uit heartbreaker 'gekregen' van mijn ouders. Ik kon zeker een knap stukje rijden, maar die ervaring was er gewoon niet om dat allemaal alleen te doen. Wat een f*cking koppig beest was dat. Een echte merrie, dominant, wispelturig en speels. En de eerste weken hebben we samen een beetje onze weg gezocht zonder begeleiding. Maar dat is toch echt geen goede situatie voor een jong paard hoor. En al helemaal niet als je zelf onervaren bent. Dus wij zijn samen met de staleigenaar (waar we haar ook van gekocht hebben, hij heeft voor ons paarden gezocht om te testen) aan de slag gegaan. Wat jij in mijn ogen nodig hebt is iemand die jou twijfel wegneemt. Net zoals mijn trainer toen dat ook deed. Zitten en zwijgen, luisteren naar wat de trainer zegt en elkaar vertrouwen. Dat ging van lessen longeren tot dressuur- en springles, maar ook wanneer na een jaar of drie mijn merrie weer aan het klieren ging stond hij klaar om te helpen. Jij hebt iemand nodig die het van jou ook kan overnemen, iemand die duidelijkheid schept. Want als je doorgaat met wat je nu doet, zijnde over alles te veel nadenken en zo onzeker zijn, krijg je een paard waar niemand mee overweg kan en uiteindelijk jij ook niet meer. Dat alleen jij hem kan halsteren is niet oké, een goed afgericht paard is neutraal en zelfzeker. Een paard moet op zichzelf kunnen 'zijn'. Ik weet niet of je dat begrijpt, maar anders kan ik het niet echt uitleggen. Het is aan jou om je paard te leren dat hij in welke situatie dan ook zichzelf en zijn begeleider kan vertrouwen. Anders krijg je van die paarden die hele dagen op stal moeten omdat ze niet in de beurtrol van weide/paddock mee kunnen doordat ze te 'moeilijk' zijn voor anderen om te begeleiden.

En zie dit alsjeblieft niet als harde kritiek. Ik heb net als jij toen op bokt een topic geopend. Net als jij van die dooddoeners als 'de stalbaas beslist wat hij eet dat kan ik niet veranderen' als antwoord gegeven. Maar het kan écht wel anders. Mijn paarden staan ook gewoon op een manege maar IK bepaal welk hooi en welke brok mijn dieren krijgen. En de staleigenaren hebben daar respect voor. Het zou niet anders mogen zijn dan dat.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:38

bruintje123 schreef:
Eigenlijk is dat wel hoe je steeds reageert, je paard doet dit en dat, de staleigenaar doet dit en dat, bokkers doen dit en dat, telkens kun jij het niet veranderen zeg je.
Die rode draad dat andere telkens wat doen en je zelf zo geen verantwoording neemt in hoe het gaat lijkt mij juist het stukje waardoor dingen keer op keer mis lijken te gaan.

Hier ga ik eerlijk gezegd wel in mee; het ligt meestal aan anderen, niet vaak aan jezelf. Het lastige is dat je op zich je hart op de goeie plek hebt en het beste met het beest voor lijkt te hebben. Helaas maak je, in mijn ogen, nogal eens de verkeerde beslissing in je training. Je bent eerst heel voorzichtig en slaat daarna enorme stappen over. Bijna alsof je met drie treden tegelijk de trap op wilt, terwijl je pas net kunt kruipen.

Je paard vindt het zadel nog eng, vindt het eng als er iets tegen hem aan komt (mest, touw, z'n eigen staart), schiet er dan vandoor en je kunt 'm niet houden. Vervolgens zie ik in een ander topic dat je in zijn stal (volgens mij ook nog zonder cap op je kop) op z'n rug kruipt. Eerlijk gezegd vraag ik me dan af waar je dat idee in godesnaam vandaan haalt. Ik zie niemand in de stal erbij, dus ga er even vanuit dat er niemand heel erg in de buurt is (als in: direct naast de pony, met z'n handen aan de teugels). Wat nou als het beest schrikt en uit z'n plaat gaat? Grote kans dat je er binnen een minuut naast ligt, met je hoofd tegen de betonnen muur en het paard bovenop je (want als die in paniek is, kijkt ie heus niet waar hij z'n mens heeft neergelegd).

Sorry dat ik heel bot en boos uit de hoek kom hier, maar ik snap het gewoon écht niet. Je hebt les van een bokker; ik neem aan dat je met haar een plan hebt gemaakt over het vervolgtraject met Limo. Ik neem ook aan dat dit soort acties niet in haar vervolgtraject staan.
Ik vind het echt superzonde dat je zo ver weg woont, want ik gun jullie dit niet. Jij wordt er onzeker van en brengt dit over op je paard, die vervolgens alles eng vindt. Mijns inziens heb je iemand nodig die twee of drie keer per week met je mee kijkt, je les geeft en je helpt bij het maken van een trainingsplan en daarbij ondersteund. Via het internet is dat hartstikke lastig, anders zou ik het zo doen. Maar ik kan jou niet leren timen als ik er zelf niet naast sta. Mijn reactie ("nu", "los", "ontspan", "hou druk") is namelijk altijd te laat. Bovendien:

0000 schreef:
Ik doe echt mijn best het duidelijk uit te leggen maar dat is vreselijk moeilijk omdat bij jou eigenlijk ook de volledige basis mist. Daarbij zijn sommige dingen niet zo handig om via internet uit te leggen omdat er veel gevoel en handigheid bij komt kijken en ik bang dat als je het half/half begrijpt en toch gaat proberen, de problemen alleen maar groter worden.

heeft 0000 hier een uitstekend punt. Ik kan uitleggen hoe ik het zou doen, namelijk aan de dubbele lange lijnen. Ook kan ik stap voor stap beschrijven en met filmpjes onderbouwen hoe mijn manier in z'n werk gaat. Echter is dat nooit hetzelfde als wanneer ik erbij sta. Ik kan dan namelijk aanvoelen hoe de situatie is en of het verstandig is om naar de volgende stap te gaan, of dat er nog even gewacht moet worden (of juist een stap terug). Digitaal lukt dat niet. Ook kan ik jou niet mijn ervaring met lange lijnen geven, digitaal.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:54

en TS jouw jonge paard/pony lijkt mij al helemaal een lastige want aan de hand is hij blijkbaar al amper goed te hanteren. De mijne was daar tenminste nog poeppie braaf en mak en nergens bang voor. Onze issues zaten in het rijden... jij hebt nog issue's samen met je paard van een hele andere orde.

Omdat ik ook snap dat lessen en begeleiding rete duur is (mijn ouders betaalden alles a 40 gulden per les (en dan praat ik over 23 jaar geleden..of een trainingsweek a 600 gulden per week) dan kan het voor jou ook gewoon een overweging zijn om een geschikter paard/pony te kopen. Waarbij jij wel zelf kunt "rommelen"omdat paard/pony de klappen van de zweep toch al kent en waarbij je eigenlijk niets verkeerd kan doen en gewoon lekker ontspannen met hem/haar kunt rijden?

Het is niet erg om toe te geven dat soms een bepaald dier te hoog begrepen is geweest. Mooi leer moment toch.

Kabayo

Berichten: 14074
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:06

Ik vind het jammer dat er zo gereageerd word. Ik volg ts al een hele tijd in een topic en ze gaat juist met sprongen vooruit!

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:48

TS, waar woon je? Als je in de buurt woont, wil ik wel eens mee naar je paardje. :j

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:57


Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 00:40

Art_Ificious schreef:
0000: HOE leer ik hem dan bewegen op de juiste manier? En wat als hij dat nu echt niet kan omdat hij zijn hele leven al zo loopt?

Dat lijken mij perfecte vragen om aan een paardenfysio voor te leggen. Heeft ook meer kennis over bespiering en beweging dan de andere peuten die je noemde.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110761
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 01:07

Hilary schreef:
Je paard vindt het zadel nog eng, vindt het eng als er iets tegen hem aan komt (mest, touw, z'n eigen staart), schiet er dan vandoor en je kunt 'm niet houden. Vervolgens zie ik in een ander topic dat je in zijn stal (volgens mij ook nog zonder cap op je kop) op z'n rug kruipt. Eerlijk gezegd vraag ik me dan af waar je dat idee in godesnaam vandaan haalt. Ik zie niemand in de stal erbij, dus ga er even vanuit dat er niemand heel erg in de buurt is (als in: direct naast de pony, met z'n handen aan de teugels). Wat nou als het beest schrikt en uit z'n plaat gaat? Grote kans dat je er binnen een minuut naast ligt, met je hoofd tegen de betonnen muur en het paard bovenop je (want als die in paniek is, kijkt ie heus niet waar hij z'n mens heeft neergelegd).

Sorry dat ik heel bot en boos uit de hoek kom hier, maar ik snap het gewoon écht niet. Je hebt les van een bokker; ik neem aan dat je met haar een plan hebt gemaakt over het vervolgtraject met Limo. Ik neem ook aan dat dit soort acties niet in haar vervolgtraject staan.


Volledig mee eens. De logica om er gewoon op stal op te kruipen terwijl hij nog vluchtgedrag heeft ontging mij ook echt volledig.
Met name bij een jonge pony is consequentie, regelmaat en geduld zo belangrijk. Ik hoop dat je heel goede begeleiding vind in de omgang met jonge pony's zodat jullie beiden aan het vertrouwen kunnen werken. Denk eraan dat je met één verkeerde actie de complete basis van het inrijden om zeep kunt helpen.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 01:15

Mede door slecht ruggebruik, slechte training of een slecht passend zadel kan een paard ook KS krijgen.

TS, ik vind het helemaal niet gek om een foto te maken hoor.
Begin eerst het paard te controleren op lichamelijke afwijkingen in de rug. Is dat in orde? Dan kun je een osteo etc etc erbij halen.
Wanneer je paard wel KS heeft, kan een osteopaat ook schade aanrichten zonder dat jullie er beide vanaf weten.

Heb zelf hier namelijk ook een merrie met KS. Punten waarop ik haar op de foto gezet heb zijn:
-verzet in de galop
-niet kunnen ontspannen
-rug wegduwen onder het zadel

Een foto is het geld niet. Bij mij was dit de voorrijkosten DA + 40,- voor de eerste foto, 25,- voor de foto's die erbij kwamen.
Voor een goede osteopaat ben je ook gauw 70 tot wel 120,- kwijt. Ligt natuurlijk aan de persoon.

Ik vind je paard wel een vrij korte rug hebben met een langdoorlopende schoft. Ook vind ik dat hij een erg hellend kruis heeft.


Ik wil je veel succes wensen en je moet doen wat goed voelt.

Jolliegirl

Berichten: 32991
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 01:26

Weetje wat jij als allereerst zou mogen doen?

Een spiegel kopen.

En die jezelf voorhouden. En dan eens heel eerlijk tegen jezelf zijn.



Ik heb werkelijl nog nooit iemand gezien die zoveel excuses had en zoveel afschuift op een ander.......

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 01:50

Stille meelezer hier.

Sorry TS ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven. Maar je komt over alsof je nog een beetje pennybloed in je hebt. Over die vertrouwensband enzo, en wat jij allemaal wel met hem kan en andere niet.
Als je hem houdt, wat je goed recht is. Zoek dan gewoon ook goede hulp voor hem, en ook iemand die jou in het proces begeleidt. Zodat jullie samen vooruitgang boeken, en niet alleen je paard.
En als je bij je vorige paard ook al dit soort reacties hebt gekregen, zou ik mezelf toch eens een spiegel voorhouden.

Ik hoop oprecht dat je er met je paard uitkomt, en dat hij hier niet de dupe van wordt. Maar ik sluit me wel volledig aan bij alle andere reaguurders.

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 01:58

Hoe kom je er overigens bij om wanneer je er voor de allereerste keer aan gaat hangen en erop gaat zitten, dit in een stal te doen? Terwijl je aangeeft dat hij zo vaak flipt en schrikt.

Plus op de filmpjes hoor ik vooral twee dames die zelf minstens net zo gespannen zijn als Limo zelf. Kalmeer eerst jezelf voor dat je je paard gaat kalmeren.

En als laatste: waarom haal je als beloning het zadel uit zijn buurt. Hij moet toch juist leren dat het zadel oké is...

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 02:01

BlackShadowZ schreef:
Hoe kom je er overigens bij om wanneer je er voor de allereerste keer aan gaat hangen en erop gaat zitten, dit in een stal te doen? Terwijl je aangeeft dat hij zo vaak flipt en schrikt.

Plus op de filmpjes hoor ik vooral twee dames die zelf minstens net zo gespannen zijn als Limo zelf. Kalmeer eerst jezelf voor dat je je paard gaat kalmeren.

En als laatste: waarom haal je als beloning het zadel uit zijn buurt. Hij moet toch juist leren dat het zadel oké is...



Dat mensen dat in stal doen is niet helemaal raar, omdat ik dit ook met jongere paarden gedaan heb (juist omdat ze vaak niet flippen in de box)


Maar idd voor de rest ga ik mee met de voorgangers

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 02:13

DarkCupid schreef:
BlackShadowZ schreef:
Hoe kom je er overigens bij om wanneer je er voor de allereerste keer aan gaat hangen en erop gaat zitten, dit in een stal te doen? Terwijl je aangeeft dat hij zo vaak flipt en schrikt.

Plus op de filmpjes hoor ik vooral twee dames die zelf minstens net zo gespannen zijn als Limo zelf. Kalmeer eerst jezelf voor dat je je paard gaat kalmeren.

En als laatste: waarom haal je als beloning het zadel uit zijn buurt. Hij moet toch juist leren dat het zadel oké is...



Dat mensen dat in stal doen is niet helemaal raar, omdat ik dit ook met jongere paarden gedaan heb (juist omdat ze vaak niet flippen in de box)


Maar idd voor de rest ga ik mee met de voorgangers


Ja dat gedeelte kan ik inkomen. Maar toch blijf ik erbij dat het enorm gevaarlijk is. Als hij 'flipt' en ze belandt in een hoekje is ze de banketstaaf. Aangezien ze aangeeft dat niemand anders hem kan aanraken/benaderen/pakken. Als je nou echt veel ervaring hebt, en op de goede weg bent met je paard oké, maar dat idee heb ik bij dit topic niet bepaald.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 02:17

BlackShadowZ schreef:
Ja dat gedeelte kan ik inkomen. Maar toch blijf ik erbij dat het enorm gevaarlijk is. Als hij 'flipt' en ze belandt in een hoekje is ze de banketstaaf. Aangezien ze aangeeft dat niemand anders hem kan aanraken/benaderen/pakken. Als je nou echt veel ervaring hebt, en op de goede weg bent met je paard oké, maar dat idee heb ik bij dit topic niet bepaald.



Nee in deze situatie is het inderdaad niet zo slim, en zeker niet zonder begeleiding of toezicht van anderen. Als ie inderdaad wel flipt, heeft ze een groot probleem

Kabayo

Berichten: 14074
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 08:00

DarkCupid schreef:
BlackShadowZ schreef:
Ja dat gedeelte kan ik inkomen. Maar toch blijf ik erbij dat het enorm gevaarlijk is. Als hij 'flipt' en ze belandt in een hoekje is ze de banketstaaf. Aangezien ze aangeeft dat niemand anders hem kan aanraken/benaderen/pakken. Als je nou echt veel ervaring hebt, en op de goede weg bent met je paard oké, maar dat idee heb ik bij dit topic niet bepaald.



Nee in deze situatie is het inderdaad niet zo slim, en zeker niet zonder begeleiding of toezicht van anderen. Als ie inderdaad wel flipt, heeft ze een groot probleem

Wat een vooroordeel. Haar instructrice waser gewoon bij

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 08:20

Dit paard is er nog helemaal niet klaar voor dat er überhaupt iemand aan hem hangt, of dat nu in de stal is of in de bak. Als je instructrice dat niet inziet lijkt het me tijd voor een nieuwe.

Kabayo

Berichten: 14074
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 08:25

Wie ziet haar en het paard nou in het echt? Jij of de instructrice?

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 08:26

Uit andermans reactie begreep ik dat er niemand op 'gepaste' afstand bijwas. Maargoed.
Heeft de instructrice zelf ook voldoende ervaring met beleren van paarden? Want het is een vak apart, waarbij toch de meeste 'gewone' intructrices zelf ook niet de juiste ervaring hebben. (En hiermee zeg ik niet dat ze geen goede lesgeefster is, maar misschien niet de juiste voor dit moment)


Maargoed, verstandig om iniedergeval fotos te laten maken dan kunnen er dingen worden uitgesloten, maar voor beleren misschien toch voor een professioneel persoon gaan kijken(let wel op bij wie, niet iedereen is even eerlijk tegenover het paard) , want het hoeft maar 1 x wel goed mis te gaan en dat zou jammer zijn
Laatst bijgewerkt door DarkCupid op 19-12-17 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 08:32

Kabayo schreef:
Wie ziet haar en het paard nou in het echt? Jij of de instructrice?


Niet alle instructrices zijn heilig helaas...

Dat terzijde: als je dit paard per sé wilt houden, dan lijken foto's, eventuele behandelingen en daarna intensieve begeleiding me geen overbodige luxe.

Voor 2 foto's van de rug op de kliniek was ik 100 euro kwijt. Hiermee kon kissing spines uitgesloten worden.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 09:02

TS was eerder tot de conclusie gekomen dat deze stalinstructrice (die buiten de box aanwezig bleek, wat ik alsnog geen 'gepaste' afstand vind) weliswaar veel ervaring had met het beleren van jonge paarden, maar niet geschikt was voor Limo door haar manier van aanpakken.

Verder eens met Neverland en Wijslander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 09:33

Art_Ificious schreef:
studiemiep schreef:
Ik zou je pony verkopen en een wat ouder beleerd dier kopen...daar ga je veel meer plezier van hebben.

Ik denk niet dat jullie een match zijn, beide te onervaren, of je moet bergen geld aan training/begeleiding er tegen aan willen gooien..maar je kunt dan denk ik beter een ervaren pony kopen.

Ja laten we lekker weer op deze manier beginnen. Hopelijk beseffen jullie dat mede door zulke reacties ik mijn vorige pony verkocht heb? En hij helaas niet enorm goed terecht gekomen is want ja ik werd zowat aangedrongen door dit soort reacties om hem te verkopen.

Nee Limo blijft. Als je alles leest van zijn hele geschiedenis bij mij zul je zien dat ik vooruitgang boek.


Lekker eerlijk voor Limo, die heeft straks misschien wel een hele slechte basis omdat jij hem zo nodig moet houden. Eigenbelang. Je hebt je vorige pony verkocht die een beetje hetzelfde was, waarom in godsnaam nog zo'n type pony kopen en daar weer tegen de lamp aan lopen? Je legt constant de problemen bij de pony zelf (want hij loopt al 2,5 jaar zo) of bij de staleigenaar. Neem dan je verantwoordelijkheid als je er niks aan kunt veranderen en zoek een andere stal + andere begeleiding.

Dit is toch niet leuk voor jezelf ook? Of voor je pony? Ik zie hier een pony die nergens wat van begrijpt en vertrouwen mist. Jij vangt zijn signalen niet (snel genoeg) op waardoor er meer miscommunicatie ontstaan.
Waarom zou je er op willen zitten nog voor hij proper bespierd is zodat hij überhaupt relaxed een zadel kan dragen?
Je slaat toch echt een groot en heel belangrijk stuk van de basis over, het normaal en ontspannen (nageeflijk) kunnen lopen (aan de longe).

Een foto kost rond de 40 euro en afhankelijk van of je zelf op visite gaat of de DA laat komen voorrijdkosten.

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 09:57

Waarom begint iedereen over verkopen?
Ze opent dit topic toch voor ideeën en advies? En dan adviseert de helft van jullie dat ze er beter mee op kan houden. Ze probeert zich in te zetten voor haar paard. Wie zegt dat een andere eigenaar dat ook zal doen?

Ik vind opgeven echt een van de meest slechte eigenschappen die je kan hebben. Als het qua training even niet goed gaat verkoop je het dier toch ook niet? Dan had ik zelf namelijk ook al flink wat verkocht moeten hebben.

Ik zou gewoon foto's maken TS, dan kun je iig uitsluiten wat het niet is. En dan gewoon rustig verder gaan met trainen. Zorgen dat de bespiering op zijn rug beter wordt, komt vast goed +:)+